Sosyal öz-yeterlik ile psikolojik iyi olma arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Akın, Ahmet | |
dc.contributor.author | Gülşen, Mahir | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:54:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:54:41Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435743 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı sosyal öz-yeterlik ile psikolojik iyi olma arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın diğer bir amacı, bu iki kavram arasındaki ilişkinin cinsiyet, algılanan gelir düzeyi, ebeveyn tutumları değişkenleri açısından incelemektir.Araştırma 2011-2012 öğretim yılında Kocaeli Üniversitesi, İnönü Üniversitesi, Gazi Üniversitesi?nin çeşitli bölümlerinde lisans öğrenimi gören 543 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada ölçme araçları olarak lisans öğrenimi gören öğrencilerin; cinsiyeti, algılanan gelir düzeyi, ebeveyn tutumları hakkında bilgi toplamak amacıyla ?Bilgi Toplama Formu? kullanılmıştır. Üniversite öğrencilerin sosyal öz-yeterlik düzeyini saptamak için Smith ve Betz (2000), tarafından geliştirilen Özbay ve Palancı (2001), tarafından da Türkçe?ye uyarlanan ?Sosyal Öz-yeterlik Ölçeği?; psikolojik iyi olma düzeylerini saptamak için de, (Ryff, 1989a), tarafından geliştirilen ve Akın (2008), tarafından Türkçe uyarlaması yapılan ?Psikolojik İyi Olma Ölçekleri? kullanılmıştır. Ayrıca veriler; Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu, t testi ve ANOVA ile analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda, sosyal öz-yeterlik ile psikolojik iyi olma arasında anlamlı düzeyde pozitif ilişkiler olduğu saptanmıştır. Üniversite öğrencilerinin sosyal özyeterlik düzeylerinin cinsiyet ve ebeveyn tutumları açısından anlamlı farklılık sergilemediği, algılanan gelir düzeyi açısından anlamlı farklılıklar sergilediğisaptanmıştır. Üniversite öğrencilerinin psikolojik iyi olma düzeylerinin cinsiyet ve ebeveyn tutumları ile anlamlı farklılıklar sergilediği, gelir düzeyi açısından anlamlı viifarklılıklar sergilemediği saptanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar tartışılmış ve gelecek araştırmalar için önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Sosyal öz-yeterlik, Psikolojik iyi olma | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the relationship between social self-efficacy and psychological well-being in terms of variables such as gender, perceived income status and parental attitudes.The research conducted on 543 students studying at undergraduate degree at various departments in Kocaeli University, İnönü University and Gazi University. A Data Collection Form used for this purpose as the instrument of measurement to gather information concerning students? gender, perceived income status and parental attitudes. Additionally, in order to measure to the social self-efficacy levels social self-efficacy scale; developed by Smith ve Betz (2000), and adapted into Turkish by Özbay and Palancı (2001), was used in current research and also, Scales of Psychological Well-Being developed by Ryff (1989a), and adapted into Turkish by Akın (2008), was used to measure psychological well-being levels Datas were analysed via Pearson Product Moment Correlation, t test in independent groups, ANOVA.As a result of this research, there?s a significant positive relationship between social self-efficacy and psychological well-being. Social self-efficacy levels of university students? show no significant differences in terms of gender and parental attitudes, and however it shows significant differences in terms of perceived income.The students? level of psychological well-being shows significant differences concerning with gender and parental attitudes, no significant differences concerning ixwith income status. Results were discussed and some recommendations were statedfor future researches.Keywords: Social self-efficacy, Psychological well-being | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Sosyal öz-yeterlik ile psikolojik iyi olma arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examing the relationship between social self-efficacy and psycholgical well-being in terms of different variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social competence | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy | |
dc.subject.ytm | Psychological well being | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | Parents attitude | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.identifier.yokid | 460054 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 327555 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | Eğitimde Psikolojik Hizmetler Bilim Dalı |