Integrating literature into an EFL setting: Turkish students` attitudes towards the use of short story
dc.contributor.advisor | Timuçin, Metin | |
dc.contributor.author | Baytar, İlknur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:53:40Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:53:40Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435371 | |
dc.description.abstract | Yabancı dil öğretim sürecinde doğru materyale karar vermek emek isteyen bir iştir ve İngilizce öğretmenlerinin ders kitaplarına alternatif materyal ihtiyaçları günden güne artmaktadır. Bunun sonucunda ek kaynak arayışına girmişlerdir. Bu bağlamda, edebi eserler yani kısa öyküler hem öğretmenlere hem de öğrencilere birçok materyal imkanı sağlamaktadır. Fakat, bazı araştırmacılar İngilizce öğretim sürecinde edebi metinlerin kullanımını desteklerken bazıları ise buna sıcak bakmamaktadır. Bu yüzden, bu çalışma, edebiyatın ve edebi metinlerin İngilizce sınıflarında dil öğretim materyali olarak nasıl kullanılabileceğini araştırmayı ve öğrencilerin İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretildiği ortamlarda, edebiyata özellikle de kısa öykü kullanımına karşı tutumlarını sergilemeyi amaçlamaktadır. Bu amaca hizmet etmek için bu çalışma 50 lisans öğrencisinin katılımıyla, Türkiye'deki devlet üniversitelerinden birinde yürütülmüştür. Öğrencilerin bölümleri Turizm ve Otel İşletmeciliği'dir fakat birinci sınıf öğrencisi olmalarından mütevellit, İngilizce hazırlık biriminde zorunlu hazırlık programındaki derslere katılmaları gerekmektedir. Bu çalışmada kullanılmak üzere, Desiree's Baby başlıklı bir kısa öykü seçilmiş olup, haftada iki ders saati (her biri 45 dakika) olmak üzere sınıfta bir ay süreyle uygulanmıştır. Veri toplamak için ise öğrencilere Kaya (2004) ve Kırkgöz (2012)'nin çalışmalarındakilerden uyarlanan bir anket uygulanmıştır ve öğrencilerle uygulama sonunda röportaj yapılmıştır. Bulgulara göre, öğrencilerin yabancı dil öğretim materyali olarak kısa öykü kullanımına karşı olumlu tutum sergiledikleri saptanmıştır. Ayrıca, öğrenciler kısa öykü vasıtasıyla yeni kelime ve farklı dil kullanımlarını öğrenme fırsatı bulup farklı kültürlerin ve yaşam biçimlerinin farkına varabildi. Buna ek olarak, edebiyat kullanımı öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmasına, dil ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmesine katkı sağladı. Son olarak, öğrencilerin uygulama sonunda çok eğlendiği ve kısa öykü kullanımının İngilizce öğrenmeye karşı motivasyonlarını arttırdığı açıkca görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Edebiyat, İngilizcenin Yabancı Dil Olarak Öğretildiği Ortamlar, Yabancı Dil Öğretimi, Edebi Eserler, Kısa Öykü Türü. | |
dc.description.abstract | Choosing the right material to use in foreign language teaching process is a demanding job and English teachers' need for alternative materials to course books has been increasing day by day and consequently they have started to search for alternative sources. In this regard, literary texts especially short stories provide both the teachers and the learners with abundant source of teaching materials. However, while some of the researchers favor the integration of literary texts into language teaching process, some of them do not support it. For this reason, this study aims to investigate how literary texts can be used as a language teaching material in English language classes and to find out students' attitudes towards the use of literature especially short story genre in English as a Foreign Language (EFL) setting. To serve this purpose, the study was conducted at one of Turkish state universities and 50 undergraduate students took part in this study. Their department is Tourism and Hotel Management but as they are first year students, they are required to attend the courses in English Preparatory Program which is compulsory. In order to use in this study, a short story titled Desiree's Baby was selected and exploited in the classroom for two teaching hours per week (45 minutes each) and the application lasted a month in total. In order to collect the data, a questionnaire adapted from the ones developed by Kaya (2004) and Kırkgöz (2012) was conducted and students were interviewed at the end of the process. According to the findings, it was found out that participants had positive attitude towards the use of short story genre as a language teaching material. Moreover, by means of short story, learners had the chance of learning new lexical items and different language uses and they could be aware of different cultures and lifestyles. In addition, the use of literature helped the learners to use their creativity and to improve both their linguistic and critical thinking skills. Lastly, it was clearly seen that they enjoyed themselves very much and the use of short story increased their motivation towards learning English at the end of the application. Keywords: Literature, EFL Setting, Foreign Language Teaching, Literary Texts, Short Story Genre. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Integrating literature into an EFL setting: Turkish students` attitudes towards the use of short story | |
dc.title.alternative | İngilizce öğretiminde edebiyatın kullanılması: Türk öğrencilerin kısa öykü kullanımına karşı tutumları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Literature | |
dc.subject.ytm | Short stories | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Turkish students | |
dc.subject.ytm | Literary works | |
dc.identifier.yokid | 10055786 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 377641 | |
dc.description.pages | 125 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |