İngilizce okuma becerisindeki gelişimin madde tepki kuramı ve örtük büyüme modellemesiyle incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesinde başlangıç düzeyinde İngilizce Hazırlık programına başlayıp bir yıl eğitim alan öğrencilerin okuma becerisindeki gelişimlerinin dilbilgisi ile ilişkili olarak Madde Tepki Kuramı (MTK) ve Örtük Büyüme Modellemesi (ÖBM) ile incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, öğrencilerin okuma becerisindeki gelişim yörüngesi, düzey belirleme sınavıyla belirlenen dilbilgisi hazır bulunuşluk düzeyinin gelişim yörüngesine etkisi, gelişim yörüngesinin şeklinin sürecin sekeli (sequelae) olarak TOEFL-ITP testi ile ölçülen dilbilgisi ve genel İngilizce düzeyine etkisi incelenmiştir.Çalışma grubunu, 2009-2010 yılında TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesinde başlangıç düzeyinde İngilizce Hazırlık programına başlayıp bir yıl eğitim alan 234 kişi oluşturmuştur. Gelişim yörüngesinin sekeli üzerine etkisi incelenirken 234 kişiden TOEFL-ITP sınavına girebilen 151 kişinin verisi kullanılmıştırOkuma becerisinde gelişime ilişkin veri toplanması amacıyla, 2 parametreli MTK modeli ile kalibre edilmiş ve madde parametreleri belirlenmiş 68 maddelik bir soru havuzu oluşturulmuştur. Bu soru havuzundan kolaydan zora dört adet okuma testli oluşturulmuş; bu testler bir yıl içerisinde eşit zaman aralıklarıyla öğrencilere uygulanmış ve öğrencilerin yetenek düzeyleri MTK ile kestirilmiştir. Araştırmanın alt problemlerinin cevaplanması amacıyla bir koşulsuz, üç koşullu dört adet 3 faktörlü ÖBM kurulup model veri uyumu incelendikten sonra alt problemler cevaplanmıştır.Araştırmada elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin gelişim yörüngelerinin şekli negatif kareseldir. Öğrenciler okuma becerisinde hazır bulunuşluk düzeyi bakımından birbirlerinden manidar ölçüde farklılıklar göstermişlerdir. Okuma becerisinde gelişim miktarı bakımından birbirlerinden farklılıklar göstermemişlerdir. Zamanla gelişimlerindeki ivmenin azalması bakımından da öğrenciler homojenlik göstermişlerdir. Öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyleri, gelişimlerindeki artış oranı ve bu oranının zamanla azalması birbirlerinden bağımsız faktörler olmuştur. Öğrencilerin dilbilgisindeki hazır bulunuşluk düzeyleri okuma becerisindeki hazır bulunuşluk düzeyleriyle ilişkili bulunmuştur. Dilbilgisindeki hazır bulunuşluk düzeyi, gelişimin artış oranını ve kareselliğini yordayamamıştır. Okuma becerisindeki hazır bulunuşluk düzeyi, gelişim sürecinin sekeli olarak dilbilgisi ve genel İngilizce düzeyini yordayabilirken, okuma becerisindeki gelişimin artış oranı ve kareselliği yordayamamıştır. Araştırmanın sonuçlarını göre, Lise sonrası yoğun bir İngilizce Hazırlık programına başlamadan önce okuma becerisinde sağlıklı bir gelişim hedefleniyorsa hem dilbilgisi hem de oluma becerisi bakımından belli bir hazır bulunuşluk düzeyine ulaşılması gerekmektedir. Bu sayede, öğretim programı sonunda genel İngilizce ve dilbilgisi bakımından da daha ileri düzeye ulaşılması sağlanabilecektir.Anahtar Sözcükler: İngilizce öğrenme ve öğretimi, İngilizce okuma becerisi, İngilizce dilbilgisi, örtük büyüme modellemesi, madde tepki kuramı This study aims at investigating the development in English reading skill of students who started the English Preparatory Program at beginner level and continued for a year at TOBB University of Economics and Technology in relation to grammar by using Item Response Theory (IRT) and Latent Growth Modeling (LGM). For this purpose, the students' growth trajectory in reading, the effect of grammar readiness level determined by a placement test on the growth trajectory, the effect of the growth trajectory's pattern on overall English and grammar measured by TOEFL-ITP as sequelae.234 students who started the English Preparatory Program at beginner level and continued for a year at TOBB University of Economics and Technology comprised the study group of this study. The data of 151 out of 234 students who were able to take the TOEFL-ITP test at the end of the year was used to assess the effect of the growth trajectory on its sequelae.In order to collect data about growth in reading, an item bank of 68 items which were calibrated with the 2-parameter IRT model was constructed. four reading tests at different difficulty levels were formed and administered at equal intervals throughout the year and students ability levels were estimated respectively. To answer the sub problems of the study, four 3-parameter LGMs one of which an unconditional and the others conditional were formed and analyzed after goodness of fit analyses.According to the findings of this study, the shape of the growth trajectory can be defined as negatively quadratic. Students differed significantly from each other in terms of readiness level in reading (intercept). Students did not differ from each other in terms of growth rate. Students' showed homogeneity in terms of the decline rate in their growth. The sudents' readiness level (intercept), their growth rate (slope) and the decline in growth (quadratic) in time appeared to be as independent factors. The readiness level in reading could not predict the growth rate and the quadratic growth. While the readiness level in grammar could predict readiness level in reading, it appeared to be far from predicting the growth rate and quadratic growth. While the readiness level in reading could predict grammar and overall English as sequelae, the growth rate and quadratic growth had no predictive power.According to the results of this study, if reasonable development in reading is expected, students should reach a certain readiness level both in grammar and reading before starting an intensive English preparatory program after secondary education. Hence, reaching higher levels in general English and grammar at the end of an instructional program can be ensured.Keywords: English instruction and learning, English reading skill, Englishgrammar, latent growth modeling, item repsonse theory.
Collections