Show simple item record

dc.contributor.advisorBayrakcı, Mustafa
dc.contributor.authorKonak, Hasan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:51:51Z
dc.date.available2020-12-29T13:51:51Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-11-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434720
dc.description.abstractBu araştırmada Sakarya Üniversitesi'nde görev yapan idari personelin kalite süreçlerini benimseme düzeyleri araştırılmıştır. Kalite sürekli iyileştirme ile devamlı olan bir süreçtir. Hizmet üreten yerlerden yükseköğretim kurumlarında iç müşteri konumunda olan idari personelin, yükseköğretimden hizmet alan kişilere verdikleri hizmetlerin tüm müşterilere eşit şekilde olumlu olarak uygulamaları sağlanmak istenmektedir. Bu çalışmada, yükseköğretimdeki iç müşteri konumunda olan idari personelin kalite süreçlerini algılama düzeylerine ilişkin incelemelerde bulunulmuştur. Araştırmanın evrenini, 2016-2017 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında Sakarya Üniversitesi'nde görev yapan idari personeller oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise 350idari personel oluşturmaktadır.Araştırma, Sakarya Üniversitesi'nde görev yapan idari personelin kalite süreçlerini benimseme düzeylerini farklı değişkenler açısından belirlemeyi amaçladığından araştırmada veri toplama araçları olarak, idari personelin kalite süreçlerini benimseme düzeyleri anketi kullanılmıştır. Ayrıca bağımsız değişkenler hakkında bilgi toplamak amacı ile de araştırmacı tarafından hazırlanan `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Veri toplama araçları ile elde edilen veriler SPSS 20.0 programıyla analiz edilmiştir.Verilerin normal dağılım gösterip göstermediğini test etmek için Kolmogorov-Smirnow testi yapılmış, verilerin normal dağıldığı saptandığından parametrik testler kullanılmıştır. Alt problemlere bağlı olarak verilerin çözümlenmesinde yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, Pearson korelasyon testi, ilişkisiz örneklemler için t-testi ve tek yönlü varyans (One-way ANOVA) testleri uygulanmıştır. Farklılıkların anlamlılığının test edilmesinde anlamlılık düzeyi ,05 olarak kabul edilmiştir.Araştırma sonuçlarına göre, Sakarya Üniversitesi'nin uygulamış olduğu kalite çalışmalarının Kurum gelişimine ve verimliliğe etkisine yönelik idari personel görüşleri incelendiğinde, idari personelin Sakarya Üniversitesi'ndeki kalite çalışmalarına yüksek düzeyde katıldıkları sonucuna ulaşılmıştır. Sakarya Üniversitesi idari personeli, kalite çalışmalarının kurumun imajına katkı sağladığını, kalite çalışmalarının üniversitenin gelişimine katkı sağladığını ve kalite çalışmalarının kurum başarısını arttırdığını belirtmektedirler.
dc.description.abstractIn this study, the level of adoption of quality processes by administrative staff working at Sakarya University has been researched. Quality is a continuous process which comes with continuous improvement. Administrative staff, who are in the position of internal customers in the higher education institutions, which are one of the institutions that produce service, are asked to apply the services they provide to all the customers equally and positively. In this study, the level of perception of the quality processes of administrative staff that are in the position of internal customers in higher education were examined.The population of the research is constituted by administrative staff working at Sakarya University in spring semester of 2016-2017 academic year. The sample of the research consists of 350 administrative staff.As the study aims to determine the level of adoption of quality processes by the administrative staff employed at Sakarya University according to different variables, the questionnaire on the level of adoption of quality processes by administrative staff was used as data collection tool. Moreover, with the aim of collecting information about the independent variables, the `Personal Information Form` prepared by the researcher was used. Data obtained by means of data collection tools were analysed by SPSS 20.0 program. Kolmogorov-Smirnov test was performed to test whether the data were normally distributed and parametric tests were used as it was found that the data were normally distributed. Percentage, frequency, arithmetic mean, standard deviation, Pearson correlation test, unrelated samples t-test and one-way analysis of variance (One-way ANOVA) tests were performed in the analysis of the data based on the sub-problems. The level of significance was accepted as 0,5 on testing the significance of differences.According to the results of the study, when the opinions of the administrative staff regarding the impact of quality improvement studies practiced by Sakarya University on the improvement and productivity of the institution are examined, it is observed that administrative staff has reached a high level of participation in quality studies at Sakarya University. Administrative staff of Sakarya University state that the quality processes contribute to the image of the institution, to the development of the university and that they increase the success of the institution.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSakarya Üniversitesinde kalite süreçlerinin idari personel tarafından benimsenme düzeyi
dc.title.alternativeAdoption level of the quality processes by the administrative staff in the Sakarya University
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-09
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSakarya University
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmQuality system
dc.subject.ytmQuality management system
dc.subject.ytmAdministrative personnel
dc.subject.ytmPersonnel
dc.subject.ytmPersonnel development
dc.subject.ytmService processes
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.identifier.yokid10169735
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid483080
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineYükseköğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess