Show simple item record

dc.contributor.advisorKeskin, Sevgi
dc.contributor.authorÖzer, Ümit
dc.date.accessioned2020-12-29T13:53:41Z
dc.date.available2020-12-29T13:53:41Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435376
dc.description.abstractEğitimin temel amaçlarından birisi de salt bilgi aktarmak yerine öğrenciye bilgiye nasıl ulaşabileceğini öğretmektir. Çünkü bilgiler unutulabilir, fakat bilgi edinme becerisi bir kez kazanıldığında yaşam boyu kullanılabilir. Sınıf dışı etkinliği olan araştırma/ödev yapma bu becerileri kazandırmada oldukça etkilidir. Araştırma/ödev sınıf dışında yapılan bir etkinlik olduğundan veliler de bu sürece dahil olurlar. Bu araştırma çocukları ilköğretimde eğitim gören velilerin, araştırma/ödevi çeşitli yönlerden nasıl değerlendirdiklerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden fenomonolojik desene uygun olarak yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu; amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemiyle seçilen 2013-2014 eğitim-öğretim yılında çocuk/çocukları ilköğretim kademesinde eğitim gören, 26 veli oluşturmuştur. Veri toplamak için araştırmacılar tarafından geliştirilen görüşme formu kullanılarak görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analizle değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda velilerin ve öğretmenlerin araştırma/ödev konusunda daha fazla bilgilendirilmeleri gerektiği özellikle kütüphane ve ders kitabı kullanımının araştırma becerisi açısından yanlış algılandığı, öğrencilerin internet kafeye gitmeleri durumunda bazı önlemlerin alınması gerektiği, araştırma ödevleri verilirken öğrencilerin bireysel özelliklerinin göz önüne alınması gerektiği görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Araştırma Yoluyla Öğrenme, Ödev, İlköğretim Öğrencileri,Veli.
dc.description.abstractOne of the main objects of education is to teach student how to reach the information instead of giving him/her a pure knowledge. Because one can easily forget any knowledge but the skill of reaching the correct information can be used forever if it is learned once. Extracurricular activities like doing research/homework are really important in terms of teaching these skills. Homeworks/researches enable parents to take part in that process as they are extracurricular activities. Therefore, this study aims to describe those difficulties faced during the research/homework process by parents who have children in primary schools.This study has been lead according to the phenomenological method among qualitative research techniques. The study group consists of 26 parents whose children are in primary school during 2013-2014 academic year and these parents have been selected with the criterion sampling method which is one of those predictive sampling methods. In order to gather information, some interview questionnaire forms designed and used by the researchers. Acquired data has been evaluated in terms of descriptive analysis.At the end of the research it has been concluded that parents and teachers must acquaint with research/homework, parents have especially usage of library and textbook has wrong perceptions concerned research skills, some measures must be taken if students go to the internet cafe, homeworks that given must be convenient for the students' level.Key Words: Learning Through Researches, Homework, Primary School students,Parents.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim öğrencilerinin araştırma becerilerinin veli bakış açısıyla değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluating the research skills of primary school students from parents' point of view
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmParents
dc.subject.ytmHomework
dc.subject.ytmResearch-investigation by learning
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.identifier.yokid10058252
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid377639
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess