Examining levels of job burnout among teachers working in Kosova in terms of different variables: Proposing a psychological and counselling group program for managing burnout based on narrative therapy
dc.contributor.advisor | Koç, Mustafa | |
dc.contributor.author | Turtulla, Sermin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:53:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:53:47Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435415 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın temel amacı Kosova'da, Prizren ilçesinde ilk ve orta okularda görev yapan öĝretmenlerin mesleki tükenmişlik düzeylerini belirlemektir. Bu araştırmanın diĝer bir amacı ise demografik deĝişkenler göre öĝretmenlerin mesleki tükenmişlik düzeylerinin deĝişip deĝişmemesini belirlemektir. Bu çalışmamız ilişkili tarama yöntem ve kolay ulaşabileçek örnekleme yöntem ile gerçekleştirmiştir. Araştırmada veriler Oldenburg Tükenmişlik Envanteri (OLBI), ve içeren cinsiyet, yaş, doĝum yeri, okul çalışması, çalışma süresi, branş, algılanan socio-ekonomik düzeyl, medeni durumu ve doĝum sırası deĝişkenler ile toplanmıştır. Kosova'da ilk ve orta okularda 2013-2014 akademik eĝitim yılında çalışan toplam 17468 öĝretmenden, bu araştırma Prizren ilçesinde var olan 12 ilk ve orta okularda çalışan 531 öĝretmen örneĝine ulaşmış durumdadır. Toplanılan verilerin analizi SPSS veriler program yardımıyla yapılmıştır. Alınan sonuçlara göre Kosova'da ilk ve orta okularda çalışan öĝretmenlerin ilgisizlik ve yorgunluk düzeyleri orta düzeyde bulunmuştur. Bulgular elde bulunan literatüre dayanarak tartışılmıştır ve önerilerde bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Eĝitim, Öĝretmen, Tükenmişlik, Öyküsel Terapi. | |
dc.description.abstract | The primary goal of this study is to designate burnout levels of teachers teaching in primary and lower secondary schools in Kosova, respectively Prizren region. An additional objective of this research is to determine a change in teachers' job burnout levels according to demographic variables. Research has been carried out through a correlated survey method and easily administrable sampling method. The research data was collected using the Oldenburg Burnout Inventory (OLBI) and included variables of gender, age, place of birth, workplace, years of service, type of service, socioeconomic level perceived, marital status, and birth order. From a total of 17468 teachers teaching in primary and lower secondary schools in Kosova in 2013/2014 academic year, this study reached a sample of 531 teachers working in twelve primary and lower secondary schools in Prizren region. Data collected was analyzed using SPSS data analysis program. Findings show that teachers teaching in primary and lower secondary schools of Kosova have moderate levels of exhaustion and disengagement. Findings are discussed based on the present literature and suggestions are proposed. Key Words: Education, Teacher, Burnout, Narrative Therapy. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Examining levels of job burnout among teachers working in Kosova in terms of different variables: Proposing a psychological and counselling group program for managing burnout based on narrative therapy | |
dc.title.alternative | Kosova'da görev yapan öğretmenlerin mesleki tükenmişlik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Tükenmişlik ile baş etme amaçlı öyküsel terapi yönelimli grupla psikolojik danışma program önerisi | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Kosovo | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Burnout | |
dc.subject.ytm | Burnout level | |
dc.subject.ytm | Group counselling | |
dc.subject.ytm | Therapy | |
dc.subject.ytm | Narrative therapy | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.identifier.yokid | 10057534 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 377640 | |
dc.description.pages | 141 | |
dc.publisher.discipline | Eğitimde Psikolojik Hizmetler Bilim Dalı |