An investigation of integrated skills practices and blended learning in English classes
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Bozok Üniversitesi İngilizce hazırlık sınıflarında 65 öğrenci ile ön test son test yarı deneysel desen ile yapılmıştır. İki homojen gruptan biri deney grubu; diğeri ise kontrol grubu olarak seçilmiştir. Bu araştırmada öncelikle, ayrık okuma becerisi uygulamaları ile harmanlanmış öğrenme ortamında tümleşik beceri (okuma öncesi ve okuma sonrası yazma, dinleme, konuşma) aktivitelerine dayalı okuma becerisi uygulamalarının karşılaştırılması amaçlanmıştır. İlk son test sonuçları, paragraf yazımı ve kelime edinimi bakımından deney grubunun kontrol grubundan önemli derecede daha iyi performans gösterdiğini ve iki grup arasında okuma becerileri ve gramer açısından önemli bir fark olmadığını ortaya koymuştur. Araştırmanın ikinci evresinde, her iki grupta da okuma öncesi ve okuma sonrası tümleşik beceri (yazma, dinleme, konuşma) uygulamaları yürütülmüş ve ikinci bir son test verilmiştir. İkinci son test sonuçlarına göre, deney grubu lehine paragraf yazımı ve kelime edinimi açısından fark devam etse de bu farkın küçüldüğü ve önemsiz hale geldiği görülmüştür. Ayrıca, bu araştırmada harmanlanmış öğrenme ortamının bir parçası olan çevrimiçi / dijital uygulamalar ile ilgili öğrenci algıları bir e-öğrenme anketi yoluyla toplanmış, bu anketle elde edilen veriler öğrenciler ile yüz yüze görüşmeler yoluyla da desteklenmiştir. Öğrenciler, çevrimiçi alıştırmalar ve bağlı dönütler ile ilgili çok olumlu görüşler belirtmiş, çevrimiçi aktivitelerdeki otomatik değerlendirme ve öğretmen dönütlerini motive edici bulduklarını söylemişlerdir. Elde edilen veriler ve araştırmacının sınıf içi ve çevrimiçi ortamda öğrenme / öğretme etkinliklerine dair gözlemleri ışığında, harmanlanmış öğrenmeye ve okuma becerisi temelinde tümleşik beceri uygulamalarına ilişkin öneriler sunulmuştur. Anahtar sözcükler: İngilizce öğretimi, tümleşik beceri uygulamaları, okuma becerisi, harmanlanmış öğrenme, dönüt. This research was conducted with 65 elementary students in four preparatory English classes at Bozok University with a pretest posttest quasi experimental design. Out of two homogeneous groups, one was selected as an experimental group (N=33) and the other as a control group (N=32). The research primarily aimed at comparing segregated reading skill practices with reading skill practices through integrated skills (in the form of pre-reading and post-reading) activities in blended learning environment. The results of the first posttest indicated that the students in the experimental group performed significantly better in paragraph writing and vocabulary acquisition than those in the control group while no significant difference was observed in terms of reading comprehension and grammar. In the second phase of the research, reading-based integrated skills practices were applied in both groups, and a second posttest was administered. The second posttest showed that the difference in favor of the experimental group persisted in both writing and vocabulary components. However, the difference in the mean scores became smaller and insignificant. This research also aimed at identifying student perceptions of online practices through an e-learning scale, which was supported with face-to-face interviews. The collected data demonstrated very positive student ratings about doing online practice and the corresponding feedback received. Interviews with the students indicated that they found receiving online feedback and automatic grading for the activities really motivating. Based on the collected data and teacher (researcher) observations of teaching and learning practices in-class and online, implications were drawn for blended learning and reading skills practices as integrated with the other skills in the form of pre-reading and post-reading activities.Keywords: Teaching English, integrated skills practices, reading skill, blended learning, feedback.
Collections