Show simple item record

dc.contributor.advisorKocaman, Orhan
dc.contributor.authorÇelik, Özlem
dc.date.accessioned2020-12-29T13:52:06Z
dc.date.available2020-12-29T13:52:06Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434801
dc.description.abstractBu çalışmanın öncelikli amacı Temel Öğretimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG)yerleştirme sınavının İngilizce bölümünün Türk 8. Sınıf İngilizce öğretmenlerinin ders planları ve uygulamalarına (içerik, yöntem, materyal, ders izlencesi, zaman planlama ve etkinlikleri ile sınıf içinde kullandıkları değerlendirme çalışmalarına dair algıları ve gerçekteki sınıf uygulamaları üzerindeki etkisini ortaya çıkarmaktır. İkinci amaç ise öğretmen ve okul temelli faktörlerin (cinsiyet, okul konumu, mesleki deneyim süresi, akademik derece, mezun olunan bölüm ve sınıf mevcudu) öğretmen algılarını ne derece etkilediğini bulmaktır. Veri toplamak amacıyla Türkiye'nin farklı illerinde devlet okullarında çalışan 8.sınıf İngilizce öğretmenlerinden rastgele örnekleme yöntemi ile anket araştırması için 97, yarı yapılandırılmış görüşme için 15 ve sınıf gözlemi için 10 tane İngilizce öğretmeni çalışmaya katılmıştır. Farklı bilgi kaynaklarından veri elde edilmesi amacıyla hem nicel hem de nitel veri toplama yöntemleri yürütülmüştür. Elde edilen nicel veriler Sosyal Bilimler İstatistik Programı (SPSS, 23. sürüm) ve nitel bulgular içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Nicel ve nitel bulgular TEOG sınavının İngilizce bölümünün öğretim içerik, materyal, ders izlencesi, ders zamanın planlanması ve öğretim etkinlikleri ile sınıf içinde kullandıkları değerlendirme çalışmaları üzerinde olumsuz geri etki yarattığını ortaya çıkarmıştır. Sınavın sadece okuduğunu anlama becerisi ile kelime bilgisi öğretiminde olumlu geri etki yarattığı saptanmıştır. Çalışmanın ikinci amacına yönelik olarak istatistiksel bulgularda, okul konumunun (.021, p<.05) öğretmenlerin öğretim yöntemleri seçimine etkisin dışında, öğretmen ve okul ile alakalı diğer faktörlerin öğretmenlerin TEOG sınavına ve sınavın öğretimleri üzerine yönelik algılarında önemli bir etki yaratmadığı bulunmuştur. Görüşme verilerinde ise öğretmen ile alakalı saygınlık ve sorumluluk duyguları faktörleri ile okul ile ilgili kısıtlı ders saatleri, kalabalık sınıf mevcutları, yöneticilerin baskısı, disiplin ve düşük öğrenci seviyeleri faktörlerinin öğretmenlerin sınava ve sınavın öğretimleri üzerine yönelik algılarını farklı derecelerde etkilediği ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğretmenlerin büyük bir çoğunlu TEOG sınavının öğretim plan ve uygulamaları ile öğrencilerin dil seviyeleri üzerindeki olumsuz etkilerinin farkında olup sınavın içerik ve biçimsel açıdan dört dil becerisini içeren iletişim temelli bir sınav olarak iyileştirilmesini önermişlerdir. Tüm bulgular, öğretmenlerin sınıf içi uygulamaları, TEOG sınavının müfredata yönelik ders planlamaları üzerine etkisine yönelik algıları, TEOG sınavının İngilizce bölümünün içerik ve biçimi ile öğretim programının amaç ve benimsediği öğretim yöntemleri ve ilkeleri arasındaki tutarsızlığı göstermiştir. Son olarak, İngilizce öğretmenlerine, MEB'e ve TEOG sınavının tasarlanmasına yönelik önemli sonuç çıkarımları ve sonraki araştırmalar için birtakım öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractThe primary aim of the present study is to find out how Turkish EFL teachers perceive the washback effects of English language section of TEOG exam on their instructional planning and practices regarding the dimensions of teaching content, methods, materials, syllabus, time arrangement and activities and classroom assessment practices, and how they actually teach at 8th-grade level. The second aim is to reveal to what extent the teacher and school-related factors (gender, school location, years of experience, academic degree, departments they graduated and class size) can interplay in the teachers' perceptions. Through random sampling, 97 8th-grade EFL teachers participated in the questionnaire survey, of whom 15 joined the semi-structured interviews while another 10 teachers were observed to gather data at public schools in different cities in Turkey. Quantitative (questionnaire) and qualitative (semi-structured interviews and classroom observation) data collection methods were performed to triangulate the data. The quantitative data were analysed through SPSS (23. version) and content analysis was carried out for the qualitative data. The findings demonstrated that English section of TEOG exam generated mostly negative washback on teaching content, materials, syllabus, methods, activity and time arrangement and classroom assessment practices. Positive washback was found only on teaching reading comprehension and vocabulary knowledge. As for the second aim, the teacher and school-related factors revealed no statistically significant differences in the teachers' perceptions of the washback effects of the exam except the choice of teaching methods were found to vary based upon where teachers work, that is their school location (.021, p<.05). As for the interview findings, teacher-related factors: prestige and feeling of responsibility and school-related factors: limited class hours, large class size, pressure put by stakeholders, discipline and students' low level proficiency were found to interplay in teachers' perceptions at different degrees. As also revealed in the interviews, most of the teachers were aware of the negative effects of the TEOG on their instructional planning and practices as well as the learners' English language proficiency, and they thus suggested improvements in the format and content of the examination towards the design of a communicative test involving four language skills. The present study revealed the mismatch among what the national ELT curriculum demands from the teachers, what actually the teachers perceived of the curricular and exam objectives, and how they actually taught. Finally, several implications were given for EFL teachers, Ministry of National Education and the design of TEOG as well as the suggestions made for further research.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTurkish EFL teachers` perceptions regarding washback effects of the English language section of TEOG exam on their instructional planning and practices
dc.title.alternativeTürk ingilizce öğretmenlerinin TEOG sınavının İngilizce bölümünün öğretim plan ve uygulamalarına geri etkisine yönelik algıları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTransition From Basic Education To Secondary Education
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmIn-class works
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmWashback
dc.subject.ytmExamination
dc.subject.ytmInstructional plans
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid10158758
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid471000
dc.description.pages205
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess