Show simple item record

dc.contributor.advisorKıyıcı, Mübin
dc.contributor.authorÇukurbaşi, Bariş
dc.date.accessioned2020-12-29T13:52:55Z
dc.date.available2020-12-29T13:52:55Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-10-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435102
dc.description.abstractAraştırmada Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeli (TYES) ve LEGO-LOGO uygulamaları ile desteklenen probleme dayalı öğretim etkinlerinin lise öğrencilerinin akademik başarılarına, derse yönelik motivasyonlarına etkisinin ve gerçekleştirilen uygulamalara yönelik öğrenci görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda araştırmada karma yöntem desenlerinden yakınsayan paralel desen kullanılmıştır. İki deney grubu ve bir kontrol grubunun yer aldığı araştırmada çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örneklemesi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Bartın ili Merkez ilçesinde yer alan ve ölçütleri sağlayan meslek lisesindeki Bilişim Teknolojileri Alanı 10. sınıf düzeyinde öğrenim gören 43 öğrenci oluşturmuştur. Bir deney grubu (DGA) ile TYES ortamında, diğer deney grubu (DGB) ile sınıf ortamında LEGO-LOGO uygulamalarının öğretimi gerçekleştirilmiştir. LEGO-LOGO uygulamaları ile de algoritma ve akış şeması konusunun öğretimi yapılmıştır. 7 hafta süren araştırma kapsamında TYES ortamında öğrencilerle iletişim kurmak amacıyla gizli bir Facebook grubu oluşturulmuştur. TYES ortamına araştırmacı tarafından hazırlanan ve düzenlenen 22 video aşamalı olarak eklenmiştir. Uygulama kapsamında deney gruplarında LEGO-LOGO uygulamaları ile ilgili öğretim gerçekleştirilmiş, öğrencilerin robot tasarlaması ve tasarladıkları robotlar ile LEGO programlama işlemlerini yapması sağlanmıştır. Katılımcıların algoritma ve akış şemaları konusunu öğrenirken LEGO-LOGO uygulamalarını kullanmalarını sağlamak üzere araştırmacı tarafından probleme dayalı öğrenme temaları oluşturulmuştur. Araştırmanın amacı doğrultusunda gözlem, odak grup görüşmesi, başarı testi ve motivasyon ölçeği vasıtasıyla veriler toplanmıştır. Nitel veriler içerik analizi yapılarak incelenmiş, daha sonra NVivo programı kullanılarak çözümlenmiştir. Odak grup görüşmesi analizi sonucunda elde edilen veriler gözlem sonuçlarıyla desteklenerek daha anlamlı sonuçlar ortaya konmaya çalışılmıştır. Nicel verilerin analizinde SPSS programı kullanılmıştır. Yapılan analizlerin ardından etki büyüklüğü hesaplanmış ve elde edilen anlamlı farklılıklar etki büyüklüğü ile yorumlanmıştır. Verilerin analizin tamamlanmasından sonra nitel ve nicel veriler karşılaştırılarak incelenmiş ve tartışılmıştır. Araştırmanın sonunda deney gruplarının derse yönelik motivasyon düzeylerinin uygulama öncesine göre istatistiksel olarak anlamlı ve olumlu yönde yükseldiği görülmüştür. Ayrıca gruplar arasında uygulama sonunda derse yönelik motivasyon düzeyleri açısından istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmamıştır. Ancak, DGA ve DGB'nin uygulama sonundaki derse yönelik motivasyon düzeylerinin uygulama öncesine göre istatistiksel olarak anlamlı ve olumlu yönde geliştiği görülmüştür. KG grubunda ise motivasyon düzeyleri açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Bununla birlikte DGA ve DGB'deki öğrencilerin gerçekleştirilen çalışma sonundaki akademik başarılarının KG'ye göre istatistiksel olarak anlamlı ve olumlu yönde yükseldiği görülmüştür. Nitel verilerin analiz sonuçlarına göre deney gruplarındaki öğrencilerin çalışmanın başlangıcında büyük ölçüde önyargılı oldukları ve olumsuz görüş bildirdikleri; çalışma başladıktan sonra bu önyargılarının ve olumsuz görüşlerinin yerini olumlu görüşler aldığı görülmüştür. Öğrenciler, gerçekleştirilen çalışmaya ilişkin büyük ölçüde eğitsel yararlardan bahsetmişlerdir. Bununla birlikte gerçekleştirilen grup çalışması ile öğrenciler iş birlikli olarak çalıştıklarını, fikir alış verişinde bulunduklarını, görev paylaşımı yaptıklarını ve sorumluluk aldıklarını belirtmiş; arkadaşları ile sosyalleştiklerini ifade etmişlerdir. TYES ile ilgili olarak da öğrenciler, ortamın sağladığı iletişim etkileşim olanaklarına yönelik olumlu görüşler bildirmişlerdir. Ayrıca TYES ortamının öğretmen-öğrenci iletişim/etkileşim olanaklarını geliştirdiğini ifade etmişlerdir.
dc.description.abstractIt was purposed to examine the effect of the problem based activities supported via flipped classroom and LEGO-LOGO practices on the high school students' academic success and their motivation towards the course as well as the views of the students on the practices. In that sense the research was designed as a converging parallel design from mixed method designs. In the research carried out with two experimental groups and one control group criterian sampling as one of the purposive sampling methods was used to select the sample of the study. The study group consisted of 43 10th grade students having been educated at Information Technologies field at vocational high schools appropriate to the criteria at central districts in Bartin. The instruction of LEGO-LOGO practices was made face to face on the environment of flipped classroom (FC) with one experimental group (EGA) and at the classroom with another experimental group (EGB). The research went on during seven weeks. A secret Facebook group was set to make communication with the students on the environment of FC. 22 video prepared and organized by the researcher were integrated gradually on the environment of FC. LEGO-LOGO practices were instructed at the experimental groups and the students were asked to design robot and operate LEGO programming with their own designed robots in the process. While the participants were learning algorithm and flow schemes learning themes based on problem were generated by the researcher to provide them with the use of LEGO-LOGO practices. In accordance with the study's purpose, the data were gathered through such data collection tools as observation, focus group meeting, achievement test and motivation scale. The qualitative data were examined with the help of content analysis, then they were analyzed via Nvivo program. The data gathered at the end of the focus group meeting were supported with the results of observation in order to state more meaningful results. SPSS program was used in the analysis of the quantitative data. After the analysis effect size was calculated and statistically meaningful differences were interpreted based on the effect size. Both quantitative and qualitative data were examined by comparing them after completion of data analysis. At the end of the research it was observed that the experimental groups' motivation towards the course increased meaningfully and positively in contrast to their motivation levels before the course. Furthermore, any statistically meaningful difference wasn't found among the groups in terms of the motivation level towards the course after the experimental application. However, both groups' called as EGA and EGB motivation towards the course was seen to be improved positively in contrast to their motivation levels before the experimental application. There wasn't any statistically meaningful difference with regard to motivation level at the control group was found. In addition to this, the achievement success of both experimental groups called as EGA and EGB improved meaningfully and positively as opposed to success of the control group after the experimental application. According to the results of qualitative data analysis, the students of the experimental groups were largely prejudiced and stated negative views at the beginning of the research and after the research started the positive views substituted their negative views and prejudices were seen. The students explained educational advantages of the study. In addition, the students asserted that they studied cooperatively through the group study, shared task, took responsibility and become socialized with their friends. The students presenting their views on communication and interaction advantages of FC explained that they could study the subjects again and again out of the course hours and because of this they come the school as get prepared to the course and used the time economically. Moreover, it was stated flipped classroom improved the advantages of communication and interaction between student and teacher.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTers yüz edilmiş sınıf modeli ve lego-logo uygulamaları ile desteklenmiş probleme dayalı öğretim uygulamalarının lise öğrencilerinin başarı ve motivasyonlarına etkisi
dc.title.alternativeExamine the effect of the problem based learning activities supported via flipped classroom and lego-logo practices on the high school students' success and their motivation
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-10-05
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmFlipped classroom
dc.subject.ytmLogo
dc.subject.ytmLego
dc.subject.ytmProblem based learning
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10126034
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid448207
dc.description.pages208
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess