Show simple item record

dc.contributor.advisorYaman, Çetin
dc.contributor.authorÇelik, Nurullah
dc.date.accessioned2020-12-29T13:54:16Z
dc.date.available2020-12-29T13:54:16Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435589
dc.description.abstractBu çalışma bilgisayarın ve bilgisayar oyunlarının ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin seçilmiş bazı psikomotor gelişim profilleri üzerindeki etkiyi tespit etmek amacıyla tasarlanmıştır.Araştırmanın evrenini 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Sakarya İlindeki ilköğretim okullarında okuyan öğrenciler, örneklemi ise bu evren içinden kolayda örnekleme yöntemi ile seçilen 286 öğrenci oluşturmuştur.Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan demografik bilgiler formu ve öğrencilerin sosyal becerilerini değerlendirmek için ise Erdoğan ve Bacanlı (2003) tarafından Türkçeye çevrilen Matson Çocuklarda Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği (MESSY) kullanılmıştır.Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiksel işlemler uygulandıktan sonra, değişkenler arasında herhangi bir anlamlı değişiklik olup olmadığını tespit etmek amacıyla Pearson Korelasyon Analizi, gruplar arası farkı karşılaştırmak için bağımsız T-Testi, gruplar arası farkın nerden kaynaklandığını öğrenmek için ise Post Hoc ve Tek Yönlü Varyans Analizi (One- Way ANOVA) uygulanmıştırAraştırma sonucunda; ilköğretim öğrencilerinin baba mesleği durumlarına göre bilgisayar kullanma sıklığı arasında anlamlı bir ilişki bulunurken, diğer alt boyutlar olan öğrencilerin bilgisayar kullanım sıklığıyla fiziksel gelişme arasında, sosyal ağlarda geçirdikleri zaman ile sosyal gelişimleri arasında, bilgisayar oyunu oynama sıklığıyla fiziksel gelişimleri arasında ve bilgisayar oyunu oynama sıklığıyla sosyal gelişimleri arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.Anahtar kelimeler: Bilgisayar, Bilgisayar Oyunları, Psikomotor Gelişim
dc.description.abstractThis study was designed to investigate the effect of computer and computer games on secondary school students? some selected psychomotor development profiles. The population of the study consists of students who study at some secondary schools in Sakarya district. The sample of the research consists of 286 students chosen from this population via convenience sampling method.To collect data a demographic information form which was prepared by the researcher and Matson Evaluation of Social Skill with Youngsters-(MESSY) to evaluate the skills of students which were adopted to Turkish by Erdoğan and Bacanlı (2003) were used in the study.After the descriptive statistical processes had been applied in the analysis of datas, to detect whether there is any significant differences between variables, the Pearson Correlation test; to compare the differences between the groups, a T-Test and to detect from which groups the differences in between the groups originate, one-way Tukey test as Post Hoc test were used. As a result of study, while a significant difference was found in the frequency of using computer in terms of the father?s profession status, in the other sub-dimensions which are between computer usage frequency and body mass index, the time spent in social network and social development, the frequency of playing computer game and body mass index, frequency of playing computer game and social development no significant relation was found.Key Words: Computer, Computer Games, Psychomotor Developmenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBilgisayar ve bilgisayar oyunlarının ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin psikomotor gelişim profilleri üzerindeki etkisinin tespiti
dc.title.alternativeExamining the effects of computer and computer games on psychomotor development profiles of secondary school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmComputers
dc.subject.ytmComputer games
dc.subject.ytmComputer usage
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmPsychomotor development
dc.subject.ytmSocial development
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmInternet
dc.identifier.yokid10009201
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid336013
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess