Show simple item record

dc.contributor.advisorİşman, Aytekin
dc.contributor.authorKirksekiz, Ali
dc.date.accessioned2020-12-29T13:54:11Z
dc.date.available2020-12-29T13:54:11Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435562
dc.description.abstractBu çalışmada, Sakarya Üniversitesi öğretim elemanlarının Facebook Benimsemesi (yarar, kullanım kolaylığı, sosyal etki, kolaylaştırıcı faktörler, ve topluluk kimliği), Facebook Kullanım Amaçları (sosyal ilişkiler, çalışmalara ilişkin ve günlük kullanım) ve Facebook'un eğitsel kullanımlarına (iletişim, işbirliği, kaynak ve materyal paylaşım) ilişkin cinsiyet, yaş, ünvan, kullanım sıklığı ve kullanım süresi değişkenlerine göre öğretim elemanlarının görüşleri incelenmiştir. Araştırma, Sakarya Üniversitesi bünyesinde görev yapan öğretim elemanları ile yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini 1723 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Basit tesadüfi örneklem yöntemi ile 228 öğretim elamanına ulaşılmıştır. Araştırmaya, Prof.Dr., Doç.Dr., Yrd.Doç.Dr., Öğretim Görevlisi, Araştırma Görevlisi, Okutman ve Uzman ünvanlarına sahip öğretim elemanları katılmıştır. Araştırma tarama modelinde yürütülmüştür. Verilen üç ayrı anket ile öğretim elemanlarının verdikleri cevaplarla bir veri seti oluşturulmuştur.Elde edilen veriler, test güvenirliği, frekans ve yüzde, t- testi, ANOVA ve korelasyon katsayıları ile analiz edilmişlerdir.Çalışma sonucunda elde edilen bulgular sonrasında yapılan t-testi sonuçlarına göre öğretim elemanları arasından 26 ? 35 yaş aralığında bulunan, Öğretim Görevlisi ve Araştırma Görevlisi ünvanlarına sahip çoğunlukla erkek öğretim elemanlarının Facebook'u daha fazla kullandıkları tespit edilmiştir. Maddeler, faktörler ve ölçek toplam puanları açısından yapılan ANOVA analizi sonuçlarına göre çeşitli değişkenler açısından anlamları farklılıklar bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: İnternet, Sosyal Ağ, Eğitsel Kullanım, Facebook.
dc.description.abstractIn this study, the views of academic staff of Sakarya University over Facebook adoptions (usefulness, ease of use, social influence, facilitating conditions, community identity), Facebook usage purposes (social relations, for their studies and daily activity) and the use of Facebook for their academic purposes (communication, collaboration, sharing sources and materials) have been analyzed in terms of gender, age, title, frequency of use, time of use. The research has been conducted with prospective academic staff of Sakarya University. The sample of the researh consists of 1723 people in total. In this The academic staff who have title like Prof.Dr., Assoc.Prof.Dr., Assist.Prof.Dr., Lecturer, Research Asistant and Expert have taken part in the research. The research has been conducted according to the survey methodology. A set of data has been formed depending on the answers of the academicians to the three different survey.The data collected through the surveys has been analyzed with, test-retest reliability, frequency and percentage, t-test, ANOVA and the correlation coefficient techniques.At the end of the research, it has been found out that the academic staff who are between 26-35 years old, the male academic staff, and lecturers and research assistants use Facebook more frequently. According to the results of ANOVA analysis of items, factors and total score of surveys, significant differences have been found in several variables.Keywords: Internet, Social Network, Addiction, Educational Using, Facebook.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal ağlardan Facebook`un kullanımına ilişkin öğretim elemanlarının görüşleri: SAÜ örneği
dc.title.alternativeAcademician's opinions on the use of Facebook social network: SAU sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10023422
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid353101
dc.description.pages194
dc.publisher.disciplineBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess