Show simple item record

dc.contributor.advisorTimuçin, Metin
dc.contributor.authorKizilay, Yeliz
dc.date.accessioned2020-12-29T13:54:03Z
dc.date.available2020-12-29T13:54:03Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435509
dc.description.abstractBu çalışma eleştirel okuma dersinin İngilizce öğretmeni adayı öğrenciler üzerindeki etkisini incelemektedir. Çalışma 2013-2014 akademik yılı güz döneminde, Sakarya Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü İngilizce Öğretmenliği programında lisans eğitimi alan 19 aday öğretmenin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Bu nitel çalışmada araştırma soruları öğrencilerin eleştirel okuma becerilerini, eleştirel farkındalıklarını ifade edebilmelerini ve eleştirel okuma becerilerini ödev çalışmalarında yansıtabilmelerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu soruları araştırmak amacıyla, çalışmada eylem araştırması kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından eleştirel okuma dersi hazırlanmış ve ders katılımcı öğrencilere uygulanmıştır. Veriler ders öncesi sorular, sınıf blogu ve ders sonrası sorular kullanılarak toplanmıştır. Blog öğrencilerin eleştirel okuma dersi ödevlerini paylaşmalarını sağlayan bir ortam olarak kullanılmıştır. Ders öncesinde ve sonrasında uygulanan açık uçlu sorular öğrenci görüşlerine dair detaylı veri sunmuştur. Veri analizi için nitel yöntemler kullanılmıştır. Katılımcıların blog sayfasına yüklenmiş olan çalışmaları incelenmiş ve eleştirel okuma uygulamasına yönelik öğrenci görüşleri karşılaştırılmıştır. Veri analizi önerilen aktivitelerin uygulanmasının ardından öğrencilerin eleştirel okumaya dair farkındalıklarının arttığını göstermektedir. Ayrıca, öğrencilerin bu farkındalığı seçtikleri okuma materyalleri ve tasarladıkları ödevler ile ifade edebildikleri görülmektedir. Elde edilen verilere dayanarak, eleştirel okuma dersinin ve öğrenme çıktılarını görmek amaçlı blog kullanımının öğrencilerin düşünme ve eleştirel okuma becerilerini geliştirebileceği de söylenebilir. Çalışma sonuçları var olan eğitim programının gözden geçirilmesinin ve İngiliz Dili Eğitimi programlarında eleştirel derslere daha çok yer verilmesinin öğretmen adaylarının daha etkin eleştirel okuyucu olmalarını sağlayacağını göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Eleştirel Okuma, İngilizce Öğretmenliği Öğrencileri, İngilizDili Eğitimi.
dc.description.abstractThe present study aims to investigate the effect of critical reading course on a group of pre-service English language teachers. The study was carried out with the participation of 19 pre-service English language teachers studying at the undergraduate program of English Language Teaching in the Department of Foreign Language Education at Sakarya University in the 2013-2014 fall semester. In this qualitative study, research questions intend to find out whether or not students read critically, express their critical awareness and reflect their critical reading ability on their assignments. In order to explore these questions, an action research was carried out in the study. A critical reading course was designed and presented to the participant students by the researcher. Data was collected through pre-study questionnaire, a class blog and post-study questionnaire. The blog was used as a platform for students to share their assignments of critical reading course. Open-ended questionnaires carried out before and after the course provided in-depth data for student opinions. Qualitative techniques were used in data analysis. Participants' actual works uploaded on the blog were analysed and their opinions related to critical reading practice were compared. The results of the data analysis indicated that awareness of teacher candidates for critical reading has been raised after having been exposed to proposed activities. It was also found that students could express this awareness through materials they preferred to read and design for assignments. Relying on the data collected, it can also be concluded that a course for critical reading and a blog for learning outcomes may improve students' way of thinking and critical reading skills. Analysed data suggest that revision of the existing curriculum, and attempts to include more critical courses into the curricula of ELT programs has bear the potential of making teacher candidates more capable critical readers.Keywords: Critical Reading, Pre-service English Teachers, English Language Teaching.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDeveloping critical reading for pre-service english teachers : Actual reflections
dc.title.alternativeAday ingilizce öğretmenlerinde eleştirel okumayı geliştirme : Gerçek yansımalar
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmCritcal reading
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.identifier.yokid10014726
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid377642
dc.description.pages264
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess