dc.contributor.advisor | Akgün, Özcan Erkan | |
dc.contributor.author | Zafer Ar, Kivilcim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:52:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:52:39Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435005 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, ortaöğretim kurumunda çalışan öğretmenlerin derslerinde bilişim teknolojilerini kullanma durumlarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Öğretmenler derslerinde hangi bilişim teknolojilerini kullanmaktadır, bu teknolojileri kullanırken ne gibi zorluklarla karşılaşmaktadır, karşılaştıkları zorlukları nasıl aşmaktadır, eğitimde bilişim teknolojileri kullanımı konusundaki görüşleri nelerdir, gibi soruların cevabı bu çalışmada aranmaktadır. Öğretmenlerin bilişim teknolojileri kullanımı konusundaki durumlarının tespiti, eğitimin en önemli parçalarından birisi olan öğretmenlerin görüşlerinin alınması ve deneyimlerinin öğrenilmesi; eğitim sisteminin sınıflardaki işleyişini öğrenmek, öğretmenlere hangi tür eğitimlerin verilmesi gerektiğini belirlemek, eğitimde bilişim teknolojileri kullanımını daha verimli hale getirecek tedbirleri almak açısından önemlidir. Bu çalışma aynı zamanda, uygulanan eğitim politikalarının ne derece doğru işlediğini ortaya koyacak bir durum tespitidir. Bilişim teknolojilerini derslerinde aktif olarak kullanması beklenen öğretmenlerin bu konudaki yeterliliklerini, araştırma sonucu elde edilen sonuçların sebeplerini ve gerekçelerini irdelemek de bu çalışmanın amaçları arasındadır.Çalışma nitel araştırma yöntemi kullanılarak fenomenolojik desende yürütülmüştür. Katılımcılar, İstanbul'da bulunan bir Anadolu Lisesinde 2013-2014 yılları arasında çalışan 15 öğretmenden oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında görüşme yöntemi kullanılmıştır. Görüşme soruları, ISTE ve MEB öğretmen yeterliklerinden yola çıkılarak hazırlanmış, uzman görüşleri doğrultusunda yeniden düzenlenmiştir. Görüşmelerde ses kayıt cihazı kullanılmıştır. Kayıtlar daha sonra dinlenerek bilgisayar ortamına yazı olarak aktarılmıştır. Yazıya dökülen verilerin analizi için, içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Veriler analiz edilmiş, temalar oluşturulmuştur. Bulgular kısmında temalar tablolaştırılmış ve yorumlanmıştır. Yorumları destekleyecek öğretmen ifadeleri de, değişiklik yapılmadan ilgili kısımlara eklenmiştir.Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, öğretmenlerin derslerde bilişim teknolojilerini daha etkin bir şekilde kullanabilmeleri için eğitime ihtiyaç duydukları, etkileşimli tahtaların derslerde sıklıkla kullanıldığı, fakat daha verimli bir kullanım için öğrenci etkileşimini sağlayan yazılımlara ihtiyaç olduğu, öğretmenlerin iş yoğunluğu ve yorgunluğu içerisinde kendilerini bilişim teknolojileri alanında geliştirecek zamanı, motivasyonu bulamadıkları, öğretmenlerin bilişim teknolojilerine genel olarak çok hakim olmadıkları ve gerek derse hazırlanırken gerek ders esnasında sorunlar yaşadıkları ve bu sorunları kendi kendilerine çözemedikleri, öğretmenlerin derslerinde bilişim teknolojileri kullanımı konusunda kısıtlı çeşitlilikte kaynaklara ulaşabildikleri, belli başlı birkaç program dışında kullanılacak teknolojileri zenginleştiremedikleri, kendi materyallerini geliştiremedikleri, bütün bunları yapacak eğitime, zamana ve ilgiye sahip olmadıkları, bunun yanında eğitimde bilişim teknolojileri kullanımını gerekli ve yararlı gördükleri, mevcut kullanım şekilleriyle dahi bilişim teknolojilerinin dersin verimini arttırdığı, ancak öğretmenin de geri plana atılmaması gerektiği, geleneksel yöntemin de hala etkili bir yöntem olduğu, eğitimin genel problemlerinin çözülmesi gerektiği ve eğitimde bilişim teknolojileri kullanımının bir öğretmen politikası değil, daha merkezi bir yönetimle işleyen bir sistem olması gerektiği anlaşılmıştır. Öğretmenlerin konuyla ilgili gelecekten umutları vardır. Öğretmenlere uygun rehberlik yapıldığı takdirde, doğru zamanda doğru eğitimler verildiği takdirde eğitimde bilişim teknolojileri (BT) kullanımı konusunda verimin artacağı düşünülmektedir. Hizmetiçi eğitimlerin yapılması, okullarda BT merkezlerinin kurularak öğretmenlere rehberlik etmesi, Eğitimde Bilişim Ağı (EBA)'nın zenginleştirilmesi, daha nitelikli BT malzemelerinin okullara alınması, bilişim teknolojileri rehber öğretmenlerinin öğretmenlere daha iyi rehberlik yapacak şekilde eğitimlere alınması önerilmektedir. | |
dc.description.abstract | This study aims to determine the status of the use of information technology of the teachers working in secondary education. Which information technologies do the teachers use in the course, what kind of difficulties do the teachers face in using these technologies, such as what you use, how do they overcome to the difficulties they face, what are their views on the use of training in information technologies, as answers are being sought in this study. Determination of the status of teachers in the use of information technologies, obtaining the opinions of the teachers from one of the most important parts of education and learning experiences; learn the workings of the education system in the class, teachers should be given to determine what type of education, is important to take measures which will make more efficient use of information technology. This study also is a situation which identify education policies if it works correctly. Information technology courses in their use is expected to actively teacher competence in this area, are among the objectives of this study is to examine the causes of and reasons for the results obtained from the research.To examine of competence of the teachers who are expected to use information technologies in their lessons efficiently, the causes of and reasonsfor the results obtained from the research is one of the aim of this study.The study was conducted using qualitative research designs in the phenomenological method.Participants consist of 15 teachers who working in an Anatolian High School in Istanbul between the years 2013-2014. Interviews were used to collect data. Interview questionshas been prepared based onISTA and Ministry of Education teacher qualifications, it is re-arranged according to experts.Voice recorder was used in interviews. Records were transferred to computer by writing, later. For the analysis of data flowing to text, content analysis method was used. Data were analyzed and themes are established. Themes in the results section tabulated and interpreted. Expressions to supportteachers comments have also been added to the relevant sections without modification. According to the results obtained in the study, teachersneed training in information technology to use more effectively, the interactive board is frequently used in lessons, but for a more efficient use to be a need for software that allows student interaction, teachers' workload and fatigue in themselves to improve information technology in the field of time, they could not find the motivation,teachers are not generally very good command of information technology, during the course of preparing and of course they have problems, they can not solve these problems on their own, teachers of courses in information technology they have access to a limited range of sources in use, they can not enrich the technology to be used outside of several major programs, they can not develop the materials, they do not have the time, interest and education on developing materials, as well as they find use training in information technology are necessary and useful,The course increases the efficiency of information technology even with existing usage patterns, but the teacher should maintain its importance, the traditional method is still an effective method, the general problem should be solved in education, and not a general policy of teacher training in the use of information technology, it was understood that there should be a system that operates with a more centralized management. Teachers are optimistic about the future. If the teachers do proper guidance, if they are given the right training at the right time, information technology (IT) is likely to increase the efficiency in its use.Construction of in-service training, to provide guidance to teachers the establishment of IT centers in schools, Network Information in Education (EBA) 's enrichment, more qualified to be the school of IT equipment, ICT advisor to take the training to do better guidance for teachers is recommended. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim öğretmenlerinin derslerinde bilişim teknolojilerini kullanma ile ilgili görüşleri | |
dc.title.alternative | High school teachers' views on using information and communication technologies in their classes | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Information technology | |
dc.subject.ytm | Technology utilization | |
dc.subject.ytm | High schools teachers | |
dc.subject.ytm | Instructional technologies | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Fatih Project | |
dc.identifier.yokid | 10103995 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 423539 | |
dc.description.pages | 77 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |