Aile kavramına ilişkin metaforik algıların belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Bektaş, Mustafa | |
dc.contributor.author | Ceylan, Arzu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:52:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:52:34Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434973 | |
dc.description.abstract | Bireylerin toplum hayatına hazırlandığı ilk yer aile kurumudur. Öğrenci merkezli eğitim anlayışında aile önemli bir unsurdur. Aynı zamanda çocuğun okulda geçirdiği süreçte sürekli iletişim halinde olduğu ve aile bireylerinin ilk temasta bulunduğu kişi olarak sınıf öğretmenlerinin aile kavramına ilişkin algıları çocuk eğitiminde ve gelişiminde belirleyici olabilmektedir.Bu çalışmada ilkokul öğrencilerinin, sınıf öğretmenlerinin ve aile üyelerinin `aile` kavramına ilişkin algılarının metaforlar yardımıyla belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2014-2015 eğitim-öğretim yılı içerisinde Sakarya ili Hendek ilçe merkezindeki ilkokullarda öğrenim gören ilkokul 4. sınıf öğrencileri, aynı öğrencilerin sınıf öğretmenleri ve aile üyelerinden oluşmuştur. Araştırma 361 ilkokul 4. sınıf öğrencisi, 23 sınıf öğretmeni ve 75 aile üyesi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri tüm anket formlarında bulunan `Aile…gibidir, çünkü…` ifadesi yardımıyla toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde içerik analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda `aile` kavramı ilkokul öğrencileri tarafından en fazla sevgi olarak, sınıf öğretmenleri ve aile üyeleri tarafından en fazla ağaç olarak algılanmıştır. Aynı zamanda ilkokul öğrencileri, sınıf öğretmenleri ve aile üyelerinin metaforlarından benzer ve farklı kavramsal kategorilere sahip oldukları belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | The Family is the first place where individuals adapt to community life. Family is an important factor in the student-centered education. Also as a first person who contact with student's parents and who usually contact with students in the school, primary school teacher's perception about the concept of family can be decisive about child traininig and development. In this study, it is aimed to determine the perception of primary school students, primary school teachers, parents about the concept of family with the help of metaphors. The participants of the study consisted of 4th grade students, who are educated in the primary schools in Sakarya, Hendek in 2014-2015 education year, their primary school teachers and their parents. The study was performed with 361 4th grade students, 23 primary school teachers and 75 family members. All data of the study was taken with the statement 'family is like…, because….' in survey forms. Content analysis method was used for the analysis of the data.In the end of the study, the concept of 'family' has been sensed mostly as 'love' by the primary school students, mostly as 'tree' by the primary school teachers and parents. At the same time, according to their metaphors it is stated that primary school students, primary school teachers and parents have similar and different conceptional categories. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Aile kavramına ilişkin metaforik algıların belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Stating metaphorical perceptions about family concept | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Family | |
dc.subject.ytm | Metaphorical image | |
dc.subject.ytm | Metaphor | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.subject.ytm | Primary school teachers | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.subject.ytm | Students perceptions | |
dc.subject.ytm | Parents perception | |
dc.identifier.yokid | 10118971 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 436912 | |
dc.description.pages | 133 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |