Show simple item record

dc.contributor.advisorYaman, Erkan
dc.contributor.authorGüven, Elif
dc.date.accessioned2020-12-29T13:53:52Z
dc.date.available2020-12-29T13:53:52Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435443
dc.description.abstractBu araştırma ile üniversitelerde görev yapan araştırma görevlilerinin mentorluk algısının araştırılması amaçlanmıştır. Araştırma, Sakarya Üniversitesi, Pamukkale Üniversitesi ve Selçuk Üniversitesinde görev yapan on dört araştırma görevlisi üzerinde yürütülmüştür. Araştırma nitel desende oluşturulmuştur. Araştırma ile ilgili literatür taranarak kavramsal çerçeve oluşturulmuştur. Araştırmacılar tarafından uzman görüşleri doğrultusunda hazırlanan görüşme formu kullanılarak veriler toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formundaki sorular kullanılarak araştırma görevlilerinin mentorluğa ilişkin görüşleri alınmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde içerik analizi yapılmıştır.Araştırma sonucunda araştırma görevlilerinin, danışman ve mentor kavramlarını farklı algıladıkları görülmüştür. Üniversitelerde yapılan danışmanlık hizmetinin, mentorluk şeklinde verilmesi gerekliliği ortaya çıkmıştır. Mentorluğun üniversitelerde belirli bir düzende sistematik bir şekilde yapılması, mentorların ders yüklerinin hafifletilmesi, mentor ve mentelerin bir araya gelebileceği elektronik bir ortam oluşturulması gibi birtakım öneriler getirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Araştırma Görevlisi, Mentor, Mente, Mentorluk
dc.description.abstractThe present research aimed to investigate perception of mentoring which research assistants in universities are subjected. This research conducted with fourteen research assistants who are working at Sakarya University, Pamukkale University and Selçuk University in Turkey. The research was formed in a qualitative design. Conseptual frame has been formed by scanning the literature related to the research. Data collected by an interwiev form which prepared by researces in accordance with expert opinion. By using the questions in the semi-structured questionnaire the opinions of research assistants related to mentoring have been obtained. Content analysis has been carried out while evaluating the data.Results show that mentor and consultant concepts are perceived different by research assistants. Consultant services made by mentoring in universities. Mentoring in universities to be done in a specific order in a systematic way, alleviating the workload of the mentor, the mentor and mentee can come together as an electronic media creation, some suggestions have been made.Keywords: Research Asisstant, Mentor, Mentee, Mentoringen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAraştırma görevlilerinin danışmanları ile ilişkilerinin mentorluk bağlamında değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of relationship with research assistants and consultants in the frame of mentoring
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMentoring
dc.subject.ytmResearch assistants
dc.subject.ytmConsultants
dc.subject.ytmConsulting
dc.subject.ytmUniversities
dc.identifier.yokid10043248
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363452
dc.description.pages195
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess