Show simple item record

dc.contributor.advisorHergüner, Gülten
dc.contributor.authorDönmez, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-29T13:51:24Z
dc.date.available2020-12-29T13:51:24Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-10-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434559
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin kullandıkları öğretim yöntemleri ve kişilik özelliklerinin belirlenmesidir. Araştırma betimsel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın evrenini Sakarya ilindeki 370 beden eğitimi ve spor öğretmeni oluşturmaktadır. Örneklemini ise bu evren içerisinde rastgele yöntemle seçilen 227 beden eğitimi ve spor öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri, John, Donahue ve Kentle (1991) tarafından geliştirilen Türkçe uyarlaması Evinç (2004) tarafından yapılan `Beş Faktör Envanteri` (The Big Five Inventory), araştırmacı tarafından oluşturulan `Öğretim Yöntemleri Kullanma Sıklığı Anketi` ve `Kişisel Bilgi Formu` ile toplanmıştır. Çalışmada elde edilen veriler betimsel istatistik, t-testi, korelasyon analizleri kullanılarak çözümlenmiştir. Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin en sık gösterip yaptırma, komut, alıştırma, katılım ve eşli çalışma yöntemlerini kullandıkları tespit edilmiştir. Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin en az sıklıkla kullandıkları öğretim yöntemlerinin ise; proje, kişisel program-öğrencinin tasarımı, tartışma, kendi kendine öğrenme ve öğrencinin başlatması yöntemleri oldukları tespit edilmiştir. Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin kişilik özellikleri alt boyutlarında cinsiyete göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir. Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin öğretmen merkezli yöntemleri kullanma durumlarında kişilik özellikleri alt boyutlarında sadece dışa dönüklükte istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilirken; öğrenci merkezli öğretim yöntemleri kullanma durumlarında ise yumuşak başlılık alt boyutunda anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin öğretmen merkezli öğretim yöntemlerini kullanma durumları ile dışa dönüklük, öz disiplin ve deneyime açıklık arasında pozitif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin öğrenci merkezli öğretim yöntemlerini kullanma durumları ile kişilik özellikleri arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmemiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the personal traits and teaching methods used by physical education and sports teachers. The research was conducted as a descriptive survey model.The research population is composed of 370 physical education and sports teachers in Sakarya province. The sample is composed of randomly selected 227 physical education and sports teachers within this population. Data of the study were collected via `The Big Five Inventory` developed by John, Donahue and Kentle (1991) adapted into Turkish by Evinç (2004) as `The Big Five Inventory` and via `Frequency of Using Teaching Methods` and `Personal Information Form` created by the researcher. Data obtained from the study were interpreted by using descriptive statistics, t-test and correlation analysis. According to the findings of the study, it has been determined that physical education and sports teachers mostly use such methods as making done after showing, command, exercise, participation and co-work. The least used teaching methods by physical education and sports teachers are project, personal program-student's design, discussion, self-learning, and student's initiation. No statistically significant difference was observed in the sub-dimensions of personal traits of physical education and sports teachers by sex. While a statistically significant difference was observed only in the extroversion among the sub-dimensions of personal traits regarding use of teacher-centered methods by physical education and sports teachers, this statistically significant difference was established only in docilitysub-dimension concerning the use of student-centered teaching methods. A positively significant relation at a low level was found between use of teacher-centered teaching methods by physical education and sports teachers and the extroversion, self-discipline and openness to experience. No significant relation was found between the use of student-centered teaching methods by physical education and sports teachers and personal traits.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBeden eğitimi ve spor öğretmenlerinin kullandıkları öğretim yöntemleri ve kişilik özelliklerinin belirlenmesi (Sakarya il örneği)
dc.title.alternativeDetermining the personal traits and teaching methods used by physical education and sports teachers (The sample of Sakarya province)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-28
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmPhysical education and sports lesson
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmPersonality
dc.subject.ytmPersonality traits
dc.identifier.yokid10199816
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid516331
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess