The similarities and differences between the perceptions of Turkish and Kosovan university students about an ideal language teacher
dc.contributor.advisor | Karahan, Firdevs | |
dc.contributor.author | Curt, Nuray | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:51:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:51:06Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-10-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434461 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı İngilizce Öğretmenliği bölümünde okuyan 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin İdeal Dil Öğretmeni kavramına bakış açılarını karşılaştırmaktır. Bu araştırmaya, 2014-2015 akademik yılı bahar döneminde, Kosova ve Türkiye'de İngilizce Öğretmenliği bölümünde okuyan toplam 240 üniversite öğrencisi katılmıştır.Veriler bir anket uygulaması kullanarak toplanmıştır. Anketin birinci bölümünde öğrenciler verilen ideal dil öğretmeni tercihlerini önem sırasına göre sıralamışlardır. Anketin ikinci bölümünde bulunan açık uçlu soru ile öğrenciler iyi bir dil öğretmeninde olması gereken özellikleri bir paragrafta yazmışlardır. Veri analizinde öğrencilerin yazdıkları paragrafların kodlanması ve karşılaştırma yapılması için nitel analiz yöntemlerinden olan içerik analizi kullanılmıştır.Kişisel özellikleri, akademik özellikleri, öğrenci-öğretmen ilişkisi ile sınıf yönetimi özellikleri dahil olmak üzere, iyi bir öğretmen olmanın tüm boyutları her iki grup tarafından da önemli bulunmuştur. Kosovalı ve Türk öğrencilerin görüşleri arasındaki tek kayda değer fark iyi dil öğretmeninin sınıf yönetimi becerilerinde görülmüştür. Kosovalı öğrencilerin, Türk öğrenciler ile karşılaştığında sınıf yönetimine daha çok önem verdikleri görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The present study aims to identify the perceptions of English Language Teaching major students at a Turkish University and at a Kosovan University regarding the characteristics of an ideal English language teacher. The study was carried out with the participation of 240 university students studying in the English Language Teaching Departments of a Turkish and Kosovan University in the 2014-2015 spring semesters.In this qualitative study, the aim of the research was to find out whether or not there are differences between the perceptions of Kosovan and Turkish University students regarding the ideal language teacher's characteristics. Content analysis, a method of qualitative research was used in data analysis, where written comments of participants were coded and the results were compared.The results of the study indicated that the qualities that were considered important by both Turkish and Kosovan students included knowledge of subject matter, personal qualities, the relationship between students and the teacher and classroom management. The only difference between Kosovan and Turkish students was seen in classroom management. Compared to Turkish students, Kosovan students gave more importance to it. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The similarities and differences between the perceptions of Turkish and Kosovan university students about an ideal language teacher | |
dc.title.alternative | Kosova ve Türkiyedeki üniversite öğrencilerinin ideal dil öğretmeni kavramı ile ilgili görüşleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-10-07 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Ideal teacher | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Kosovo | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.subject.ytm | Turkish students | |
dc.identifier.yokid | 10237603 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 534797 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |