Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, Serhat
dc.contributor.authorAkbulut, Nida
dc.date.accessioned2020-12-29T13:52:38Z
dc.date.available2020-12-29T13:52:38Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434997
dc.description.abstractBu araştırmada örtük program algılama düzeyi ile eğitim stresi algılama düzeyi arasındaki ilişki ve bu iki yapı açısından cinsiyet ve sınıf değişkenlerine göre farklılıklar olup olmadığının incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 öğretim yılında Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 197 erkek 450 kadın olmak üzere toplam 647 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada örtük program algılama ve alt boyutları ile eğitim stresi algılama ve alt boyutları değişkenleri arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Bu ilişkilerin incelenmesinde aşamasında Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu, Kısmi Korelasyon, yöntemleri kullanılmıştır. Algılanan örtük program, algılanan eğitim stresi ve alt boyutları değişkenleri açısından, cinsiyet, sınıf, değişkenlerine göre oluşan gruplar arasındaki farklılıkların incelemesi ise ikili gruplarda t testi; ikiden fazla olan gruplarda Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) kullanılarak gerçekleştirilmiştir. ANOVA sonucunda anlamlı farklılıkların hangi gruplar arasındaki farklardan kaynaklandığını bulmak için Tukey Çoklu Karşılaştırma Testi kullanılmıştır. Bunlara ek olarak değişkenleri betimleyen ortalama, standart sapma, yüzdelik dilim gibi değerler hesaplanmıştır. Araştırmada algılanan örtük program ve algılanan eğitim stresinin birbiriyle anlamlı düzeyde ilişkili olduğu bulgulanmıştır. Araştırmada eğitim stresi algılama düzeyi açısından cinsiyete göre anlamlı bir farklılık olmadığı bulunmuştur. Kadınların örtük program algılama düzeyinin ise erkeklere göre daha yüksek düzeyde olduğu bulgulanmıştır. Sınıf düzeyleri açısından iki yapıya ilişkin düzeylerde anlamlı farklılaşmalar 4. sınıflar açısından bulgulanmıştır. Bulgular kavramlarla ilgili alan yazınında edinilen bilgiler ışığında tartışılmıştır ve ileride bu alanda yapılacak olan çalışmalara ışık tutacak nitelikte olduğu düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Örtük Program, Eğitim Stresi, Demografik Değişkenler.
dc.description.abstractThe present study aims to investigate the relationship perceived hidden curriculum and perceived educational stress and to investigate whether there are differences on the levels of two constructs in terms gender and class.Study group comprise of 647 university students (450 females, 197 males) studying at Sakarya University Education Faculty.In this study, relationships between the variables of perceived hidden curriculum and perceived educational stress were investigated. Pearson Product Moment Correlation, Partial Correlation methods were used in order to review these relationships. The differences on the levels of hidden curriculum and educational stress in terms gender, class variables were reviewed with the statistical procedures of independent samples t-test (for variables having two groups) and One-Way Analysis of Variance (ANOVA; for variables having more than two groups) were exploited. Tukey's Multiple Comparison Test was employed in order to find which pair of groups statistically significant differences after the results of ANOVA.Additionally, descriptive statistics such as mean, standard deviation and percentile values were calculated.As results of the study, hidden curriculum scores and educational stress were correlating significantly and positively. There were no gender differences on educational stress, whereas a meaningful difference were found on hidden curriculum. Females gained higher scores than males. Significant differences according to 4th classes were found in levels of hidden curriculum, with respect to class. Also this variable shows significant difference in educational stress. Results are discussed within the extent of the related literature.Keywords: Hidden Curriculum, Educational Stress, Demographic Variables.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerin örtük program algılama düzeyleri ile eğitim stresi algılama düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between university student's level of perceived hidden curriculum and perceived educational stress
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmStress
dc.subject.ytmDemographic variables
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmHidden curriculum
dc.identifier.yokid10114815
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid431334
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess