Okul öncesi öğretmenlerinin barış eğitimine yönelik görüşlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin barış eğitimi hakkındaki görüşleri araştırılmıştır. Küçük yaşta edinilen kazanımların, alışkanlıkların daha kalıcı olduğu ve bireyin değerler sisteminin temelini oluşturduğu bilimsel bir olgudur. Bu açıdan bakıldığında geleceğimize ışık tutan öğretmenlerimizin bu konudaki düşünceleri, mesleki edinimleri oldukça önemlidir. Bu araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin barış eğitimi konusundaki görüşleri, düşünceleri ve uygulamaları ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu durumun belirlenmesi ise araştırmayı gerekli kılmaktadır. Ayrıca bu araştırmanın, barış eğitimi konusunda çalışacak araştırmacılara kaynak olması ve öğretmen yetiştirme programları ve okul öncesi eğitim programını hazırlayanlara ışık tutması açısından önemli olacağı düşünülmektedir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniğinin kullanıldığı bu araştırmada, görüşme yapılacak okul öncesi öğretmenlerinin belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örneklem kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2013-2014 eğitim - öğretim yılında Eskişehir'deki MEB' e bağlı özel ve resmi okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan 40 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Görüşmelerden elde edilen veriler tanımlanarak, birbiriyle benzeyen veriler, belirli kavramlar ve temalar çerçevesinde bir araya getirilerek, yorumlanmıştır.Veri analizi sonucunda ortaya çıkan sonuçlara göre öğretmenlerin barış ve barış eğitimiyle ilgili bilgi düzeylerinin yeterli olmadığı, uygulamalarında da barış eğitimiyle ilgili kavram ve becerilere kısmi olarak yer verdikleri görülmüştür. Ayrıca, öğretmenlerin barış eğitimi konusunda bilgilendirilmeye ve desteklenmeye gereksinim duydukları tespit edilmiştir.Anahtar sözcükler: Okul öncesi öğretmeni, okul öncesi eğitim programı, barıĢ, barıĢ eğitimi, barıĢ inĢası The purpose of this study is try to display early childhood educators who work in kindergartens thoughts about peace and peace education. Early childhood educators' opinion about peace education was presented in this research. It is a scientific matter of fact that acquisitions and habits are more persistent when they are gained in early years. Also, they form a basis of value education. When considered from this point of view, it is important not only kindergarten teachers' opinion about this issue, but also early childhood education. Thanks to this research, they are also revealed. For this reason, this research is essential. Besides, it is crucial to use as a source for peace education researchers and early childhood program specialists. In this research, content analysis technique was used. In this context, semi-structured interview were stated as data collection tools. The extent of the criterion sampling was used for the determination of sample pre-school teachers.The sample of the study is composed of 40 pre-school teachers which from Eskişehir. Data was collecting in 2013-2014 school years. Firstly, data was analyzes the terms of concepts and themes. Then, they were evaluated in the study. According to the results of the semi-structured form analyzes pre-school teachers' views of the peace and peace education knowledge level is not sufficient. Teachers have been determined to have low levels of awareness, knowledge, and skills related with peace education. At the same time, the practice of teachers about the teaching methods and techniques, and skills are take part their curriculum rarely. Furthermore, the data revealed by the analysis of that they need to be get information and supported about peace education.Key Words: Pre-school teachers, early childhood education, peace, peaceeducation, peace building
Collections