Search
Now showing items 1-10 of 21
Hayali düzen
(2023)
İnsanoğlu, kalabalık toplumlar oluşturdukça bu toplumları oluşturan bireyleri birbirine ve topluma bağlamak ve mevcut toplumsal yapının etkin bir şekilde devam edebilmesini sağlamak için, Hayali Düzen adı verilen üst ...
Gösterişçi tüketimin sanatsal ifadesi
(2023)
`Gösterişçi tüketimin sanatsal ifadesi` isimli bu tez çalışmasında, 'tüketim ve gösteriş' kavramları incelenmiştir. Bu bağlamda 1. bölümde tüketim kavramının ortaya çıkması ve ihtiyaç kavramının inanış sistemleri ...
Çin kaligrafisi temelinde plastik çözümlemeler
(2023)
Araştırmanın konusu, uzun bir geçmişe sahip Çin kaligrafisinin gelişimini etkileyen koşulları inceleyerek onun çağdaş sanatta nasıl yer aldığını tartışmaktır. Bunun yanı sıra küresel bir güç olduğunu iddia eden Çin'in ...
Kültür yapılarında biçim ve mekân analizi: CSO Ada
(2023)
Kültür yapıları, kent kültürünün biçimlendiği ve sosyal yaşamda etkileşimlere olanak ve ortam sağlayan kamusal mekânlar olarak, toplumun kollektif değerlerine ve ilişkilerine hükmeden, onu sembolleştiren mekânlardır. Bu ...
Heykel sanatında gecekondu imgesi ve hatırlama
(2023)
Heykel Sanatında Gecekondu İmgesi ve Hatırlama başlıklı bu raporda ilkolarak gecekondu olgusu ele alınmıştır. Sanat ve hatırlama ilişkisiyle elealınan bu olgunun temelinde, rapor yazarının doğduğu Atapark mahallesindeyer ...
Boşluk ve devinimin resim dilinde çözümlenmesi
(2023)
Bu çalışmada boşluk, devinim, bağ, sonsuzluk ve uzantı gibi kavramların sanattakikarşılığını resim dilinde çözümleyerek ve aynı zamanda uygulama yapılarak günümüzsanatındaki yansımalarına bakılacaktır. 20. yüzyılın toplumsal ...
Video oyunlarda korku unsurunun kullanımı ve konsept tasarım çalışması
(2023)
Bir hikâyeyi eşsiz kılan şey; onu anlatış biçimi ve oyuncuya sunduğu evrenin görsel olarak canlandırmasıdır. Bu nedenle mekânın hikâye anlatımında oynadığı rol önemlidir. Video oyunların yarattığı benzersiz evrenler, gelişen ...
Yörük/Türkmen kültüründe Şamanizm etkilerinin sahne göstergeleri bağlamında yorumu ve bir uygulama
(2023)
Şamanizm, Orta Asya'dan Anadolu'ya gelen konargöçer Yörük-Türkmen topluluklardaizlerine hala rastladığımız; Anadolu dışındaki birçok coğrafya ve kültürde de hala genişölçüde izleri görülen eski bir inanış biçimidir. ...
The influence of computational design to the process of interior architecture design: In terms of generative, parametric, performance-based and algorithmic design methods
(2023)
Mimari ve İç Mimari tasarım projelerinde, klasik metotlara ek olarak, günümüzün farklı ihtiyaçlarına da yanıt verecek biçimde, bilgisayar kullanımlı dijital bir yaklaşıma gereksinim olduğu düşünülmüştür. Tasarım konusunda ...
Oyun imgelerinde döngüsel arayışlar
(2023)
Oyun, ilerleyen zaman içinde kültürle birlikte birikip farklı biçimlere dönüşerek bugünüoluşturan, her çağın kendine özgü güncelini geçmişten aldığı malzemelerle yenidenyapılandıran önemli bir olgudur. 'Oynayan' ...