dc.contributor.advisor | Öztuna Kaplan, Aysun | |
dc.contributor.advisor | Umdu Topsakal, Ünsal | |
dc.contributor.author | Toraman, Sinem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:54:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:54:38Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435723 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin, ebeveynlerini ve yaĢadıkları çevre halkını Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre iliĢkilendirmeleri hakkında bilgilendirmelerini konu edinen bir eylem araĢtırmasıdır. Bu kapsamda öğrencilerden 6. sınıf `Canlılarda Üreme, Büyüme ve GeliĢme` ve 7. sınıf `Vücudumuzdaki Sistemler` ünitesindeki Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre iliĢkilendirmelerini içeren kazanımlar doğrultusunda afiĢ, poster, drama vb. öğretim materyalleri hazırlamaları istenmiĢ, araĢtırmanın sonunda öğrenciler ebeveynlerini bilgilendirecekleri bir bilim Ģenliği yaparak hazırladıkları materyalleri yaĢadıkları köy halkına sunmuĢlardır.AraĢtırmanın çalıĢma grubunu Sakarya Ġli, Adapazarı ilçesinde bulunan taĢımalı sistemle eğitim yapan bir okulun 6. sınıfında öğrenim gören 33 öğrenci ve 7. sınıfında öğrenim gören 28 öğrenci olmak üzere toplam 61 öğrenci, 11 veli, köy halkından 5 birey ve köy muhtarı oluĢturmaktadır. 2011-2012 eğitim-öğretim döneminde gerçekleĢtirilen bu çalıĢmada araĢtırmacı öğretmen, birincil veri kaynağı olarak açık uçlu soru formu, gözlem ve doküman (öğrencilerin hazırladıkları materyaller, öğrenci mektupları, alan notları) kullanmıĢ; ikincil veri kaynağı olarak da görüĢmelerden faydalanmıĢtır. ÇalıĢmada elde edilen veriler sonuçların analiz edilmesi ve yorumlanması için uygun bir biçimde kullanılmıĢtır. AraĢtırmada elde edilen veriler açık kodlama tekniği ile kodlanmıĢ ve temalaĢtırma yapılmıĢtır. Dokümanlardan örnekörnekler alınarak kodlar ve temalar detaylandırılmıĢtır. ixAraĢtırmanın baĢında öğrenciler organik tarım, ergenlik, canlılarda üreme, sindirim ve boĢaltım sistemi, duyu organları, engelli olmak, organ bağıĢı, bağımlılıktemalarında FTTÇ iliĢkilendirmeleri ile ilgili yeteri kadar bilgi sahibi olmadıkları fakat araĢtırmanın sonunda bu konulara iliĢkin biliĢsel düzeylerinde olumlu yönde farklılık sağlandığı tespit edilmiĢtir. AraĢtırmaya dâhil olan velilerin de çocukları aracılığıyla söz konusu konular hakkında bilinçlendikleri gözlemlenmiĢtir. AyrıcaaraĢtırmanın öğrencilere sorumluluk alma, empati kurma, özgüven, kariyer bilinci geliĢtirme, baĢarma hissi, derse yönelik olumlu tutum, duyarlılık gibi duyuĢsal geliĢim alanlarında katkı sağladığı gözlenmiĢtir. Fen ve Teknoloji dersi kapsamında öğrencilerin FTTÇ iliĢkilendirmelerini arttıracak yönde proje geliĢtirme ve öğrenme sorumluluğu alarak öğretmeye yönelik aktivitelerin farklı sınıf seviyelerinde ve farklı sosyo-ekonomik düzeydeki okullarda yapılması, halkın fen okuryazarlığını ve sosyobilimsel konularda farkındalıklarını geliĢtirmeye yönelik çalıĢmalar yapılması bu çalıĢmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda önerilmiĢtir.Anahtar Kelimeler: Fen Öğretimi, Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre ĠliĢkilendirmeleri | |
dc.description.abstract | This study is an action research that deals with 6th and 7th grade students‟ activities to keep informed their parents and their close environment about science, technology, society and environment associations. In this context, 6th grade students for the chapter in the name of `Procreation, Growth and Development of Creatures` and 7thgrade students for the chapter in the name of ` System of Our Body` were asked to prepare posters, banners, role-plays suitable for educational attainments of science, technology, society and environment associations. At the end of the study, students displayed their materials to their close environment by organizing science-fest.The sample of the study consists of 33 students in 6th. grade and 28 students in 7thgrade from a mobile educating school and 11 parents, 5 people from the village and a local authority in Adapazarı which is a county of Sakarya. In the study which was conducted 2011-2012 academic year document analysis, observation and open-ended question form (materials prepared by students, students‟ letters and researcher‟s diary) as primary data source and interviewed as secondary data source were used. In the study data collected from the sources has been used properly to analyze and interpret the results. Collected data was coded with straight-line coding technique and created themes. Codes and themes were detailed by presenting samples from documents. At the initial stages students were found to have insufficient knowledge about organic agriculture, adolescence, reproductive in living being, digest and urinarysystem, sense organs, being handicapped, organ donation and dependency, but at theend of the study a positive difference has been found out in their cognitive level. It is seen that the parents have been informed about the issues via their children. At the same time the study has support students‟ affective progress in such as taking over responsibility, empathy, self-esteem, developing career consciousness, being achievement, positive attitude towards lesson and sensibility. It is suggested that students to make projects about STSE and to take over the responsibility of learning for teaching activities in different schools from different socio-economic levels, public to make more conscious about scientific literacy and to make studies for developing their awareness | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkilendirmelerini geliştirmeye yönelik bir eylem araştırması: Çevremi eğitiyorum | |
dc.title.alternative | An action research to develop 6th and 7th grade students' associations of science, technology, society, environment: I educate my environment | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Environment | |
dc.subject.ytm | Environmental education | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Public education | |
dc.subject.ytm | Environmental consciousness | |
dc.subject.ytm | Cognitive development | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Science and technology course | |
dc.identifier.yokid | 459242 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 327557 | |
dc.description.pages | 231 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı | |