Show simple item record

dc.contributor.advisorBalkan Kıyıcı, Fatime
dc.contributor.authorAydoğdu, Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-29T13:52:01Z
dc.date.available2020-12-29T13:52:01Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434769
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, argümantasyon tabanlı öğretim yönteminin, 6. sınıf öğrencilerinin `Elektriğin İletimi` ünitesine ait akademik başarılarına ve fen dersine yönelik motivasyon, ilgi ve tutumlarına olan etkisini incelemektir. Bu amaç için, nicel araştırma yöntemlerinden ön test-son test eşleştirilmiş kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015-2016 eğitim-öğretim döneminde İstanbul'daki bir ortaokulda 6. sınıfta öğrenim gören 84 öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrencilerden 42 kişilik bir sınıf kontrol, 42 kişilik bir sınıf deney grubu olarak rastgele seçilmiştir. Kontrol grubunda dersler, programa uygun yöntemlerle yürütülürken; deney grubunda dersler, programa uygun yöntemlerin yanı sıra, araştırmacı tarafından hazırlanan etkinliklere dayalı argümantasyon yöntemi ile işlenmiştir.Çalışmanın verileri, kontrol ve deney grubu öğrencilerine ön test ve son test olarak uygulanan araştırmacı tarafından hazırlanan `Elektriğin İletimi` ünitesi Akademik Başarı Testi, Yılmaz ve Huyugüzel Çavaş (2007) tarafından geliştirilen `Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği`, Laçin Şimşek ve Nuhoğlu (2009) tarafından geliştirilen `Fen Dersine Yönelik İlgi Testi` ve Baykul (1990) tarafından geliştirilen `Fen Dersine Yönelik Tutum Ölçeği` ile toplanmıştır. Çalışma sonuçlarından veriler, SPSS 18 paket programı kullanılarak t- testleri ve ANCOVA analizleri ile elde edilmiştir. Çalışmanın sonucuna göre; süreç öncesinde kontrol ve deney grubu öğrencilerinin akademik başarı ve fen dersine yönelik motivasyon puanları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark bulunmazken, süreç sonrasında deney grubu öğrencilerinin akademik başarıları ve fen dersine yönelik tutumlarının daha yüksek olduğu görülmüştür. Kontrol ve deney grubu öğrencilerinin fen dersine yönelik motivasyon ve ilgi son testi puanları arasında istatistiksel açıdan anlamlı fark görünmezken, deney grubu öğrencilerinin motivasyon ve ilgi son test puanlarında daha çok artış meydana gelmiştir.Anahtar Kelimeler: Argümantasyon, Fen Dersi Akademik Başarısı, Motivasyon,İlgi, Tutum.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the impact of the argument-based science teaching method on the academic achievements of the 6th grade students in the `Electrical Conduction` unit and on their motivation, interest and attitude towards science. This study carried out pre-test and post-test control group design which is quasi experimental design.Study group of this research was composed of 84 students enrolled in 6th grade in a middle school in Istanbul during the 2015-2016 academic year. Of these students, a classroom with 42 students was randomly selected as control group and a classroom with 42 students as experimental group. While the courses in the control group were carried out as compatible with science curriculum, the course in the experimental group were carried out via argumentation method based on the activities prepared by the researcher additionally.Data were collected with the academic achievement test prepared by the researcher about `Electrical Conduction` unit, the `Motivation Scale Towards Science Learning` which was developed by Yılmaz and Huyugüzel Çavaş (2007), `Interest Scale Towards Science Course` developed by Lacin Şimşek and Nuhoğlu (2009) and `Attitude Scale Towards Science Course` developed by Baykul (1990) applied as the pre-test and post-test to the students in the control and experimental groups. Data were analyzed by using t-tests and ANCOVA analysis in the SPSS v. 18 program.According to the results of the study; while there was no statistically significant difference between groups' academic achievement and the motivation towards science at the beginning of the study, after the process a statistically significant difference occured on behalf of experimental group. There was no statistically significant difference between the motivation and interest towards science in the control and experiment groups; however, the motivation and interest test scores of the experimental group increased more.Keywords: Argumentation, Academic Achievement of Science Course, Motivation,Interest, Attitude.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleArgümantasyon tabanlı öğretimin öğrencilerin fene yönelik akademik başarı, motivasyon, ilgi ve tutumlarına etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of effects the argumentation based science teaching on the academic success, motivation, interest and attitudes towards science
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmArgumentation
dc.subject.ytmArgumentation based science learning
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.identifier.yokid10151063
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid462298
dc.description.pages173
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess