Erken çocukluk dönemindeki çocukların annelerinin oyun algısının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma erken çocukluk dönemindeki çocukların annelerinin oyun algılarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Nicel-nitel karma yöntemde yürütülen bu çalışmada likert tipi ölçek ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Ankara'nın 6 merkez ilçesinde anasınıfı, anaokulu, ilkokul 1. ve 2. sınıfa devam eden çocukların annelerinden tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilen 425 anne oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anneler hakkında bilgi edinmek amacıyla 'Demografik Bilgi Formu', annelerin oyun algılarını belirlemek amacıyla 'Çocukların Oyunlarında Annelerin Algısı' ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın ilk kısmında Lynn Barnett Morris tarafından geliştirilen 'Çocukların Oyunlarında Annelerin Algısı' ölçeğinin Türkçe'ye uyarlama çalışması yapılmış, ikinci kısmında ölçeğin uygulanması ve son olarakta amaçsal örnekleme yöntemiyle seçilen 15 anneyle görüşme yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda annelerin oyun algılarının anne eğitim düzeyi, mesleği, yaşı, çocuğun yaşı ve okulun bulunduğu ilçelere göre değişiklik gösterdiği bulunurken, kardeş sayısı ve çocuğun cinsiyetine göre farklılık göstermediği bulunmuştur. Nitel çalışma sonucunda da annelerin %44'ünün oyunu çocuklarının gelişim ve öğrenmesi için önemli olarak gördükleri belirlenmiştir. This research is done to find out the play perception of the mothers of young children. The study is conducted with both quantitative and qualitative (mixed) methods, the likert scale and the semi-structured interview are used with non-experimental survey. The study group consists of 425 women who are mothers of kids between 4-8 years old attending to preschool, nursery class, primary school at first and second grade levels in 6 central boroughs of Ankara and chosen proportionately. The `Demographic Information Form` is used to gather information about the mothers, `Mothers' Perceptions of Their Children's Play` Scale and semi structured interview which is prepared by researcher are used to determine their perceptions of their own children's play. During the first phase of the study, `Mothers' Perceptions of Their Children's Play` Scale which has been developed by Lynn Barnett Morris was adapted to Turkish. In its second phase, this scale was carried out and finally 15 mothers were selected with purposive sampling for the interviews. The study finds out that mothers' perception of play differs for their levels of education, jobs, date of birth and school districts; however, it does not differ for the number of siblings and the gender of child. As a result of the qualitative study, 44% of the mothers indicated that play is important for their children's development and learning.
Collections