Bilgisayar ve bilgisayar oyunlarının ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin psikomotor gelişim profilleri üzerindeki etkisinin tespiti
dc.contributor.advisor | Yaman, Çetin | |
dc.contributor.author | Çelik, Nurullah | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:54:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:54:16Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435589 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma bilgisayarın ve bilgisayar oyunlarının ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin seçilmiş bazı psikomotor gelişim profilleri üzerindeki etkiyi tespit etmek amacıyla tasarlanmıştır.Araştırmanın evrenini 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Sakarya İlindeki ilköğretim okullarında okuyan öğrenciler, örneklemi ise bu evren içinden kolayda örnekleme yöntemi ile seçilen 286 öğrenci oluşturmuştur.Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan demografik bilgiler formu ve öğrencilerin sosyal becerilerini değerlendirmek için ise Erdoğan ve Bacanlı (2003) tarafından Türkçeye çevrilen Matson Çocuklarda Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği (MESSY) kullanılmıştır.Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiksel işlemler uygulandıktan sonra, değişkenler arasında herhangi bir anlamlı değişiklik olup olmadığını tespit etmek amacıyla Pearson Korelasyon Analizi, gruplar arası farkı karşılaştırmak için bağımsız T-Testi, gruplar arası farkın nerden kaynaklandığını öğrenmek için ise Post Hoc ve Tek Yönlü Varyans Analizi (One- Way ANOVA) uygulanmıştırAraştırma sonucunda; ilköğretim öğrencilerinin baba mesleği durumlarına göre bilgisayar kullanma sıklığı arasında anlamlı bir ilişki bulunurken, diğer alt boyutlar olan öğrencilerin bilgisayar kullanım sıklığıyla fiziksel gelişme arasında, sosyal ağlarda geçirdikleri zaman ile sosyal gelişimleri arasında, bilgisayar oyunu oynama sıklığıyla fiziksel gelişimleri arasında ve bilgisayar oyunu oynama sıklığıyla sosyal gelişimleri arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.Anahtar kelimeler: Bilgisayar, Bilgisayar Oyunları, Psikomotor Gelişim | |
dc.description.abstract | This study was designed to investigate the effect of computer and computer games on secondary school students? some selected psychomotor development profiles. The population of the study consists of students who study at some secondary schools in Sakarya district. The sample of the research consists of 286 students chosen from this population via convenience sampling method.To collect data a demographic information form which was prepared by the researcher and Matson Evaluation of Social Skill with Youngsters-(MESSY) to evaluate the skills of students which were adopted to Turkish by Erdoğan and Bacanlı (2003) were used in the study.After the descriptive statistical processes had been applied in the analysis of datas, to detect whether there is any significant differences between variables, the Pearson Correlation test; to compare the differences between the groups, a T-Test and to detect from which groups the differences in between the groups originate, one-way Tukey test as Post Hoc test were used. As a result of study, while a significant difference was found in the frequency of using computer in terms of the father?s profession status, in the other sub-dimensions which are between computer usage frequency and body mass index, the time spent in social network and social development, the frequency of playing computer game and body mass index, frequency of playing computer game and social development no significant relation was found.Key Words: Computer, Computer Games, Psychomotor Development | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Bilgisayar ve bilgisayar oyunlarının ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin psikomotor gelişim profilleri üzerindeki etkisinin tespiti | |
dc.title.alternative | Examining the effects of computer and computer games on psychomotor development profiles of secondary school students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Computers | |
dc.subject.ytm | Computer games | |
dc.subject.ytm | Computer usage | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Psychomotor development | |
dc.subject.ytm | Social development | |
dc.subject.ytm | Internet use | |
dc.subject.ytm | Social networks | |
dc.subject.ytm | Internet | |
dc.identifier.yokid | 10009201 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 336013 | |
dc.description.pages | 100 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |