Yabancı dil öğretimi sürecinde iletişimsel dil öğretim yönteminin uygulanabilirliği konusundaki öğretmen görüşleri
dc.contributor.advisor | Eskicumalı, Ahmet | |
dc.contributor.author | Özkurt, Cem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:52:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:52:35Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434981 | |
dc.description.abstract | Geçen zaman içerisinde Dil Öğretimi Yöntemleri birçok değişikliğe uğramış, yaşanan bu değişiklikler çoğu zaman daha iyi bir yöntemin ortaya çıkarılarak kullanılabilmesini sağlamıştır. Bu çalışmada, var olan birçok dil öğretimi yaklaşımının özellikleriyle birlikte İletişimsel öğretim yönteminin birbirleriyle olan ilişkileri de incelenmiştir. Bir öğretim yönteminin tüm bakış açıları, öğretim ve öğrenim kuramlarının doğasına bağlı olmakta ve mutlaka birlikte analiz edilmesi gerekmektedir. Buradan elde edilecek sonuçlarsa yabancı dil öğretimi sürecinde çok önemli bir rol oynamaktadır. Yapılan çalışmada İletişimsel Dil Öğretim Yöntemi ve diğer Dil Öğretimi Yöntemleri arasında hangisinin daha etkin olduğu araştırılmış, ortaya çıkan sonuç İletişimsel olarak uygulanmakta olan yaklaşımların diğer yaklaşımlarla karşılaştırıldığında öğrenciler üzerinde daha etkili sonuçlar verdiği yönünde olmuştur. | |
dc.description.abstract | In the course of time, the language teaching methods changed, and these changes mostly caused the apperance of a new method and applying of it. In this study, almost all of the language teaching methods are going to be analysed and compared to each other. A single teaching method's all aspects are formally based on the nature of the teaching and learning approaches and must be analysed all together. Furthermore, the data gathered from these analysis are going to take major role in the language teaching processes. Therefore, the activities of the language teaching methods must be supported with the theoretical studies, analaysed directly using within the science and can easily be reached to the best method while using the experimentality. difference between the Communicative Language Teaching and the other Language Learning methodologies and tried to find out which one was more beneficial. And a result of their research, they found that only some of the teachers used the written methods as they were, most of them created their own methodologies in the classroom. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yabancı dil öğretimi sürecinde iletişimsel dil öğretim yönteminin uygulanabilirliği konusundaki öğretmen görüşleri | |
dc.title.alternative | Teachers' opinions on the application of the communicative language teaching method in the language teaching process | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Communicative language teaching | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.identifier.yokid | 10118581 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 436913 | |
dc.description.pages | 88 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |