Show simple item record

dc.contributor.advisorKeskin, Sevgi
dc.contributor.authorCan Korkmaz, Şeyma
dc.date.accessioned2020-12-29T13:51:08Z
dc.date.available2020-12-29T13:51:08Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-09-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434466
dc.description.abstractAraştırmanın amacı; aktif öğrenmenin en hızlı olduğu okul öncesi dönemdeki çocuklara ekonomiye ait değer ve kavramlar hakkında farkındalık kazandırmak ve onların bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Bu bağlamda okul öncesi dönemde değerler eğitimi kapsamında ekonomi odaklı uygulamaların nasıl ve hangi etkinliklerle yapılabileceği ile bu etkinlikler sonucunda çocukların hangi kavramları kullanabilecekleri, hangi değer ve becerileri sergileyebilecekleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla ekonomik değerler eğitimi kapsamında belirlenen 4 tema ve bu temalar bağlamında çocukların hatırlaması hedeflenen 27 etkinlik uygulanmıştır.Araştırma 2015-2016 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında, İstanbul ilinde yer alan bir okul öncesi eğitim kurumunda, 5 ve 6 karma yaş grubundaki 18 çocuk ile gerçekleştirilmiştir.Nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması kullanarak toplanan veriler; gözlem, görüşme ve doküman incelemesi yoluyla elde edilmiştir. Çalışmada kullanılan etkinlikler Okul Öncesi Eğitim Programı'nda (Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2013) yer alan kazanımlar bağlamında hazırlanmıştır. Bu veriler; nitel içerik çözümlemesi, betimsel analiz ve yorumsal analiz kullanılarak yorumlanmıştır.Elde edilen verilerin analizi ile ekonomik değerler eğitimi boyunca okul öncesi eğitim programında yer alan kazanımlar doğrultusunda hazırlanan etkinliklerden faydalanılabileceği, çocukların değerler eğitimi kapsamında ekonomi odaklı etkinlikler bağlamında belirlenen temalar kapsamında tanıtılan değer ve kavramları hatırladıkları ve uygulanan etkinlikler boyunca temel birçok beceriyi sergiledikleri sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi Eğitimi, Değerler Eğitimi, Ekonomi Eğitimi.
dc.description.abstractThe aim of the study is to raise children's awareness about the values and concepts of the economy and provide information in early childhood in which active learning is fast. In this context, In this context, it has been tried to determine how and with which activities the economically oriented practices can be made within the scope of values education and as a result of these activities, what concepts children can use and which values and skills they can exhibit. For this purpose, 4 themes determined within the scope of economic values education and 27 activities aimed to be remembered in the context of these themes were applied.The study was conducted with 18 children of at the age of 5 to 6 in a preschool education center founded in the province of İstanbul during the spring term of 2015-2016 academic year.The data collected by using action research in qualitative research designs, were obtained through observation, interview and document review. The activities used in the study were prepared within the context of the purposes and acquisitions found in the Early Childhood Curriculum (Republic Of Turkey Ministry Of National Education, 2013). These data were interpreted by using qualitative content analysis, descriptive analysis and interpretive analysis.In the analysis of the data obtained, it has been concluded that the activities prepared in line with the achievements in the pre-school education program during the economic values education can be utilized, and the children remembered the values and concepts in the context of the themes determined in the context of economic values education and exhibited many basic skills during the applied activities.Key Words: Preschool Education, Values Education, Economics Education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi dönemde değerler eğitimi: Ekonomi odaklı etkinlikler bağlamında bir eylem araştırması
dc.title.alternativeValues education in preschool period: An action research in the context of economy oriented activities
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-08
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEkonomy teaching
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmValues education
dc.identifier.yokid10225308
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid532846
dc.description.pages248
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess