Lise öğretmenlerinin Fatih Projesi teknolojilerini kullanmaya yönelik öz-yeterlik inançları:Kayseri ili örneği
dc.contributor.advisor | Akgün, Özcan Erkan | |
dc.contributor.author | Kocaoğlu, Bayram | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:54:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:54:15Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435585 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından FATİH PROJESİ olarak adlandırılan Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi projesinin sunmuş olduğu teknolokileri kullanmaya yönelik öğretmenlerin öz-yeterlik inanç düzeylerini belirlemek ve hangi değişkenlere göre farklılık oluşturduğunu incelemektir. Araştırmanın yöntemi kesitsel tarama türüdür. Araştırmanın çalışma grubunu Kayseri ili Melikgazi ilçesinde Fatih Projesi teknolojilerinin kurulu olduğu okullarda görev yapan 760 öğretmen oluşturmaktadır. Ayrıca bir örneklem alınmamış, tüm öğretmenlere anket araştırmacı tarafından ulaştırılmıştır, ancak analizler araştırmaya katılmak isteyip anketi yanıtlayan 278 öğretmenden gelen veriler üzerinden yapılmıştır. Araştırmaya 105 kadın, 173 erkek öğretmen katılmıştır. Katılımcıların 67?si 35 yaş ve altı, 73?ü 36-40 yaş, 130 katılımcıda 41 ve üzeri yaş aralığındadır. Verilerin toplanmasında araştırmacı ve danışmanının birlikte geliştirdiği, geçerlik ve güvenirlik çalışmasını yaptığı FATİH projesi teknolojileri öz-yeterlik ölçeği kullanılmıştır. Tek faktör altında toplanan 39 maddeden oluşan ölçeğin güvenilirliğini belirlemek için iç tutarlılık katsayısı Cronbach alfa değerinin .98 olduğu görülmüştür. Bu değer ölçeğin yüksek düzeyde güvenli olarak nitelendirilebileceğini göstermektedir. Düzeltilmiş madde toplam korelasyonlarına bakıldığında korelasyon değerlerinin .84 ile .66 arasında olduğu görülmektedir.Araştırma sonucunda araştırmaya katılan öğretmenlerin büyük çoğunluğunun FATİH projesi teknolojilerini kullanmaya yönelik öz-yeterlik inançları orta düzeyde çıkmıştır. Bununla birlikte bu öz-yeterlik inançlarının yaş ve kıdeme göre anlamlı farklılık oluşturduğu, cinsiyete göre anlamlı farklılık olmadığı, öğretmenlerin mezun oldukları fakülte türüne göre anlamlı farklılık olduğu sonuçları elde edilmiştir. Öğretmenlerin öğretmenlik öncesi okudukları yükseköğretim sürecinde eğitim teknolojililerinin yeterince kullanılmamış olması ve aldıkları eğitimi yeterli bulmamaları dikkat çekici bulgulardan bazılarıdır. Anahtar Kelimeler: Öğretmen, Öz-yeterlik inancı, Fatih Projesi | |
dc.description.abstract | The goal of this research is to analyse the teachers? belief of self- efficacy on using technologies related to Fatih project. This is a survey study. The data were collected from 285 teachers working in the town, Melikgazi- Kayseri via questionary. About the collecting data, The Scale of Self- efficacy in the Technologies of The Project of FATİH which was developed within the study was used. The study group is established in Kayseri Melikgazi district of Fatih Project 760 teachers are working in schools. There is also a sample taken, by the researcher survey was sent to all teachers, but to participate in the study responded to the survey analysis conducted on data from 278 teachers. The study of 105 women, 173 men participated teacher. 67 participants under the age of 35 and 73 participate interval 36 to 40 years, 130 participants 41 years and over. Developed jointly by the researcher and advisor to collect the data, the reliability and validity of self-efficacy scale was used to run the Fatih project technologies. Scale consists of 39 items grouped under a single factor to determine the internal consistency reliability coefficients were .98 Cronbach alpha value. This value can be qualified as the scale shows a high level of security. From the corrected item-total correlations of .66 to .84 correlation values is observed.At the conclusion of the research the most of the teachers joining the workout have the medium level of self- efficacy on using the technologies of Fatih project. Moreover, the belief of self- efficacy varies enormously depending on the ages and the ranks and the faculty types of the teachers graduated from but not on the gender definitely. Keywords: Teacher, self-efficacy, Project of Fatih | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Lise öğretmenlerinin Fatih Projesi teknolojilerini kullanmaya yönelik öz-yeterlik inançları:Kayseri ili örneği | |
dc.title.alternative | To use technologies of Fatih Project high school teachers' self-efficacy beliefs | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Technology utilization | |
dc.subject.ytm | Fatih Project | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy | |
dc.subject.ytm | High schools teachers | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.identifier.yokid | 10009207 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 336012 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |