Show simple item record

dc.contributor.advisorAteş, İsmail
dc.contributor.authorKocadoru, Fergana
dc.date.accessioned2020-12-29T13:54:03Z
dc.date.available2020-12-29T13:54:03Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-10-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435511
dc.description.abstractKentler, çağlar boyu insanlık tarihi ile birlikte gelişme göstermişlerdir. Toplumsal ilişkilerin merkezi olan kentler, Sanayi Devrimi ile birlikte dönüm noktası yaşamışlardır. 18.yy'daki Sanayi Devrimi insanlara kolaylık, üretim bolluğu vadederken aslında büyük bir bunalımın habercisi olmuştur. Artık insanlar, kırsaldan ve doğal yaşamdan koparak sanayileşen yerlere gelip nüfus merkezleri kuracaklardır. Modern yaşamın merkezi olan kentler, yalnızca toplumsal yaşamı değil sanatı da etkilemiştir. Kentin bireyde yarattığı tahribat Sanayi Devriminden beri sanatçının ele aldığı konulardan biri olmuştur. İnsanoğlu bilinçsizce, kentlerde tüketim kültürüne ve anonimleşmeye her geçen yüzyıl daha da sürüklenmiştir. Bu tüketim kültürü metalaşan insanı ve bunun sonucunda bireyde derin bir yalnızlığı doğurmuştur. Günümüzde de önünü alamadığımız bilinçsiz kentleşme, modern yaşamın getirdiği anonimleşme, bireylerde ağır bir içe kapanışa, duyarsızlaşmaya neden olmuştur. Sanatta kent imgesi bu yüzden farklı anlamlara bürünerek karşımıza çıkmaktadır. Kentlerin fiziksel görünümünden öte kentteki bireyin yaşantısı sorunsal haline gelmiştir. Sanatçılar kent mekânını günümüzde, yeni, biçim ve teknolojilerle bireyin iç dünyası üzerinden sorgulamışlardır. Bu bağlamda `Kent Melankolisi` isimli bu tezdeki yaklaşım, değişen kent algısının birey üzerinde yarattığı melankolidir. Sanat dalları arasındaki ilişki dikkate alınarak (resim, sinema, edebiyat) yapılan bu çalışmada bireysel kent deneyimleri yer almaktadır. Kaynak taramaları ve okumalar sonucunda kazanılan veriler tezde kullanılmıştır. Çalışma boyunca üç farklı başkentte (Viyana, Berlin ve Ankara) kent-birey ilişkisini bireysel gözlemleme imkânı bulunmuş, kentteki bireyin melankoli ile iç dünyası sanatsal yaratım için temel oluşturmuştur. Kenti yaşayan bir birey olarak elde edilen deneyimler konu olarak ele alınmıştır.
dc.description.abstractCities have developed together with the history of humankind throughout the ages. The cities, centre of the social relationships, have experienced a turning point after Industrial Revolution. In the 18th century, the Industrial Revolution was a precursor of a great depression while promising easiness and abundance in production. People started to abandon the countryside and natural life to form population centres in developing sites. The cities, centre of modern life, have not only affected social life, but also the art. The destruction of human life caused by cities has been one of the themes handled by the artists since the Industrial Revolution. Human beings were dragged into consumption culture and anonymization with every passing century. The consumption culture created commoditised people and deep loneliness. The uncontrolled senseless urbanization and anonymization caused by modern life caused desensitisation and introversion among the people. Therefore, the image of city in art carries different meanings. The life of a person in a city has become the pain point rather than the physical appearance of the city. The artists, nowadays, interpret the city through the inner world of the individuals with new forms, manners and technologies. Concordantly, the approach in this thesis titled `City Melancholy` is the melancholy of the individuals created by the changing city perception. In this study, taking into account the relationship between art branches (painting, cinema, literature), individual city experiences take place. The data obtained as a result of literature surveys and readings were used in the thesis. Throughout the study, with the opportunity to observe the city-individual relationship in three different capitals (Vienna, Berlin and Ankara), the individual's inner world with melancholy formed the basis for artistic creation. The experiences gained as an individual living in the city are considered as subjects.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleKent melankolisi
dc.title.alternativeCity melancholy
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-10-30
dc.contributor.departmentResim Anasanat Dalı
dc.subject.ytmMelancholia
dc.subject.ytmUrban aesthetic
dc.subject.ytmUrban texture
dc.subject.ytmLoneliness
dc.subject.ytmPainting art
dc.subject.ytmAlienation
dc.subject.ytmCities
dc.identifier.yokid10262475
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid562118
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess