Kavram karikatürlerinin ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin basit elekrik devreleri konusundaki kavram yanılgıları üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı kavram karikatürlerinin yedinci sınıf öğrencilerinin basit elektrik devreleri konusundaki kavram yanılgıları üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma, 2011–2012 öğretim yılı güz döneminde Balıkesir'in Erdek ilçesindeki bir kamu ilköğretim okulunda eğitim gören toplam 36 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Çalışma, `Yaşamımızdaki elektrik` ünitesi `Basit elektrik devreleri` konusunda 3 hafta süreyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, eşleştirilmiş öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen tercih edilmiştir. Çalışma sırasında literatürden elde edilen Basit Elektrik Devreleri Üç Basamaklı Tanı Testinden yararlanılmıştır.Çalışma kapsamında, deney grubunda kullanılmak üzere toplam 11 adet kavram karikatürü hazırlanmıştır.Uygulama sürecinde, kontrol grubunda öğretim programının önerdiği deneylerle yine öğretim programının önerdiği geleneksel yöntem ile ders anlatılırken, deney grubunda deney ve kavram karikatürleriyle desteklenmiş bir öğretim yöntemi kullanılmıştır.Öğretim yöntemleri karşılaştırıldığında ise kavram karikatürleri ile ders gören deney grubundaki öğrencilerin kavram yanılgılarının kontrol grubundakilere göre istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde daha az olduğu görülmüştür.Anahtar sözcükler: Kavram karikatürü, kavram yanılgısı, elektrik, fen eğitimi The object of this research is to examine the effect concept cartoons on seventh grade students' misconceptions about simple electric circuits. Research is conducted with totally 36 seventh grade students of a public school in Erdek/Balıkesir within the fall term of 2011-2012. This three week long study is carried out on the topics of `electricity in our life` and `simple electricity circuits`. Matched pretest-posttest control group design was used in this quasi-experimental study.Simple electricity circuits' three-tier test, which was derived from the literature, is facilitated in this study. For this study, a total of 11 concept cartoons were prepared to be used in the experimental group. When teaching methods compared, misconceptions of students in the experimental group instructed with concept cartoons was significantly less than those of in the control group.Keywords : Concept cartoon, misconception, electricity, science education
Collections