Show simple item record

dc.contributor.advisorHamedoğlu, Mehmet Ali
dc.contributor.authorHatipoğullari, Emel
dc.date.accessioned2020-12-29T13:51:45Z
dc.date.available2020-12-29T13:51:45Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-01-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434685
dc.description.abstractÜniversite; yüksek seviyede eğitim-öğretim veren, bilimsel araştırma ve yayın yapan bir kurumdur (R.G.: 18.02.1982 R.G.S.: 17609). Bu çalışma 2005-2015 yılları arasında kurulan devlet üniversitelerinin öğretim üyesi ve öğretim elemanı sayısı açısından değerlendirmek amacıyla oluşturulmuştur.Araştırmanın problemini 2005-2015 yılları arasında kurulan devlet üniversitelerinin öğretim üyesi ve öğretim elemanına düşen öğrenci oranlarından oluşmaktadır. Üniversitelerin hangi bölgelerde kurulduğu; öğrenci, öğretim üyesi ve öğretim eleman sayılarının yıllar arasındaki değişimi incelenmiştir. Araştırma modeli olarak betimsel nitelikli bir çalışma olup genel araştırma modelleri açısından var olan durumu, var olduğu şekilde betimlemeyi amaçlayan tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evreni ve örneklem grubu, 2005-2015 yılları arasında kurulan 56 devlet üniversitelerindeki öğrenciler, öğretim üyeleri ve öğretim elemanlarından oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Yüksek Öğretim Kurumunun istatistiksel ve bu konuda yayınlanmış kitap, makale gibi yayınlardan yararlanılmıştır. Verilerin analizinde 2005-2015 yılları arasında kurulan devlet üniversitelerindeki bulunan öğretim üyesi ve öğretim elemanına düşen öğrenci oranı nicel göstergelerinden yararlanılmıştır.2005-2015 yılları arasında kurulan devlet üniversitelerinde öğrenci sayısı her yıl artarak devam etmiştir. 2006-2007 eğitim-öğretim yılında 56375 ön lisans, 36826 lisans öğrenci bulunmaktadır. Lisansüstü öğrenci bulunmamaktadır. 2015-2016 eğitim-öğretim yılında 272326 ön lisans, 354540 lisans, 50984 lisansüstü öğrenci bulunmaktadır. 2006-2007 eğitim öğretim yılında toplam 93201 öğrenci, 2015-2016 eğitim öğretim yılında toplam 677850 öğrenci eğitim görmektedir. 10 yılda ön lisans öğrenci artışı yaklaşık 4,5-5 kat, lisans öğrenci artışı yaklaşık 9,5-10 kat artmıştır. 2006'da lisansüstü öğrenci alımı olmadığından 9 yılda öğrenci artışı yaklaşık 59,5 kat artmıştır.2005-2015 yılları arasında kurulan devlet üniversitelerinde öğretim üyesi sayısı her yıl artarak devam etmiştir yalnız 2009'da profesör sayısında azalma görülmüştür. 2006'da öğretim üyesi ataması yapılmamıştır. Profesör sayısı 2007'de 102 iken, 2015'de 1477, doçent sayısı 2007'de 62 iken, 2015'de 1898, yardımcı doçent sayısı 2007'de 671 iken, 2015'de 7101 olmuştur.2005-2015 yılları arasında kurulan devlet üniversitelerinde öğretim elemanı sayısı her yıl artarak devam etmiştir. Yalnız 2014'de öğretim görevlisi sayısında azalma görülmüştür. 2006'da öğretim elemanı ataması yapılmamıştır. Öğretim görevlisi sayısı 2007'de 942, 2013'de 4332, 2015'de 3414, uzman sayısı 2007'de 34 iken, 2015'de 585, okutman sayısı 2007'de 139 iken, 2015'de 1415, araştırma görevlisi sayısı 2007'de 624 iken, 2015'de 9801 olmuştur.Belirtilen sayıların sadece bir rakamdan ibaret olmadığı bir gerçektir. Üniversitelerin eğitim kalitesinin bilimsel araştırma ve yayın yapan kurum özelliğini kaybetmeyle karşı karşıya geleceği unutulmamalıdır.Anahtar Kelimeler: Öğretim Görevlisi, Öğretim Üyesi, Öğrenci, Üniversite
dc.description.abstractUniversity; is an institution which gives education teaching, does scientific research and publishing in hingher education (Official Newspaper: 18.02.1982 Number Of Official Newspapers: 17609). This research is constituted with the aim of the state universities' evaluation with regards of the number of the assistant professors and the instructors founded between 2005-2015.The assistant professors and the instructors numbers which come to the ratio of the students in the state universities wich founded in 2005-2015 constitute the research problem. Student, assistant professor and instructor numbers' change between the years and where the universities founded are investigated. It is a king of descriptive qualified study and the existing status regarding general research modals, the survey model is used which is aiming it to describe as it is used to be. The research population and the sample group comprises of the students, assistant professors and the instructors in 56 state universities which are founded between 2005-2015. When collecting the datas it is made use of the statistical publications of Higher Education Institution and like the boks, articles which are published about this issue. In the analysis of the datas the student ratio quantitive indicators which come to the assistant professors and the instructors of the state universities which are founded between 2005-2015 years are made use of.The student number in the state universities which are founded between 2005-2015 years has continued progressively. In 2006-2007 educational year there were 56375 associate degrec students and 36826 bachelor's degree students. There weren't master's degree student acceptance. In 2015-2016 educational year there were 272326 associate degree 354540 bachelor's degree and 50984 master's degree students. In 2006-2007 educational year totally 93201 students and in 2015-2016 educational year totally 93201 students and in 2015-2016 educational year totally 677850 students take education. In ten years the increase ratio of associate degree students is approximately 4,5 5 times, bachelor's degree students' increase ratio is approximately 9,5-10 times. Because there weren't master's degree student acceptance in 2006, the student increase in 9 years has increased approximately 59.5 times.In the state universities founded between 2005-2015 years the assistant professor number increased progressively, but in 2009 there was seen a decrease in the number of professors. In 2006 there was no appointment of the assistant professor. The professor number was 102 in 2007, 1477 in 2015; the associate professor was 62 in 2007,1898 in 2015; the assistant professor was 671 in 2007 and 7101 in 2015.In the state universities founded between 2005-2015 years the instructor number increased progressively. But in 2014 there was seen a decrease in the number of teaching assistants. In 2006 there was no appointment of instructor. The teaching assistant number was 942 in 2007, 4332 in 2013, 3414 in 2015; the consultant number in 2007 was 34, 585 in 2015; the research assistant number in 2007 was 642 and 9801 in 2015.It is a reality that the stated numbers are not just consist of numbers. It shouldn't be forgotten that the universities' education quality would face to lose research and make publishing institution.Keywords: Teaching Assistant, Assistant Professor, Student, Universityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title2005-2015 yılları arasında kurulan devlet üniversitelerinin öğretim üyesi ve öğretim elemanı sayısı açısından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe state universities' evaluation with regardsof the number of the assistant professors andthe instructors founded between 2005-2015
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-18
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity personnel
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmUniversities
dc.identifier.yokid10181036
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid502721
dc.description.pages176
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess