Show simple item record

dc.contributor.advisorEskicumalı, Ahmet
dc.contributor.authorKorkut, Kadir
dc.date.accessioned2020-12-29T13:53:13Z
dc.date.available2020-12-29T13:53:13Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435206
dc.description.abstractBu araştırma 15-18 yaş gurubu lise öğrencilerinin aktif şekilde kullandığı sosyal medya sitelerinin gençlerin toplumsal yaşama, ailesine, arkadaşlarına ve öğretmenlerine karşı geliştirdiği tutumları ne düzeyde etkilediğini ölçmek ve çeşitli değişkenlere göre bu tutumlar arasında ne gibi farklılıklar olduğunu saptamak amacıyla yapılmıştır. Araştırma evrenini 2015-2016 eğitim öğretim yılı içerisinde Sakarya ili Kaynarca ilçesindeki 1029 (416 kız, 613 erkek) lise öğrencisi, örneklem grubunu ise Kaynarca Anadolu Lisesi'nde okuyan 342 lise (205 kız, 137 erkek) öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama araçları olarak kişisel bilgi formu ve Argın (2013) tarafından geliştirilmiş sosyal medya tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçeklerden elde edilen veriler bilgisayar ortamına kodlanıp SPSS 16.0 paket programından yararlanılarak istatistiksel analizler yapılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre sosyal medyadan dolayı lise gençlerinin ailesine ve arkadaşlarına yeteri kadar vakit ayırmadığına ilişkin görüşleri içeren maddelerin daha yüksek puanlar aldığı, sosyal medyanın derslere ve sosyal etkinliklere ayrılan zamanın daha az olmasına neden olduğu tespit edilmiştir. Sosyal medya uygulamalarının grubun gençlerini özellikle aile ortamlarından, arkadaş gruplarından ayırmakta ve onları yalnızlaştırmakta olduğu saptanmıştır. Bir diğer sonuç ise gençler, gerçek yaşam etkinlikleri yansıra sosyal medyada, sanal bir dünyanın içinde beğenilmek, taltif edilmek ve yüceltilmek isteği içerisindedir. Araştırmada baz alınan cinsiyet, kullanım süreleri, kullandığı sosyal medya sitesi açısından öğrencilerin görüşleri arasında herhangi bir farklılığa rastlanmazken; yaş, bölüm, sosyal medya üyeliği, kullanım sıklığı, harcadığı süre, bağlanılan ortam değişkenleri açısından öğrencilerin görüşleri arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Bağlanma aracı değişkeni açısından sadece öğretmenlerle ilişki alt boyutunda farklılıklar mevcutken gelir değişkeni açısından sadece paylaşım ihtiyacı alt boyutunda farklılıklar gözlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya, Tutumlar, Davranışlar, Sosyal İlişkiler, Lise Öğrencileri
dc.description.abstractThe purpose of this research is to decide and evaluate the social media based attitudes of high school students, aged between 15 and 18. It is also a goal to learn how these high school students' views and relationships with their family, friends and teachers change while they use or don't use social media. This study's another target is to learn whether all these social media based attitudes of high school students are changeable according to some variables such as sex, age, academic field, economic conditions and so on. The universe of research is composed of 1029 High School Students (416 female, 613 male) in Kaynarca. The sample of the study consists of 342 students (205 female, 137 male) at Kaynarca Anatolia High School.According to results of research it is found out that the students mostly chose options stating they can't spend time with their families and friends while they use social media. It is also obvious that students tend to select choices expressing they can't concentrate on lessons and homework because of social media. Students also clarify that they can't join some of social activities due to social media. It is appointed that social media implications disassociate the high school students especially from their families and friends. It can be concluded from research that these implications can isolate young people from their social environment. It is clear from tables in this research that these tools can distract students. Another result we have got from the study is that high school students tend to be appreciated in an imaginary world rather than to be praised in real world. While there are no differences between students according to some variables such as sex, usage period of social media, social media preference; there are differences between students according to some other variables such as academic field, membership of social media, usage frequency, period of spending time at social media, and places where students use social media.Keywords: Social Media, Attitudes, Behaviours, Relationships, High School Studentsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleLise öğrencilerinin sosyal medya yoluyla geliştirdiği tutumlar (Sakarya/Kaynarca örneği)
dc.title.alternativeHigh school students' attitudes based on social media (Example of Kaynarca /Sakarya)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmSocial behavior development
dc.subject.ytmSocial relations
dc.identifier.yokid10121032
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid436908
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess