Show simple item record

dc.contributor.advisorGüleç, İsmail
dc.contributor.authorDemiriz, Hatice Neslihan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:54:04Z
dc.date.available2020-12-29T13:54:04Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435513
dc.description.abstractMilattan sonra Avrupa'da yaşanan karmaşa Büyük Charles olarak bilinen Şarlman zamanında uygulanan metotlar ve alınan önlemler ile bir nebze hafiflemekle birlikte Şarlman sonrasında eskisinden daha vahim bir hal almıştır. Bunun üzerine zamanın asilleri hüküm süren barbarlık ve zulmü önlemek adına kilisenin de desteğini alarak kendi aralarında bir topluluk kurmuş ve zulüm görenleri korumayı amaç edinmişlerdir. Zamanla gelişen bu şövalyelik kurumu ilerleyen zamanlarda daha önceki medeniyetlerin eğitim modelleri doğrultusunda kendine has bir müfredat geliştirmiş ve uygulamıştır. İlk bakışta Antik Yunan'da – özellikle Atina'da – verilen vatandaşlık eğitimi ile şövalye eğitimi arasında yakın benzerlikler göze çarpmaktadır. Daha önceden belirlenmiş yaş aralıklarında `page` ve `squire` olarak eğitim alan şövalye adayları yirmi bir yaşlarına geldiklerinde eğitimlerini başarılı bir şekilde tamamlamaları – kendilerini eğiten şövalyenin onay vermesi – halinde şövalye olmaya hak kazanırdı. Temelde dinsel ritüeller içeren şaşaalı bir tören ile şövalye yemini ettikten sonra şövalye ilan edilir ve toplumda saygı duyulan ve hürmet gösterilen bir kişi haline gelirlerdi. Dokuzuncu yüzyıl ile on ikinci yüzyıl arasında feodalizm ile altın çağını yaşayan şövalyelik kurumu daha sonrasında sosyal, ekonomik ve politik bazı gelişmeler ile yavaş yavaş önemini yitirmeye başlamış ve başlangıçta yapmaya ve yapmamaya ant içtikleri ilkelerle zıt düşmeye başlamışlardır. Bu aşamaların detaylı bir şekilde anlatıldığı bu çalışma literatür taramasıdır. Bu çalışmada zamanın karmaşasının bir sonucu olarak bir nevi zorunlu bir şekilde ortaya çıktığı halde zaman içerisinde zamanının en yüksek ve en prestijli eğitimi haline gelen şövalye eğitimi üzerinde durulmuş, başlangıcı ile çöküşü arasında geçen süre zarfında şövalyelik kurumu hakkında bilgi verilmiş ve döneme ait tarihi, politik ve sosyal bazı olgulara değinilmiştir. Ayrıca şövalye eğitiminin temelleri incelenirken eğitim tarihi, özellikle de Sümer, Antik Mısır, Antik Yunan ve Roma medeniyetlerinde verilen eğitimin tarihi, `ayrıcalıklı eğitim`, müfredat ve dönüm noktası olarak değerlendirilen yaş aralıkları bakımından değerlendirilmiş ve her bir medeniyetin uyguladığı eğitim tekniklerinin şövalye eğitimi ile benzerlikleri ve farklılıklarına vurgu yapılmıştır.Yararlanılan kaynaklara arasında ilk bölüm için eğitim tarihi ile ilgili, ikinci ve üçüncü bölümler için ise şövalyeler ve şövalyelik ile yazılmış önemli eserlerin yanı sıra dünya edebiyatında şövalyeleri konu alan önemli edebi eserler yer almaktadır.
dc.description.abstractAlthough the chaos in Europe diminished partially with the methods and precautions applied and taken by Charlemagne who is also known as Great Charles, the situation became even worse after his reign. Thereupon, the nobles of that time founded an organization inter se with the support of the church and aspired to defend the weak and oppressed in order to obviate the barbarism and tyranny. This institution which progressed in the process of time developed and applied a distinctive curriculum in the direction of the education models of the previous civilizations. A close resemblance between the citizenship education of Ancient Greece – especially of Athens – and chivalric education can be recognized at first glance. A prospective knight who is trained as a `page` and a `squire` during predetermined age ranges deserves to become a knight after accomplishing his training successfully – after the knight who trained him grants an approval – at the age of 21. He dubbed in a resplendent ceremony which basically involves religious rituals after his oath of chivalry and he became a respected and honored man in public. With feudalism chivalry which has its golden age between the 9th and 12th centuries and then lost its importance gradually due to some social, economic and political developments. Finally knights were seen to collide with their oaths. This study in which all the aforementioned stages are explained in detail is a literature review. In this study the development process of chivalric education which burst mandatorily as a result of a chaotic order and which becomes the highest and the most prestigious education of its times was analyzed, information about the chivalric institution between the beginning and the end of the applied education model was given, and some of the historical, political and social events of that period were mentioned. Moreover, while the essentials of the chivalric education were examined, history of education in Sumerian, Ancient Egypt, Ancient Greece and Rome civilizations was analyzed on the basis of `privileged education`, curriculum and age ranges, which can be considered as milestones, and the similarities and the differences of the educational techniques between them were emphasized. Among the references one can see some books on history of education for the first chapter and not only some fundamental works on chivalry and chivalric education but also some masterpieces of the world literature about knights for the second and third chapters.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleŞövalye eğitimi: Zamanının en prestijli ve en detaylı yüksek eğitimi
dc.title.alternativeChivalric education: The most prestigious and most detailed higher education of its time
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChivalric
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid10031591
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid358201
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess