Öğrencilerin üniversite yaşamına uyumlarında psikolojik dayanıklılık ve psikolojik belirtiler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, bir devlet üniversitesinin birinci yıl (hazırlık ve birinci sınıf) öğrencilerinin üniversite yaşamına uyum, psikolojik dayanıklılık ve psikolojik belirti düzeylerini karşılaştırmak amacıyla yapılan ilişkisel tarama modelinin kullanıldığı betimsel bir çalışmadır. Çalışma grubunu, Hacettepe Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulunda yabancı dil eğitimi alan 196 hazırlık sınıfı öğrencisi ve çeşitli fakülte ve bölümlerde birinci sınıfta okuyan 282 öğrenci olmak üzere toplam 478üniversite öğrencisi oluşturmuştur.Araştırmada öğrencilerin üniversite yaşamına uyum düzeylerini belirlemek amacıyla Aladağ, Kağnıcı, Tuna ve Tezer (2003) tarafından geliştirilen Üniversite Yaşamı Ölçeği (ÜYÖ); öğrencilerin psikolojik dayanıklılık düzeylerini belirlemek amacıyla Gürgan (2006b) tarafından geliştirilen Yılmazlık Ölçeği (YÖ), öğrencilerin psikolojik semptomlarını belirlemek amacıyla Derogatis (1992) tarafından geliştirilen, Şahin ve Durak (1994) tarafından Türkçe'ye uyarlanan Kısa Semptom Envanteri (KSE) ve demografik bilgileri tespit etmek için araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu (KBF) kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda, üniversite `yabancı dil hazırlık sınıfı` ve `hazırlık okumayan birinci sınıf` öğrencilerin üniversite yaşamına uyum, psikolojik dayanıklılık ve psikolojik belirti düzeylerinin anlamlı farklılık göstermediği görülmüştür. Bunun yanında, psikolojik semptomları düşük ve psikolojik dayanıklılığı yüksek olan birinci yıl (`yabancı dil hazırlık` ve `birinci sınıf`) öğrencilerinin üniversite yaşamına uyumlarının daha yüksek olduğu görülmüştür.Araştırmanın sonuçları, sınırlılıkları ve gerek üniversite yönetimi gerekse üniversite öğrencilerine sunulan öğrenci kişilik hizmetleri açısından doğurguları tartışılmıştır.Anahtar sözcükler: Üniversiteye uyum, psikolojik dayanıklılık, psikolojik belirti, üniversite öğrencileri The purpose of this descriptive correlational study was to compare a state university language preparatory and junior-year students' levels of adjustment to the university life, psychological resilience and psychological symptoms. Sample of the study consisted of 478 university students. Among the participants, 196 of them were preparatory students taking language classes at the School of Foreign Languages and 282 of them were junior-year students from different departments of several faculties.In this study, several measurement tools were used: University Life Scale (ULS) (Aladağ, Kağnıcı, Tuna and Tezer, 2003) was used to determine the students' level of adjustment to university life; Resiliency Scale (RS) (Gürgan, 2006b) was used to investigate their psychological resilience level; Brief Symptoms Inventory (BSE), which was developed by Derogatis (1992) and adapted into Turkish byŞahin and Durak (1994), was used to specify the students' psychological symptoms; and lastly, Personal Information Form, developed by the researcher, was utilized to collect demographic information about the participants. The findings showed no significant difference between preparatory and junior-year students in terms of their levels of adjustment to the university life, psychological resilience and psychological symptoms. In addition, students with low level ofsymptoms and high level of psychological resilience reported high level of adaptation to university life.Results, limitations, and implications of the study for student personnel professionals, counseling centers and university administrators were discussed.Keywords: Adjustment to the university, resilience, psychological symptoms,undergraduate
Collections