İngilizce öğretiminde artırılmış gerçeklik destekli ders kitabının öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi
dc.contributor.advisor | Akgün, Özcan Erkan | |
dc.contributor.author | Çinar, Dinçer | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:52:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:52:03Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-01-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434784 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma kapsamında, Artırılmış Gerçeklik (AG) ile desteklenerek zenginleştirilmiş bir öğrenme materyali olan `U-LEARN IT` isimli ders kitabı hazırlanarak öğrencilerin yabancı dil öğrenme süreçlerindeki başarı ve tutumlarına etkisi incelenmiştir. Araştırma yarı deneysel desende yürütülmüştür. Araştırmanın bağımlı değişkenleri, öğrencilerin İngilizce dersi başarıları ve bu derse yönelik tutumlarıdır. Tutum değişkeninin, İngilizce dersinin önemine, dersin içeriğine ve işlenişine yönelik olmak üzere üç alt boyutu bulunmaktadır. Bağımsız değişken ise öğretim yöntemidir. Öğretim yönteminin AG ile hazırlanan ders kitabının aynı öğretim yöntemi ile dersin işlenmesinde kullanılıp kullanılmaması olmak üzere iki düzeyi bulunmaktadır. Çalışma grubunu Zonguldak ilindeki bir ortaokulda 6. sınıfta okuyan 15'i kız, 19'u erkek toplam 34 öğrenci oluşturmaktadır. Demografik bilgileri benzer olan iki sınıftan birisi seçkisiz olarak Deney Grubu; diğeri ise Kontrol Grubu olarak belirlenmiştir. Hazırlanan öğretim materyali ve testler ön (pilot) uygulama olarak bir üst sınıfa uygulanmıştır. Deneysel işlemler öncesinde İngilizce Başarı Testi ve İngilizce Tutum Ölçeği ön-test olarak deney ve kontrol gruplarına uygulanmıştır. Deneysel işlem 5 hafta sürmüştür. Bunun ardından her iki gruba İngilizce Başarı Testi ve İngilizce Tutum Ölçeği son-test olarak uygulanmıştır. Ayrıca, öğretmen ve deney grubu öğrencilerine yarı-yapılandırılmış görüşme formları uygulanmıştır. Görüşme formlarından elde edilen veriler betimsel olarak yorumlanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, betimsel istatistikler ve ANCOVA kullanılarak incelenmiştir. Araştırmanın sonuçları, İngilizce öğretiminde AG destekli ders kitabı kullanımının öğrencilerin İngilizce ders başarılarını anlamlı olarak arttırdığını; İngilizce dersinin önemine, dersin içeriğine ve işlenişine yönelik tutumlar üzerinde ise araştırmanın sınırlılıkları dâhilinde anlamlı etki oluşturmadığını göstermektedir. Anahtar Kelimeler: Yabancı Dil Öğretimi, AR, AG, Artırılmış Gerçeklik, Ders Kitabı | |
dc.description.abstract | Within the scope of this research, the effect of the use of a coursebook supported by AR (Augmented Reality) on students' achievement and attitude to English language teaching was analyzed. For this reason, a coursebook supported by AR was designed by the author. An experimental study was conducted to determine the effectiveness of this teaching material. The research was carried out in quasi-experimental design. The dependent variables of this research are the students' level of achievement and attitude to English lesson.The attitude variable has 3 sub-dimension including the attitude towards the importance of the course, the attitude towards the content of the course and the attitude towards the course-processing. The independent variable of this research is teaching method. Teaching method has two levels including whether the hybrid coursebook unit is used with same teaching method or not. Study group was formed by 15 female and 19 male totally 34 students, who were studying at 6th grade at a secondary school in Zonguldak province. One of the classes, which had similar demographic data with the other, was chosen randomly as Experiment Group and the other was chosen as Control Group. A pilot implementation of the teaching material and tests were done to a higher class. Before the experiment, English Achievement Test and English Attitude Scale were applied to the students in both Experiment and Control Groups as pre-test. The experimental study lasted 5 weeks. At the end of the experiment, English Achievement Test and English Attitiude Scale were applied to the students in both Experiment and Control Groups as post-test. In addition, semi-structured interview forms were applied to the teacher and students in Experiment Group. The data acquired by the interview forms were descriptively interpreted. All the data acquired after the research were examined using descriptive statistics and ANCOVA.The results of English Achievement Test indicate that there is a significant effect of using the coursebook which is supported with Augmented Reality, on students' academic achievement of English lesson. But, the results of English Attitude Scale indicate that there is no significant effect of using coursebooks which are supported with Augmented Reality, on students' attitude to the importance, content and teaching way of the English lesson within the limitations of the research. Keywords: Foreign Language Teaching, ELT, AR, Augmented Reality, Coursebook | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İngilizce öğretiminde artırılmış gerçeklik destekli ders kitabının öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of the use of a coursebook supported by augmented reality on students' achievement and attitude to English language teaching | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-10 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Augmented reality | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Augmented reality | |
dc.subject.ytm | Books | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.identifier.yokid | 10176481 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 503226 | |
dc.description.pages | 162 | |
dc.publisher.discipline | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı |