Show simple item record

dc.contributor.advisorTutkun, Ömer Faruk
dc.contributor.authorYaman, Zehra Betül
dc.date.accessioned2020-12-29T13:50:56Z
dc.date.available2020-12-29T13:50:56Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434408
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetim becerileri ve iş yaşam kaliteleri arasındaki ilişkinin anlamlı olup olmadığının belirlenmesidir. Araştırmada, araştırma yöntemi olarak karşılaştırma türü ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evren/örneklemi Sakarya ili merkez ve ilçelerindeki görev yapan toplam 500 okul öncesi öğretmeninden oluşmuştur. Araştırmada veri toplama araçları olarak, `İş Yaşam Kalitesi Ölçeği` ve `Sınıf Yönetimi Beceri Düzeyi Ölçeği` kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgular şunlardır: 1.Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerisi ile iş yaşam kalitesi düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı düzeyde bir ilişki vardır.2.Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerisi düzeylerinde cinsiyet, medeni durum, yaş, algılanan gelir düzeyi, eğitim düzeyi, mesleki kıdem yılı, sınıftaki öğrenci sayısı, hizmet içi eğitim ve öğretmenlik mesleğini seçme değişkenleri açısında anlamlı bir fark yoktur. 3.Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerisi düzeylerinde kadro unvanı, okulun bulunduğu konum ve okul türü açısından anlamlı bir fark vardır. Buna göre, sözleşmeli olarak çalışan öğretmenler sınıf yönetim becerilerini, kadrolu ve ücretli öğretmenlere kıyasla daha yüksek algılamaktadırlar. İl merkezinde çalışan öğretmenler sınıf yönetim becerilerini, ilçe ve diğer yerleşim birimlerinde çalışan öğretmenlere kıyasla daha yüksek algılamaktadırlar. Özel okullarda çalışan öğretmenler sınıf yönetim becerilerini, devlet okullarında çalışan öğretmenlere kıyasla daha yüksek olarak algılamaktadırlar.4.Okul öncesi öğretmenlerinin iş yaşam kalitesi düzeylerinde cinsiyet, medeni durum, yaş, eğitim düzeyi, mesleki kıdem yılı, kadro unvanı, sınıftaki öğrenci sayısı, hizmet içi eğitim, okulun bulunduğu konum ve okul türü açısından anlamlı farklılık yoktur.5.Okul öncesi öğretmenlerinin iş yaşam kalitesi düzeylerinde algılanan gelir düzeyi ve öğretmenlik mesleğini seçme nedeni açısından anlamlı bir fark vardır. Buna göre, gelir düzeyini yüksek olarak tanımlayan öğretmenlerin iş yaşam kalitesi düzeyleri, gelir düzeyini daha düşük gören öğretmenlere kıyasla daha yüksektir. Öğretmenlik mesleğini sevdiği için seçen öğretmenlerin iş yaşam kalitesi düzeyleri, diğer öğretmenlere kıyasla daha yüksektir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine whether the relationship between the classroom management skills and the quality of job life of pre-school teachers is significant. In this research, type of comparison relational survey model is used as the research method. The sample of this study includes 500 pre-school teachers working in the city center and districts of Sakarya, In the research, 'the scale of work life quality' and 'the scale of classroom management skill level' are used as data collection ways.Findings obtained in this study are as follows:1.There is positive relationship between the classroom management skills and the levels of work life quality of pre-school teachers.2.There isn't any significant difference in terms of gender, marital status, age, perceived income level, educational level, years of professional seniority, number of students in the classroom, in-service training and choosing teaching profession in the classroom management skill levels of pre-school teachers.3.There is a significant difference in the classroom management skill levels of preschool teachers in terms of the title of the staff, the location of the school and the type of school. Accordingly, contracted teachers perceive their classroom management skills higher than the staffed and paid teachers. Teachers working in the city center perceive their classroom management skills higher than the teachers working in the district and other settlements. Teachers working in private schools perceive classroom management skills higher than teachers working in public schools. 4.There isn't any significant difference in terms of gender, marital status, age, educational level, years of professional seniority, staff title, number of students in the classroom, in-service training, the location of school and type of school in the quality of work life skill levels of pre-school teachers.5.There is a significant difference in terms of the level of perceived income and the reason for choosing the teaching profession in preschool teachers' job quality of life. According to this, The level of work quality of the teachers, who define their income level as high, is higher than the teachers defining their income level is lower. The level of work life quality of the teachers, who choose teaching profession for their love is higher than the other teachers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi beceri düzeyleri ile iş yaşam kalitesi arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalyzing the relationship between classroom management skills level and work life quality of pre-school teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-05
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10284013
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid588647
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess