Show simple item record

dc.contributor.advisorAkın, Ahmet
dc.contributor.authorEroğlu, Nihal
dc.date.accessioned2020-12-29T13:54:28Z
dc.date.available2020-12-29T13:54:28Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435665
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı psikolojik iyi olma ile topluluk hissi arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın diğer bir amacı, bu iki kavram arasındaki ilişkinin cinsiyet, algılanan gelir düzeyi, ebeveyn tutumları değişkenleri açısından incelemektir.Araştırma 2011-2012 öğretim yılında Balıkesir Sırrı Yırcalı Anadolu Lisesi?nde öğrenim gören 368 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada ölçme araçları olarak lise öğrenimi gören öğrencilerin; cinsiyeti, algılanan gelir düzeyi, ebeveyn tutumları hakkında bilgi toplamak amacıyla ?Bilgi Toplama Formu? kullanılmıştır. Lise öğrencilerinin psikolojik iyi olma düzeylerini belirlemek amacıyla, Ryff (1989a) tarafından geliştirilen ve Akın, Demirci, Yıldız, Gediksiz ve Eroğlu (2012) tarafından Türkçe uyarlaması yapılan Psikolojik İyi Olma Ölçekleri?nin 42 maddelik formu kullanılmıştır. Lise öğrencilerinin topluluk hissi düzeylerini belirlemek amacıyla, Chiessi, Cicognani ve Sonn, (2010) tarafından geliştirilen ve Akın, Kocaman ve Eroğlu (2012 tarafından Türkçe uyarlaması yapılan Topluluk Hissi Ölçekleri?nin 20 maddelik formu kullanılmıştır. Ayrıca veriler; Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu, t testi ve ANOVA ile analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda, psikolojik iyi olma ile topluluk hissi düzeyleri arasında anlamlı ilişkiler olmadığı görülmüştür.Lise öğrencilerinin topluluk hissi düzeylerinde cinsiyet, algılanan gelir düzeyi, algılanan ebeveyn tutumu açısından anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Lise öğrencilerinin psikolojik iyi olma düzeylerinde cinsiyet ve algılanan ebeveyn tutumları açısından anlamlı farklılıklar sergilediği, algılanan gelir düzeyi açısından anlamlı farklılıklar sergilemediği görülmüştür. Araştırmadan elde edilen sonuçlar tartışılmış ve gelecek araştırmalar için önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Psikolojik iyi olma, Topluluk Hissi
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyze the relationship between social self-efficacy and psychological well-being. The other aim of this study is to investigate the relationship between these two terms in the way of variables such as gender, perceived income status and parental attitudes.The research consists of 368 students studying at Balıkesir Sırrı Yırcalı High School in 2011-2012 academic year. In the research, A Data Collection Form is used for this purpose as the instrument of measurement to gather information concerning high school students? genders, perceived income status and parental attitudes. Scales of Psychological Well-Being Form of 42 point, developed by Ryff (1989a), and adapted into Turkish by Akın, Demirci, Yıldız, Gediksiz and Eroğlu (2012), has been used to measure the Psychological Well-Being levels of students. In addition, The Sense of Community Scale Form of 20 point,developed by Chiessi, Cicognani ve Sonn (2010), adapted into Turkish by Akın,Kocaman and Eroğlu (2012) has been used to determine the Sense of Community levels of the students. Morever, datas are analyzed via Pearson Product Moment Correlation, T test and ANOVA.As a result of this research, it is seen there?s no relationships between sense of community levels and psychological well-being.Sense of community levels of high school students shows no significant differences in terms of gender, in terms of perceived income, perceived parental attitudes. Psychological well-being levels of students present meaningful differences with gender and parental attitudes whereas they don?t present meaningful differences concerning with income status. Results are discussed and some recommendations are stated for future researches.Keywords: Psychological well-being, Sense of communityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titlePsikolojik iyi olma ile topluluk hissi arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativePsychological well-being and sense of community terms of different variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPsychological well being
dc.subject.ytmSense of community
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmParents attitude
dc.subject.ytmIncomes
dc.subject.ytmGender identity
dc.identifier.yokid10003671
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid336030
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineEğitimde Psikolojik Hizmetler Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess