Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Mehmet
dc.contributor.authorKaradeniz, Emine
dc.date.accessioned2020-12-29T13:51:03Z
dc.date.available2020-12-29T13:51:03Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-04-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434446
dc.description.abstractBu araştırmada Behiç Ak'ın çocuk hikâyeleri, çocuk edebiyatının temel ögeleri açısından incelenerek, çocuk edebiyatının temel ilkeleriyle uyumluluğu araştırılmıştır. Araştırma, `Behiç Ak'ın Çocuk Hikâyelerinin Tasarım ve Resim Bakımından İncelenmesi` ve `Behiç Ak'ın Çocuk Hikâyelerinin İçerik/ Kurgusal Çerçevesinin Çocuk Edebiyatının Temel Ögeleri Açısından İncelenmesi` başlıklarında yapılmıştır. `Behiç Ak'ın Çocuk Hikâyelerinin Tasarım ve Resim Bakımından İncelenmesi` başlığında Tacettin Şimşek'in editörlüğündeki `Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı El Kitabı` adlı kitapta Halit Karatay'ın belirlediği sekiz soruya cevap aranmıştır. Resimlerin estetik değerlendirmelerinde bu alandaki uzmanlarla işbirliğine gidilmiştir. `Behiç Ak'ın Çocuk Hikâyelerinin İçerik/ Kurgusal Çerçevesinin Çocuk Edebiyatının Temel Ögeleri Açısından İncelenmesi` başlığı, konu kurgu/kurulum, tema, kahramanlar/karakterler, çocuğa görelik, ileti ve değerler, çevre, dil ve anlatım alt başlıklarına ayrılarak incelenmiştir. Kitaplarda yer alan bazı sözcük ve sözcük öbekleri, kalıplaşmış sözler öğrencilerin düzeylerinin üzerinde olduğu düşünülmüştür. Bunu saptamak amacıyla belirtilen örneklem üzerinde `anket` çalışması yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak doküman incelemesine, ankete ve gözleme başvurulmuştur. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile yorumlanmıştır. Bu çalışmada Behiç Ak'ın ` Gülümseten Öyküler` dizisindeki on hikâye kitabı incelenmiştir. Çalışma materyallerini Behiç Ak'ın ` Gülümseten Öyküler` dizisindeki çocuk hikâyeleri oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri literatür taraması, doküman analizi, gözlem ve anket yöntem ve teknikleriyle elde edilmiştir. Araştırma başında, literatür taraması yapılmış, çocuk edebiyatı ve Türkçe eğitimi ile ilgili kaynaklar taranmıştır. Bu çalışmaların ardından, Behiç Ak'ın çocuk hikâyeleri ele alınarak çocuk edebiyatının temel ilkeleriyle uyumluluğu incelenmiştir. Anahtar Kelimeler: Çocuk, Edebiyat, Çocuk Edebiyatı, Türkçe Eğitimi, Behiç Ak, Çocuk Hikâyeleri
dc.description.abstractIn this study, Behiç Ak's children's stories were examined in terms of the basic elements of children's literature and their accordance with the basic principles of children's literature. The research has been carried out `in the examination of Behic Ak's Children's Stories in Terms of Design and Painting` and ` Behic Ak's Children's Stories in Content / Fictional Framework of Children's Stories in terms of Basic Elements of Children's Literature.`In the title of `examination of Behic Ak's Children's Stories` was looking for replies of the 8 questions which were defined under the book of Tacettin Şimşek's `Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı El Kitabı`. Cooperation was made with the experts in this field in the aesthetic evaluations of the paintings. The title of `in the examination of Behic Ak's Children's Stories in Terms of Design and Painting` was examined by seperately under subject fiction / editing, theme, heroes / characters, inthe perspective of children, dialog and values, environment, language and expression. Some words and phrases in the books and proverbs were assumed to be above the students' levels. In order to determine this, a `survey study was performed on the sample. In the study, document analysis, survey and observation were used as data collection tool. The data were interpreted by descriptive analysis method. The data were interpreted by descriptive analysis method. In this study, ten story books of Behiç Ak's `Gülümseten Öyküler` series are examined. The study material is composed of children's stories in Behiç Ak's `Gülümseten Öyküler`. The data of the study were obtained by literature review, document analysis, observation and survey methods and techniques. At the beginning of the research, literature search was made and resources related to children's literature and Turkish education were scanned. Following these studies, Behiç Ak's children's stories were dealt with and the compatibility with the basic principles of children's literature was examined.Keywords: Children, Literature, Children's Literature, Turkish Education, Behiç Ak, Children's Storiesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleBehiç Ak`ın çocuk hikâyelerinin çocuk edebiyatının temel öğeleri açısından incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of the children's stories of Behiç Ak as the main elements of child literature
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-17
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChildren’s literature
dc.subject.ytmAk, Behiç
dc.subject.ytmTurkish literature
dc.subject.ytmNew Turkish literature
dc.subject.ytmStory
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish education
dc.identifier.yokid10228090
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid536959
dc.description.pages257
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess