Karekod destekli öğrenme materyalinin erişi ve kalıcılığa etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, mobil öğrenme bağlamında zaman ve mekândan bağımsız olarak öğrencilerin öğrenmelerinin desteklenmesine katkı sağlamak amacıyla karekod uygulamasının erişi ve kalıcılık üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırma grubu, 2013-2014 bahar yarıyılında bir Anadolu lisesindeki Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dersi'ni alan toplamda 50 dokuzuncu sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma statik grup öntest-sontest deneysel desen ile gerçekleştirilmiştir. Uygulama toplam 7 hafta sürmüştür.Deney grubu 27 öğrenciden, kontrol grubu 23 öğrenciden oluşmaktadır. Verilerin toplanması için kişisel bilgi formu ve donanım erişi testi kullanılmıştır. 26 maddelik donanım erişi testi araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Testteki maddelerin ayırt edicilik indeksinin 0,30 ile 0,70 arasında değerlere sahip olduğu, maddelerin güçlük indeksi değerlerinin 0,15 ile 0,84 arasında değiştiği görülmüştür. Testin ortalama güçlüğü 0,58 olarak belirlenmiştir. Testin güvenirlik katsayısı KR20 ile hesaplanmış ve 0,85 olarak bulunmuştur. Deneysel çalışmaya başlamadan önce deney ve kontrol gruplarına kişisel bilgi formu ve donanım erişi testi öntest olarak verilmiştir. Deney grubuna ilk hafta karekod uygulamasının nasıl kullanılacağı hakkında bilgilendirmeler yapılmıştır. Daha sonra dört hafta boyunca konular işlenmiştir. Konular işlenirken deney grubunda sunumlara karekodlar eklenmiştir. Ayrıca basılı olarak karekodlar sınıfta dağıtılmıştır. Kontrol grubunda ise sunumların özetleri basılı olarak verilmiştir. Dört hafta sonra son test, sontestin üzerinden 5 hafta geçtikten sonra ise kalıcılık testi uygulanmıştır.Verilerin analizinde betimsel istatistikler, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi, Mann- Whitney U Testi kullanılmıştır. Grupların erişi ve kalıcılık açısından öntest-sontest arasındaki değişimini bulmak için Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Gruplar arasında erişi ve kalıcılık açısından öntest-sontest farkının anlamlı olup olmadığına bakmak için Mann-Whitney U Testi kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda deney ve kontrol grubunun her ikisinde de erişi ve kalıcılık açısından .05 düzeyinde anlamlı bir gelişmenin olduğu görülmüştür. Ortalama fark puanları açısından deney grubu ortalama puan olarak kontrol grubuna göre daha yüksek çıksa da gruplar arasında erişi açısından anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Kalıcılık açısından deney grubu ortalama puan olarak kontrol grubuna göre daha yüksek çıksa da gruplar arasında kalıcılık açısından anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Gruplar arasında anlamlı bir fark olmasa da Karekod destekli öğrenme ortamlarındaki öğrencilerin erişi ve kalıcılık ortalamaları daha yüksek bulunmuştur.Anahtar sözcükler : Mobil öğrenme, karekod , erişi, kalıcılık In this study, the effect of QR (Quick Response) application on retention and achievement was investigated in order to make contribution on students' learning in the context of mobile learning which becomes independent of time and location. The research group is 50 ninth grade students who take Information and Communication Technologies course in an Anatolian high school in 2013-2014 spring semester. The research method is based on statistical pretest-posttest experimental design. Implementation took 7 weeks in total.Experimental group consists of 27 students, and control group consists of 23 students. Personal information form and hardware achievement test were used to gather information about students. Hardware achievement test which includes 26 questions was developed by the researcher. It was seen that discrimination indices of items in the test ranged from 0.30 to 0.70, and difficulty indices ranged from 0.15 and 0.84. It was obtained that average difficulty of the test was 0.58. Reliability coefficient of the test was calculated with KR20 formula, and it was found as 0.85.Before experiment was conducted, personal information test and hardware achievement test for pretest had been given to the students in both experimental and control groups. In the first week, students in experimental group were informed about how to use QR code application. Then, topics were studied in four weeks. While topics were being studied, QR codes were added to the presentation in experimental group. Also, printed QR codes were distributed to the class. After four weeks, posttest was implemented and after posttest, retention test was done 5 weeks later.In data analysis; descriptive statistics, Wilcoxon signed-rank test and Mann-Whitney U test were used. Wilcoxon signed-rank test was used to find change between pre-test and post-test with respect to achievement and retention of the groups. To determine whether there is a significant pretest-posttest difference between groups with respect to retention and achievement, Mann-Whitney U test was used.At the end of the study, it was seen that there is a significant improvement with respect to achievement and retention in both experimental and control group in .05 level. It was found that even though average score of experimental group is higher than control group with regard to difference in achievement, there is no significant difference in achievement in groups.Although average score of experimental group is higher than average score of control group with respect to retention, it was found that there is no significant difference in groups. Though there is no significant difference between groups, it was found that average achievement and retention scores of the group that studies in QR Code-supported learning environment were higher.Keywords : Mobile learning, QR code , achievement , retention
Collections