Çocuk acil servisinde ebeveyn memnuniyeti ve etkileyen etmenlerin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Hastaların aldıkları sağlık hizmetlerinden memnuniyetleri verilen hizmetlerin niteliğini değerlendirmede önemli ölçütlerden biri olmuştur. Hastaların çocuk olmaları nedeniyle değerlendirmenin net olarak yapılamayacağı durumlarda ise hasta yakınlarının görüşlerine başvurulmuş ve ebeveyn memnuniyeti ön plana çıkmıştır. Çalışmamızda Çocuk Acil birimine başvuran hastaların ebeveynlerinden alınan bilgiler doğrultusunda ebeveynlerin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi ve ebeveyn memnuniyetini etkileyen faktörlerin tespit edilmesi amaçlanmıştır.Gereç ve Yöntem: İleriye dönük ve tanımlayıcı bu çalışma Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Acil Birimine 01.06.2008 ile 01.11.2008 tarihleri arasında başvuran ebeveynler arasında en az okuryazar, iletişim ve dil sorunu olmayan ve de aydınlatılmış onam formunu onaylayan 485 ebeveyn üzerinde gerçekleştirildi. Ebeveynlerin demografik özellikleri, sosyal güvenceleri, acil birime başvuru sayısı ve nedenleri, sonlanma durumları, doktor bekleme ve toplam kalış sürelerinin genel memnuniyet üzerine etkileri incelendi. Ayrıca ebeveynlerden acil birimde sunulan tüm hizmetten ve hizmet veren tıbbi personelden memnuniyetleri 5'li Likert derecelendirmesine göre belirtmeleri istendi.Bulgular: Çalışmaya yaşları 17?63 arasında, yaş ortalaması 33,6±8,6 olan 274'ü (%56,5) anne, 161'i (%33,2) baba, 50'si (%10,3) diğer hasta yakınları olmak üzere toplam 485 ebeveyn alındı. Ebeveyn genel memnuniyet oranı %74,6 idi. Tıbbi personel davranışı, bilgilendirme, hastaların takip sıklığı, tıbbi personele ulaşabilme kolaylığı ve acil biriminin temizlik ve konforunun genel memnuniyet üzerine etkisi istatistiksel olarak anlamlı bulundu. Ayrıca doktor bekleme süresi, ebeveynlerin eğitim düzeyi, sosyal güvencenin, hastaların acil birimdeki sonlanım şeklinin genel memnuniyet üzerine istatistiksel olarak anlamlı etkileri saptandı.Sonuç: Bu tür çalışmalarla hastanelerin etkin ve verimli bir şekilde hizmet kalitesini arttırması ve toplumun beklentilerine cevap vermesi sağlanabilir.Anahtar kelimeler: Çocuk acil birimi, Ebeveyn Memnuniyeti Objective: The satisfaction of the patients receiving medical care is an important criterion in evaluating the quality of health service. In some cases in which it is impossibl to evaluate the satisfaction of the patients (e.g. when patients are infants) patients? relatives? thoughts were applied for an evaluation. In our study, we aimed to assess the levels of parents? satisfaction in accordance with the information obtained from patients? parents who referred to our emergency department (ED).Materials and Methods: This prospective and descriptive study was conducted in Pediatric Emergency Department of Ondokuz Mayıs University Medical Faculty, between 1 June 2008 and 01 November 2008. Informed consent form consent form was obtained from 485 literate parents with non- linguistic problem. Effects of demographic characteristics and social security status of the parents and number and the reason of referring to the emergency department, discharging from ED and waiting room times on overall satisfaction and other characteristics of the ED visit, such as physicians? attitudes and experiences in emergency unit in according to a 5- point Likert scale.Results: 485 parents (ages 17-63 years) were enrolled inthis study. The mean age was 33,6±8,6. 274 (%56,5) were mother, 161 (%33,2) were father and 50 (%10,3) were patients? relatives. The rate of parents? overall satisfaction was %74,6. The attitude of health providers, informing, easy access to interviewers and cleanness and comfort of the emergency unit on overall satisfaction were found statistically significant. Moreover, statistically, waiting room times, parents? levels of education, social security status and the way the patients are discharged from the emergency department are the factors influencing the overall patients? significantly.Conclusion: Addressing these issues may improve the quality of on going care in hospitals and may cover the needs of society.Keywords: Pediatric emergency department, parents? satisfaction
Collections