Show simple item record

dc.contributor.advisorAkın, Ahmet
dc.contributor.authorGöçet Tekin, Emine
dc.date.accessioned2020-12-29T13:53:44Z
dc.date.available2020-12-29T13:53:44Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435396
dc.description.abstractBu araştırmada, üniversite öğrencilerinin psikolojik iyi olma, duygusal zeka, ve sosyal iyi olma düzeyleri arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırmada üniversite öğrencilerinin psikolojik iyi olma, duygusal zeka, ve sosyal iyi olma düzeylerinin cinsiyete, gelir düzeyine, öğrenim gördükleri fakültelere, anne ve baba eğitim durumlarına, ebeveyn tutumlarına ve akademik başarı algılarına göre anlamlı biçimde farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Ayrıca, psikolojik iyi olma üzerinde duygusal zekanın ve sosyal iyi olmanın yordayıcı olup olmadığı da araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2012-2013 eğitim öğretim yılı güz döneminde Sakarya Üniversitesi'nde öğrenim gören 305 katılımcı oluşturmuştur. Araştırmanın verileri `Psikolojik İyi Olma Ölçekleri`, `Duygusal Zeka Ölçeği`, `Sosyal İyi Olma Ölçeği` ve `Kişisel Bilgi Formu` ile elde edilmiştir. Araştırmada veri toplama araçları ile elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS-15 paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizi sırasında betimleyici istatistikler, bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi, korelasyon katsayısı ve doğrusal regresyon analizi uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, psikolojik iyi olma duygusal zeka ve sosyal iyi olma ile pozitif yönde anlamlı ilişkilidir. Aynı zamanda psikolojik iyi olma; duygusal zeka ve sosyal iyi olma tarafından anlamlı biçimde pozitif yönde yordanmaktadır. Kadınların duygusal zeka ve sosyal iyi olma düzeylerinin erkeklerin duygusal zeka ve sosyal iyi olma düzeylerinden anlamlı biçimde daha yüksek olduğu saptanmıştır. Cinsiyete göre psikolojik iyi olma açısından anlamlı farklılığın olmadığı görülmüştür. Gelir düzeyleri açısından incelendiğinde öğrencilerin duygusal zeka, psikolojik iyi olma ve sosyal iyi olma düzeylerinde anlamlı biçimde farklılığın olmadığı belirlenmiştir. Duygusal zeka ve sosyal iyi olma düzeyleri öğrenim görülen fakültelere göre anlamlı biçimde farklılaşırken, psikolojik iyi olma düzeyi açısından anlamlı biçimde farklılaşmadığı anlaşılmıştır. Son olarak, öğrencilerin psikolojik iyi olma, duygusal zeka ve sosyal iyi olma düzeylerinin; ebeveyn tutumları, anne ve baba eğitim düzeyi ve algılanan akademik başarı açısından farklılaşmadığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Duygusal Zeka, Psikolojik İyi Olma, Sosyal İyi Olma
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the relationship between psychological well-being, emotional intelligence, and social well-being levels of university students. It was examined whether university students' psychological well-being, emotional intelligence and social well-being levels differ according to gender, income, field of study, parental education, parental attitude and academic achievement. In addition, the predictive role of emotional intelligence and social well-being in psychological well-being was examined.Participants of the study were 305 students attending to the various faculties of Sakarya University in 2012-2013 academic year. The data were collected by `Scales of Psychological Well-being`, `Emotional Intelligence Scale`, and `Personal Information Form`. The data were analyzed using descriptive statistics, independent sample t-test, one way ANOVA, correlation and linear regression.According to findings of the study it was determined that psychological well-being was positively related to emotional intelligence and social well-being. It was found that psychological well-being was positively predicted by emotional intelligence and social well-being. Emotional intelligence and social well-being levels of female students are significantly higher than those of male students. It was seen that psychological well-being of university students did not vary significantly in terms of gender. It was also seen that psychological well-being, emotional intelligence and social well-being levels of students did not vary significantly in terms of income. It was found that emotional intelligence and social well-being of students in terms of field of study varied significantly while psychological well-being of students did not show any significant difference.Finally, it was determined that psychological well-being, emotional intelligence and social well-being levels of students did not vary significantly in terms of parental attitude, parental education and academic achievements of students.Key Words: Social Intelligence, Psychological Well-being, Social Well-beingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin psikolojik iyi olma duygusal zeka ve sosyal iyi olma düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
dc.title.alternativeAn investigation of psychological well-being, emotional intelligence and social well-being levels of university students
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmPsychological well being
dc.subject.ytmEmotional intelligence
dc.subject.ytmSocial well being
dc.identifier.yokid10051037
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid377644
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplinePsikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess