Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirtaş, Zeynep
dc.contributor.authorArslan, Nuray
dc.date.accessioned2020-12-29T13:52:46Z
dc.date.available2020-12-29T13:52:46Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435045
dc.description.abstractBu araştırmada 5. sınıf matematik dersi temel geometrik kavramlar ve çizimler konusunun öğretiminde oyun destekli öğretimin öğrencilerin başarısına etkisi incelenmiştir. Çalışma, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında, Sinop ili Mehmet Akif Ersoy Ortaokulunda yapılmıştır. 5. sınıflardan belirlenen gruplardan biri deney, diğeri ise kontrol grubu olarak çalışmaya katılmışlardır. Deney ve kontrol gruplarının her biri 30 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma süresi boyunca deney grubunda oyun destekli öğretim yöntemi, kontrol grubunda ise mevcut programda belirlenen öğretim yöntemi ile ders işlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen geometri başarı testi kullanılmıştır. Bu ölçme aracı deney ve kontrol gruplarına uygulama öncesi ön test, uygulama sonrasında son test ve son testten 3 hafta sonra kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Çalışmada elde edilen verilerin analizinde bağımsız grup t-testi, standart sapma, aritmetik ortalama, tek faktörlü varyans analizi, çoklu karşılaştırma testi ve Shapiro-Wilk testi kullanılmıştır. Veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, temel geometrik kavramlar ve çizimler kazanımlarının öğretiminde deney grubunda uygulanan oyun destekli öğretimin öğrencilerin başarılarını arttırdığı ve yöntemin kalıcılığa da etki ettiği sonuçlarına ulaşılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, the effect of game supported teaching to students' success in teaching basic geometrical concepts and acquirements of drawing in 5th grade was researched. The study was performed in Sinop Mehmet Akif Ersoy Secondary School in 2014-2015 scholar year. Experimental and control groups were determined from 5th grades. Experimental and control groups consist of 30 students. During the study, the lessons were taught with the game supported teaching method in experimental group and the lessons were taught with the teaching method determined in the present curriculum. In the study, the geometrical success test which was developed by the researcher was used as a data collection tool. This measuring tool was applied to experimental and control group as pre-test before application and was applied as final test after application and was applied as permanence test 3 weeks after the final test. While analyzing the data gained in the study, independent group T-test, standard deviation, arithmetic mean, Post Hoc Test, One Way Anova and Shapiro Wilk Test were used. Data were analyzed with SPSS program. As a result of the study, the outcome was gained as in teaching basic geometrical concepts and acquirements of drawing, game supported teaching which was applied to the experimental group increased students' success and this method had an effect on permanence.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOyun destekli öğretimin 5. sınıf temel geometrik kavramlar ve çizimler konusunun öğretiminde öğrencilerin başarısına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of game supported teaching to students' success in teaching basic geometrical concepts and acquırements of drawing in 5th grade
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching with game
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmGeometry
dc.identifier.yokid10103679
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid423540
dc.description.pages181
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess