Lise modern fizik konularının iki farklı öğretim programına göre öğrenilme durumlarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, 2005 yılında ortaöğretimde yeniden yapılanma süreciyle uygulamaya koyulan 2011 yılı fizik öğretim programı ve 2005 yılı fizik öğretim programı temel alınarak hazırlanmış iki farklı ders kitabının modern fizik konularının öğretiminin öğrencilerin başarı, problem çözme becerisi ve tutumlarındaki etkileri incelenmiştir. Aynı zamanda çalışmada kullanılan ders kitaplarının modern fizik bölümlerinin öğretim programlarına uygunluğu değerlendirilmiş ve iki ders kitabının didaktik ve ölçme değerlendirme özellikleri açısından arasındaki farklılıklar tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışma kapsamında 2011 yılı programında öğrenim gören 11. sınıf ve 2005 yılı öğretim programında öğrenim gören 12. sınıf öğrencilerine modern fizik başarı testi, problem çözme envanteri ve fizik dersine yönelik tutum ölçeği uygulanmıştır. Ders kitaplarının modern fizik bölümlerini değerlendirmek amacıyla ise fizik öğretmenleri ve fizik eğitimi alanındaki uzmanlardan kitap değerlendirme anketini doldurmaları istenmiştir. Verilerin analizi sonucunda 2011 yılı öğretim programı ile modern fizik konularını öğrenen öğrencilerin başarıları ve problem çözme becerileri algılarının 2005 yılı programına göre anlamlı bir farklılık gösterdiği fakat öğrencilerin tutumlarında bir değişme olmadığı görülmektedir. Ders kitaplarının modern fizik bölümleri incelendiğinde ise hem öğretmenlerin hem uzmanların bilimsel içerik yönünden ders kitaplarını yeterli, fakat öğrenme-öğretme özellikleri ve ölçme değerlendirme özellikleri yönünden yetersiz buldukları tespit edilmiştir. 2011 yılı öğretim programına göre hazırlanan ders kitabının modern fizik bölümünün öğretim programına uygunluğu incelendiğinde ise bu ders kitabının bilgi kazanımları açısından yeterli, beceri kazanımları açısından yetersiz olduğu görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Fizik Eğitimi, modern fizik eğitimi, ders kitabı, öğretim programı. In the present study, the effects of teaching modern physics subjects with two different physics course books on students' achievement, problem solving skills and attitudes were investigated. One of these books was written based on 2011 physics curriculum put into effect in 2005 as a result of educational reconstruction efforts and the other one was written based on the former curriculum followed prior to 2005. Moreover, the suitability of the modern physics sections of the course books used in the study for the curriculums was also evaluated and differences were sought between the two course books in terms of their didactic and evaluation and assessment characteristics. Within the context of the study, modern physics achievement test, problem solving inventory and scale of attitudes towards the course of physics were administered to 11th graders subject to the 2011 physics curriculum and 12th graders subject to the former curriculum. In order to evaluate the modern physics sections of the textbooks, physics teachers and some experts in the field of physics were asked to fill in the course book evaluation form. As a result of the analysis of the data, it was found that there is a significant difference between the achievement and problem solving skills perceptions of the students studying modern physics subjects in the new curriculum and those of the students studying modern physics subjects according to 2005 curriculum; yet, there is no difference between their attitudes. When the modern physics sections of the course books were examined by the physics teachers and experts, they found the books sufficient in terms of scientific content; yet, insufficient in terms of learning-teaching and evaluation and assessment features. When the suitability of the modern physics sections of the book designed in line with 2011 curriculum to the curriculum was investigated, it was found that the book is adequate in terms of information attainment; yet, insufficient in terms of skill attainment.Keywords: Physics education, modern physics education, textbook, curriculum,
Collections