Show simple item record

dc.contributor.advisorRamazanoğlu, Fikret
dc.contributor.authorAydinli, İbrahim
dc.date.accessioned2020-12-29T13:52:50Z
dc.date.available2020-12-29T13:52:50Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-08-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435069
dc.description.abstractBu araştırma 5. 6. 7. ve 8. sınıflar beden eğitimi dersi öğretim programında çocuk oyunlarının yerinin ve öneminin belirlenmesi, beden eğitimi ders kazanımlarının çocuk oyunları ile öğrenciye daha eğlenceli bir şekilde verilebileceğini göstermek amacıyla hazırlanmıştır. Aynı zamanda çocuğun normal yaşantısında olan oyunun, müfredatta yeterince yer almadığını göstererek, beden eğitimi dersinde oyunun ders kazanımları ile ilişkilendirilebileceğini ve eğitimsel bir araca dönüştürülebileceğini açıklamaktır. Araştırmada beden eğitimi ders müfredatının daha çok çocuğun ilgi ve ihtiyaçlarına göre şekillenmesi gerekliliği üzerinde durulacaktır.Araştırmacı tarafından çocuk oyunları belirlenerek öncelikle bu oyunların öğretmenler tarafından bilinme düzeyleri ve çocuk oyunlarının öğretim sürecinde kullanma sıklığının ne derecede olduğu da araştırılmıştır. Araştırma betimsel bir nitelik arz etmektedir. Bu araştırmayla beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin çocuk oyunlarına bakış açıları ve mevcut durum değerlendirilecektir.Veriler, araştırmacı tarafından beden eğitimi öğretmenlerine anket uygulanarak elde edilmiştir. Bu araştırmanın çalışma grubu, tesadüfi örneklemle belirlenmiş olup 2015-2016 eğitim-öğretim yılında İstanbul, Sakarya, Bingöl ve Elazığ'da görev yapmakta olan 104 erkek, 57 bayan beden eğitimi ve spor öğretmenini kapsamaktadır. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen anket ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde Ki kare bağımsızlık testleri ve normallik analizi uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda; beden eğitimi ve spor dersinde çocuk oyunlarının kullanılmasının ders kazanımlarının verilmesinde etkili olacağı görülmüştür. Yapılan değerlendirme sonucunda beden eğitimi ve spor öğretmenleri, öğretimde oyunu daha aktif kullanmak istedikleri görüşünü belirtmişlerdir. Fakat oyunla öğretimi iyi bir şekilde uygulayabilmeleri için yeterli bilgiye sahip olmadıkları tespit edilmiştir. Bu da göstermektedir ki öğretimde oyunun kullanılabilmesi için öncelikli olarak beden eğitimi ve spor öğretmenlerine oyunların tanıtılacağı ve oyunların öğretimde nasıl kullanacaklarının öğretileceği eğitim seminerlerinin düzenlenmesine ihtiyaç duyulmaktadır.Anahtar Kelimeler: Oyun, Beden Eğitimi, Öğretim, Çocuk Oyunları
dc.description.abstractThis survey is prepared to determine the importance of children's plays in the curric-ulum of 5th, 6th, 7th and 8th physical education classes and to show that the acquisi-tions of physical education can be given more entertainingly to students with chil-dren's plays. Ay the same time, my paper is to explain that plays which are in daily life of children can be associated with acquisition of lesson in physical education class and can be converted an educational tool by showing that they haven't im-portance enough in the curriculum. In my paper will be dwelled on necessity of de-termining the curriculum of physical education and sports according to attention and requirements of children. Firstly, traditional children's plays are stated by researcher and are searched that how much do teachers know and how often do they use them. Survey is screening model and it hasn't a descriptive quality. Perspective of physical education and sports teachers on children's plays and existing state are evaluated with this survey.Data were acquired by making a survey to physical education teachers. The people who made this survey are determined by random sampling and it involves 57 female and 104 male physical education and sports teachers who work in Istanbul, Sakarya, Bingöl and Elaziğ in 2015-2016 school years. Data collection tool in this paper is a survey developed by researcher and a self-description form. Chi-squared tests and normality test are applied to analyze data. As a result of analyses, that is seen using of children's plays in physical education and gym class will be effective. In conse-quence of evaluation, physical education teachers are implied that they want to use games in education more active. But that was determined they don't have enough knowledge to perform education with plays efficiently. It shows that to use plays in education firstly, organizing seminars in which plays will be introduced to physical education teachers and be thought how they use plays in education is needed. Keywords: Play, Physical Education, Schooling, Traditional Children's Playsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleÇocuk oyunlarının beden eğitimi ve spor ders müfredatındaki yeri ve öneminin araştırılması
dc.title.alternativeResearching the place and importance of children's plays in the curri̇culum of physical education and sports
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-01
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChildren's games
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmPhysical education and sports lesson
dc.identifier.yokid10120228
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid436909
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess