Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, Mehmet
dc.contributor.authorAli, Ali Salim
dc.date.accessioned2020-12-29T13:53:12Z
dc.date.available2020-12-29T13:53:12Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435202
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Sakarya ili Serdivan ilçesindeki ortaokullarda öğrencilerin öğrenme çevresi üzerinde yüksek bir etkiye sahip olan adakemik motivasyon ve motivasyon kaynaklarını araştırmaktır. Bu doğrultuda araştırmaya, 11 ortaokul seçildi, bunların 8'i Devlet okulu 3'ü de özel okuldur. Araştırmaya 722 ortaokul öğrencisi dâhil edilmiştir ve basit tesadüfi örnekleme yöntemi çalışmada tercih edilmiştir. Öğrencilerin; % 50.3'ü (n = 363) kız ve % 49.7'si (n = 359) erkektir. Öğrencilerin; 722 öğrenci şu şekilde dağılım göstermektedir. Veriler, nicel araştırma metodları kullanılarak toplanmıştır. Motivasyon kaynakları ve akademik motivasyonun düzeyleri ile ilgili bir anket yapılmıştır. Yanıtları hesaplanmıştır ve SPSS paket 20 programı kullanılarak analiz edildi. Verilerin analizinde kullanılan istatistiksel analizler arasında aşağıdakiler bulunuyordu; ANOVA ile %5 anlamlılık düzeylerine göre Tukey post hoc testi ile çoklu karşılaştırma yapıldı. Iki değişkenli korelasyon, tanımlayıcı istatistikler ve t-testi de yapılan istatistiksel analizlerdendir.Ayrıca elde edilen Verilerin analiz sonuçlarına göre, Serdivandaki tüm ortaokulların dışsal motivasyon ve motivasyonsuzluğu, içsel motivasyon'dan daha yüksek olduğu gözlemlendi.Okul kaynakları konusunda ise, sonuçlar, Serdivan devlet ortaokullarında dil laboratuarı, sporsalonu, tiyatrosalonu, konferans salonu, konser salonu ve yüzme havuzu kaynak ihtiyacının en çok görülen fiziksel kaynak sorunları arasında olduğunu gösteriyordu. Serdivan ortaokullarında görülen öğretmen kaynağı eksiği en çok ingilizce, matematik, arapça ve din kültürü bölümlerindedir.Ayrıca ebeveynler da çocuklarına okullarda destek olmaktadırlar. Zaman zaman ebeveynler çocukları başarılı olduklarında ödüllendiriyor hemde onlara ödevlerinde yardım ediyorlar. Bunun yanında ebeveynler çocukları başarısız olduklarında onları nadiren cezalandırmaktadırlar.Akademik motivasyon düzeyleri, aile desteği, okul kaynakları ve sınıf çevresi öğrencilerin eğitim başarısını yüksek pozitif olarak etkilediği sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Akademik Motivasyon, Kaynaklar, Ortaokul, Öğrenci.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the sources of motivation and academic motivation levels that have high impacts on students' learning environment in Serdivan middle schools. In this study, 11 middle schools were chosen. 8 were Government and 3 were private schools. Simple random sampling of 722 middle school students (n=722) were selected in the study. 50.3% (n=363) of the students were female and 49.7% (n=359) were male.This is the quantitative research study. A survey of the sources of motivation and academic motivation levels was conducted and collected using questionnaire. The responses were computed and analyzed using SPSS package version 20. Among the statistical attributes that were used in analyzing the data were ANOVA based on significance levels of 5% with Tukey post hoc test for multiple comparison, bivariate correlation, descriptive statistics, and t-test statistical analysis. The analysis of data displayed that scores of academic motivation in terms of intrinsic motivation is high compared to extrinsic and amotivation factors in all surveyed middle schools. In school resources, the results show that language lab, gym, theatre hall, conference room, music hall and swimming pool were the most common physical resource challenges in Serdivan public middle schools. While in teachers as resource, assistant staff and teachers' missing in certain subjects like English, Mathematics, Arabic and Religious culture were the top challenges in Serdivan middle school. Moreover, parents were always supporting their children in many school activities. Occasionally, parents reward their children when succeed and help them with homework solving. Moreover, parents rarely use punishment when their children failed to succeed. It was concluded that, the academic motivation levels, family support, school resources and classroom environment have high positive impacts to the students' educational success.Keywords: Academic Motivation, Resources, Middle School, Student.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe sources of motivation and academic motivation levels in Sakarya middle schools (Serdivan, Turkey)
dc.title.alternativeSakaryadaki ortaokullarda okuyan öğrencilerin motivasyon kaynakları ve akademik motivasyon düzeyleri (Serdivan, Türkiye)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.identifier.yokid10110162
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid431341
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess