Show simple item record

dc.contributor.advisorHamedoğlu, Mehmet Ali
dc.contributor.authorÖzden, Ebru
dc.date.accessioned2020-12-29T13:53:18Z
dc.date.available2020-12-29T13:53:18Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435240
dc.description.abstractAraştırmada, okul müdürlerinin yönetim teorileri bakımından hangi kuşak (Baby Boomers, X ve Y Kuşağı) alışkanlıklarını daha çok yansıttığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Okul yönetiminin kuşaklar açısından ilk kez değerlendirileceği bu araştırmada; Sakarya'nın ilçelerinde ilk ve orta dereceli okullarda görev yapan 438 öğretmenle 60 yöneticiye Özden (2013) tarafından geliştirilen Yönetici Tutumlarının Kuşaklara Göre Değerlendirilmesi anketi uygulanmıştır. Araştırma tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiksel metotların (frekans, yüzde) yanında bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü ANOVA analizi kullanılmıştır. P değerinin ≤ .05 olduğu durumlarda ilişki anlamlı olarak yorumlanmıştır.Sonuçta; okul yöneticileri kendi yönetimsel davranışlarını Y Kuşağı'na, öğretmenlerse yöneticilerin yönetimsel davranışlarını çoğunlukla X Kuşağı'na, bazen de Y Kuşağı'na yakın bulmuşlardır. Bu da yöneticilerin kendilerini çoğunlukla çağdaş ve insana yönelik bulurken, öğretmenlerin her zaman böyle düşünmediklerini göstermiştir. Erkek öğretmenler yöneticilerin davranışlarını çoğunlukla Y Kuşağı'na yakın oylayarak onları kadın öğretmenlere göre daha çağdaş ve insana yönelik bulmuşlardır. Yöneticinin yaş değeri yükseldikçe öğretmenler tarafından klasik ve otoriter bir yönetici olarak algılandığı saptanmıştır. Yaşı ne olursa olsun eğitim seviyesi yükselen bir yönetici daha çağdaş ve insana yönelik olarak algılanmıştır. Baby Boomers ve X Kuşağında en fazla oylanan yöneticilerin memleketi Karadeniz Bölgesi, Y kuşağında en fazla oylanan yöneticilerin memleketi ise İç Anadolu ve Doğu Anadolu Bölgesi olmuştur.Anahtar Kelimeler: Kuşaklar, Okul Yöneticisi, Baby Boomers Kuşağı, X Kuşağı, Y Kuşağı
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to determine which generation (Baby Boomers, X Generation and Y Generation) habits of school managers reflect more in the point of management comprehension.The study that evaluating the first time The Manager's Attitude Scale According to The Generations which is developed by Özden was used to 438 teachers and 60 managers chosen by probability based sampling from approximately 6500 teacher group. This study was carried out with scan model. In the data analysis, descriptive statistical methods (frequency, percentage) were used as well as independent samples t-test, one-way ANOVA. The relation was commentated as meaningful in situation that P value is <.05. As a rusult, the school managers find their management attitudes close to the Y Generation, also teachers see manager's attitudes close to the X Generation, sometimes Y Generation. This shows that managers find themselves usually contemporary and intended for person, but the teachers don't think like this every time. Male teachers usually voted their manager's attitudes close to Y Generation and found them more contemporary and intended from human than the female teachers found. It is determined that the managers was seen classic and authoritarian by the teachers, as their age is rising. No matter what the age of the manager whose education level is increasing was seen as more contemporary and intended for human. The most voted managers as Baby Boomers and X generation are from Black Sea Region, the most voted managers as Y Generation are from Inner Anatolia Region and East Anatolia Region.Keywords: Generations, School Manager, Baby Boomers Generation, X Generation, Y Generationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYönetim kuramları bakımından günümüz okul yöneticilerinin yönetim anlayışları
dc.title.alternativeToday's school manager's management comprehension examined in point of management theories
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGeneration X
dc.subject.ytmSchool administrators perception
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmWork mentality
dc.subject.ytmManegerial skills
dc.subject.ytmManagement styles
dc.subject.ytmGenerations
dc.subject.ytmGeneration Y
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10092506
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid413670
dc.description.pages149
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess