Show simple item record

dc.contributor.advisorBayrakcı, Mustafa
dc.contributor.authorBozkan, Erkan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:51:46Z
dc.date.available2020-12-29T13:51:46Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-01-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434689
dc.description.abstractBu araştırmada ögretmenlerin yaşam boyu öğrenmelerini etkileyen faktörler ile mobil öğrenmeye ilişkin tutumları arasındaki ilişki ve bu iki yapı açısından cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, çalıştığı kurum, okulun yeri, eğitim düzeyi, branş, medeni durumu, akıllı telefona sahiplik durumu, günlük internete bağlanma sıklığı ve eğitimde mobil öğrenme kavramını bilip bilmemesi değişkenlerine göre farklılıklar olup olmadığının incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın evrenini, 2016-2017 öğretim yılında Sakarya ilindeki ilkokul, ortaokul ve lisede görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini oluşturan öğretmenlerin görev yaptığı okullar, basit seçkisiz örnekleme yoluyla seçilmiştir. Seçilen okullardan 471 öğretmen örnekleme alınmıştır. Araştırmada konuyla ilgili literatür tarandıktan sonra öğretmenlerin yaşam boyu öğrenmelerini etkileyen faktörler ile mobil öğrenmeye ilişkin tutumlarının ilişkisini incelemek için 17 madde ve 4 faktörden (Sosyo-Ekonomik, Bireysel, Teknolojik ve Mesleki) oluşan `Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenmelerini Etkileyen Faktörler Ölçeği (ÖYBÖEF-Ö)` ve 22 madde ve 3 faktörden (Eğitime olumlu etki, eğitime olumsuz etki ve Eğitimde kişilerarası etkileşim) oluşan `Öğretmenlerin Mobil Öğrenmeye Yönelik Tutumları Ölçeği (ÖMÖYT-Ö)` hazırlanıp geliştirilmiş, geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. 5'li Likert tipi ölçekler kullanılmıştır. Kullanılan ölçeklerle elde edilen verilerin analizi SPSS 20.0 programı ile yapılmıştır. Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenmelerini etkileyen faktörler ile mobil öğrenmeye ilişkin tutumlarının ilişkisini Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu, öğretmenlerin yaşam boyu öğrenmelerini etkileyen faktörler ile mobil öğrenmeye ilişkin tutumlarının ilişkisini; cinsiyet, medeni durum, branş açısından anlamlı farklılık sergileyip sergilemediğini belirlemek için `t-testi` kullanılmıştır. Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenmelerini etkileyen faktörler ile mobil öğrenmeye ilişkin tutumlarını yaş, eğitim durumu ve hizmet süresine vb. değişkenlere göre anlamlı ilişkiler gösterip göstermediğini incelemek için ANOVA kullanılmıştır. Bu incelemenin ardından anlamlı farklılıkların hangi gruplar arasındaki farklardan kaynaklandığını bulmak için Tukey Çoklu Karşılaştırma Testi kullanılmıştır. Bunlarla birlikte değişkenleri betimlemek amacıyla ortalama, standart sapma, yüzdelik dilim gibi değerler de hesaplanmıştır. Analizler sonucunda öğretmenlerin yaşam boyu öğrenmelerini etkileyen faktörlere ilişkin algıları ve mobil öğrenme yönelik tutumları arasındaki korelasyon değerleri incelendiğinde anlamlı bir ilişkinin olmadığı bulunmuştur. Korelasyon değerlerine bakıldığında ölçeklerin kendi içlerindeki alt boyutları arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkilerin olduğu bulunmuştur. Araştırmada öğretmenlerin yaşam boyu öğrenmelerini etkileyen faktörlere ilişkin algılarının yüksek olduğu ve mobil öğrenmeye yönelik tutumlarının olumlu olduğu tespit edilmiştir. Ancak yaşları 20-30 arasında olan öğretmenlerin mobil öğrenmeye ilişkin 'eğitime olumsuz etki' tutumları yaşları 36-40 ve 46 yaş ve üzeri olan öğretmenlere göre daha yüksek bulunmuştur. Bulgular kavramlarla ilgili alan yazın kapsamında tartışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Öğretmen, Yaşam Boyu Öğrenme, Mobil Öğrenme, Demografik Değişkenler.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the relationship between the factors affecting the lifelong learnings of teachers' and their attitudes towards mobile learning and to investigate whether there are differences on the levels of two constructs in terms according to variables such as gender, age, occupational seniority, institution, place of school, education level, branch, marital status, ownership status of the smartphone, the frequency of connecting to the internet daily and knowing mobile learning concept in education.The universe of the research consists of primary, secondary and high school teachers in the province of Sakarya in the 2016-2017 education year. The schools that constituted the sample of the study were selected through simple unselected sampling. 471 teachers were sampled from selected schools.In order to examine the relationship between the factors affecting the lifelong learnings of teachers' and their attitudes towards mobile learning, the Factors Affecting Teachers' Lifelong Learning- Scale (FATLL-S) consisted of 17 items and 4 factors (Socio-Economic, Individual, Technological and Occupational) and Teachers' Attitudes Towards Mobile Learning- Scale (TATML-S) consisted of 22 items and 3 factors (Educational Positive Effect, Education Negative Effect and Interpersonal Interaction in Education) were prepared and improved and also the studies of validity and reliability were made. They were A 5-point Likert type scale. Analysis of the data obtained with the used scales was done with SPSS 20.0 program. The Pearson Moments Multiplication Correlation, the relationship between the factors affecting teachers' lifelong learning and their attitudes towards mobile learning, correlates the factors affecting teachers' lifelong learning with mobile learning attitudes; `t-test` was used to determine whether there were significant differences in terms of gender, marital status, and branch status. ANOVA was used to examine whether the factors affecting the lifelong learning of teachers and their attitudes towards mobile learning showed significant relationships with age, educational status and duration of service etc. After this review, the Tukey Multiple Comparison Test was used to find out which groups differed in meaningful differences. In addition, values such as mean, standard deviation, percentile slice were calculated to describe the variables.At the result of the analyses, the correlations between perceptions of factors affecting teachers' lifelong learning and attitudes towards mobile learning were found that there was no meaningful relation. When the correlation values were examined, it is found that there were statistically significant relations between subscales of the scales. In the research, it was determined that the perceptions of the teachers about the factors affecting their lifelong learning were high and their attitudes toward mobile learning were positive. However, for teachers who are between 20-30, the subscale of mobile learning attitudes called 'educational negative impact' were significantly higher than the 36-40 years of age and 46 years of age and older teachers. The area related to the discovery concepts was discussed in the literature.Keywords: Teacher, Lifelong Learning, Mobile Learning, Demographic Variables.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin yaşam boyu öğrenmelerini etkileyen faktörler ile mobil öğrenmeye ilişkin tutumları arasındaki ilişki (Sakarya ili örneği)
dc.title.alternativeThe relationship between factors affecting teachers' lifelong learning and their attitudes towards mobile learning
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-15
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMobile learning
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmLifelong learning
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmDemographic variables
dc.identifier.yokid10180048
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid502493
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess