Temel eğitimden ortaöğretime geçiş ortak ve mazeret sınavındaki Türkçe ve matematik alt testlerinin psikometrik özelliklerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Genel tarama modelinde yürütülen bu çalışmanın amacı TEOG ortak ve mazeret sınavındaki Türkçe ve matematik alt testlerinin psikometrik niteliklerini karşılaştırmaktır. Türkçe ve matematik testlerinin ortak ve mazeret sınavları madde güçlüğü, madde ayırıcılık indeksleri, testin güvenirliği ve geçerliği gibi psikometrik özellikler çevresinde karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Araştırma Türkçe ortak sınavı için 9773, matematik ortak sınavı için 9485, Türkçe mazeret sınavı için 2747 ve matematik mazeret sınavı için 2323 adayın madde puanları matrisi üzerinden yürütülmüştür. Kapsam geçerliği çalışması için uzman görüşlerine başvurulmuştur. Buna göre TEOG ortak ve mazeret sınavlarındaki soruların ölçtüğü kazanımları belirlemek ve karşılaştırmak amacıyla soru ve kazanım eşleştirme formu ile soru değerlendirme formu araştırmacı tarafından oluşturulmuş ve analizler buradan elde edilen bilgiler aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda test ve madde istatistiklerinin manidar düzeyde farklı olduğu, uzman görüşlerine dayalı olarak değerlendirilen testin kapsamının ortak ve mazeret testleri için benzer olduğu fakat ortak ve mazeret testlerindeki maddelerin aynı yapıyı ölçmediği sonucuna ulaşılmıştır. Bu nedenle ortak ve mazeret testlerinin test ve madde istatistikleri, uzman tahminleri doğrultusunda incelenerek benzer düzeyde hazırlanması sağlanmalıdır. The aim of this study modelled survey design is to compare the psychometric properties of Turkish and math subtests in common and make-up examination of TEOG. Turkish and math tests of the common and make-up examinations were investigated comparatively within the frame of psychometric properties such as item difficulty, item discrimination index, test reliability and validity. Research was carried out via item scores matrix of 9773 students for Turkish common exam, 9485 students for math common exam, 2747 students for Turkish make-up exam and 2323 students for math make-up exam. It was consulted to expert opinion for the content validity study. According to this, in order to determine and compare the acquisitions that is measured in common and make-up examinations of TEOG, question-acquisition matching form and question assessment form was prepared by researcher. Analyses were conducted through the data obtained from there. As a result of research, it has been observed that test and item statistics are different in significantly, content validity which based on expert opinions is in similar level. But the results of the study revealed that common and make-up exams items didn't measure the same things in terms of construct validity. Therefore, common and make-up examinations are needed to be prepared in similar level by investigating the test and item statistics of them through expert predictions.
Collections