Sınıf öğretmenlerinin eleştirel düşünme becerisi öğretimi yeterlilikleri ve uygulamaları
dc.contributor.advisor | Bektaş, Mustafa | |
dc.contributor.author | Dinçer Göbel, Şule | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:54:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:54:39Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435731 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin eleştirel düşünme becerisi öğretimi yeterlilik ve uygulama düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2011-2012 eğitim öğretim yılında Kütahya ilinde çalışmakta olan 272 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Toplanan veriler SPSS for Windows 13.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Öğretmenlerin yeterlilik ve uygulama düzeylerini belirlemek için likert tipi ölçekler geliştirilmiştir.Araştırmadan elde edilen bulgular: Sınıf öğretmenlerinin eleştirel düşünme becerisi öğretimine ilişkin kendilerini tamamen yeterli hissettikleri, eleştirel düşünme becerisi öğretimine ilişkin uygulamaları ?her zaman? uyguladıkları ve eleştirel düşünme becerisi öğretimi uygulama düzeyleri ile yeterlilikleri arasında pozitif bir ilişki olduğu görülmüştür.Sınıf öğretmenlerinin, eleştirel düşünme becerisi öğretimi yeterlilikleri ile cinsiyetleri, sınıflarındaki öğrenci sayısı, çalıştıkları yerleşim yeri, çalıştıkları okulun sosyo-ekonomik düzeyi, mesleğini isteyerek seçip seçmeme durumu, mesleğinden memnun olup olmama durumu ve eleştirel düşünme becerisini öğretmeye değer bulup bulmama durumu arasında anlamlı farklılık olmadığı ancak mezun oldukları fakülte, mesleki kıdemi, eleştirel düşünme becerisine yönelik eğitim alıp almama durumu ve ilköğretim programını inceleyip incelememe durumu arasında anlamlı farklılık olduğu görülmüştür.Sınıf öğretmenlerinin eleştirel düşünme becerisi öğretimi uygulama düzeyleri ile cinsiyetleri, mezun oldukları fakülte, sınıflarındaki öğrenci sayısı, mesleğini isteyerek seçip seçmeme durumu, eleştirel düşünme becerisini öğretmeye değer bulup bulmama durumu ve ilköğretim programını inceleyip incelememe durumu arasında anlamlı farklılık olmadığı ancak mesleki kıdemi, çalıştıkları yerleşim yeri, çalıştıkları okulun sosyo-ekonomik düzeyi, mesleğinden memnun olup olmama durumu ve eleştirel düşünme becerisine yönelik eğitim alıp almama durumu arasında anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determinate the levels about the adequacies and applications for the critical thinking skills teaching of classroom teachers.A survey method was used in the study. The examples of the survey were formed by 272 classroom teachers in the town of Kütahya, in 2011-2012 Educational Term.The data were analyzed by means of SPSS for Windows 13.0 packet program. A likert style questionaire was developed for determination of adequacies and applications of the teachers.The results according to applications: It was observed that the teachers had the adequacies about the critical thinking skills teaching, always applying and there was a positive relation between application levels and adequacies.It was observed that there isn?t a meaningful differance between the teachers had the adequacies and genders, the number of students in the classroom, the place where they work, the socia-economical level of the school where they work, whether they want to choose their job or not, whether they are satisfied with their job and whether teachers take notice of critical thinking skills teaching, however there is a meaningful differance between the faculty of graduation, the seniority of job, whether teachers have an education about critical thinking skills and, whether the teacher analyze the program of primary schools .It was observed that there isn?t a meaningful differance between the teachers had the level of applying and genders, the faculty of graduation, the number of students in the classroom, whether they want to choose their job or not, whether the teachers take notice of critical thinking skills teaching and whether the teachers analyze the program of primary schools however there is a meaningful differance between the seniority of job, the place where they work, the socia-economical level of the school where they work, whether they are satisfied with their job and whether they have an education about critical thinking skills. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin eleştirel düşünme becerisi öğretimi yeterlilikleri ve uygulamaları | |
dc.title.alternative | The levels about the adequacies and applications for the critical thinking skills teaching of classroom teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Critical thinking | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | Thinking education | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.identifier.yokid | 459498 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 327556 | |
dc.description.pages | 135 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |