Biyoloji öğretmen adaylarının yakın çevrelerindeki ağaçları tanıma düzeyleri: Ankara ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Hacettepe ve Gazi Üniversiteleri'nin Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı'nda öğrenim gören öğrencilerin çevrelerinde bulunan ağaçlara yönelik farkındalık düzeylerini belirlemektir.Araştırmanın örneklemini, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Hacettepe ve Gazi Üniversiteleri'nde Biyoloji Eğitimi Anabilim Dal'ında öğrenim gören toplam 168 (155 Kadın, 13 Erkek) öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada hem nitel hem de nicel analiz teknikleri kullanılmıştır. Veri toplamak amacıyla öğrencilerin çevrelerinde en çok karşılaşabilecekleri ağaç türleri alan uzmanlarının görüşleri alınarak Verilen Ağacı Tanı Testi geliştirilmiştir. Ayrıca bu testleri verileri hem desteklemek hem de açıklamak amacı ile iki açık uçlu sorudan oluşan anket çalışması yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen nitel veriler MAXQDA Programı ile nicel veriler ise SPSS 23 Paket Programı ile analiz edilmiştir. İki kısımdan oluşan ölçme aracı sonucunda elde edilen verilere göre; Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı'nda öğrenim gören öğrencilerin çevrelerindeki birçok ağacı tanıma düzeylerinin düşük olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin Verilen Ağacı Tanıma Testi'nde yer alan ağaçlardan çam türündeki ağaçları tanıma düzeylerinin diğerlerine göre daha yüksek olduğu saptanmıştır. Ancak araştırmadan elde edilen bulgulara göre; öğrencilerin çevrelerindeki ağaçları tanıma düzeyleri beklenilen düzeyde olmadığı ortaya çıkmıştır.Anahtar sözcükler: Çevre eğitimi, ağaç, çevre bilinci, çevre. The aim of this research is to determine the level of awareness of the trees in the environment of the students who are studying at Hacettepe and Gazi Universities Biology Education Department.The sample of the research is composed of 168 (155 female, 13 male) students studying at Biology Education Department in Hacettepe and Gazi Universities in 2015-2016 education year. Both qualitative and quantitative analysis techniques were used in the study. In order to collect the data, the given Tree Diagnostic Test was developed by taking the opinions of the experts in the field of tree species that the students will encounter the most in their surroundings. In addition, these tests were conducted with a questionnaire consisting of two open-ended questions with the aim of supporting and explaining the data. Qualitative data obtained with the study were analyzed with the MAXQDA Program and quantitative data with the SPSS 23 Packet Program.According to the result obtained in the two-part measurement means, The result was that the level of recognition of many of the trees in the environment of the students studying in Biology Education Department was low. It was determined that the recognition levels of the trees in the pine species were higher than the others in the trees given to the students in the Tree Identification Test given by the students. However, according to the findings obtained without research; It has become clear that students are not at the expected level of recognizing the trees in their surroundings.Keywords: Environmental education, tree, environmental awareness,environment.
Collections