Show simple item record

dc.contributor.advisorBayrakcı, Mustafa
dc.contributor.authorAktaş, Yasemin
dc.date.accessioned2020-12-29T13:50:52Z
dc.date.available2020-12-29T13:50:52Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434385
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, Türkiye ve İngiltere'deki eğitim-öğretim izleme ve değerlendirme sistemlerinin karşılaştırılması ve buna ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesidir.Araştırma için gerekli veriler, nitel araştırma yöntemi yoluyla toplanmıştır. Türkiye ve İngiltere eğitim sistemleri ile ilgili genel bilgiler doküman inceleme yöntemiyle elde edilmiştir. Araştırma için gerekli olan öğretmen görüşleri ise, araştırmacı tarafından oluşturulan görüşme formu yoluyla toplanmıştır. Görüşme formu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Türkiye ve İngiltere'deki farklı okullardailköğretimde görev yapan farklı branşlardaki toplam 40 öğretmene uygulanmıştır.Araştırmada genel olarak, Türkiye ve İngiltere'deki eğitim sisteminin amaçları,eğitim sistemlerinin yapısı, devletin eğitim üzerindeki rolleri, okullardaki fizikiortamlar, her ülkede yapılan ölçme ve değerlendirme çalışmaları ve buna bağlıolarak izleme ve değerlendirme sistemleri hakkında bilgiler verilmiştir.Araştırma sonucundaki öğretmen görüşleri, ülkemizde yapılan izleme ve değerlendirme çalışmalarına ait eksiklikler olduğu ve bu çalışmaların sistematik birşekilde yürütülmediği yönündedir. İngiltere'de ise izleme ve değerlendirme çalışmalarının daha sistematik bir şekilde yürütüldüğü belirtilmiştir.Her iki ülkede de öğretmenlerin eğitim - öğretimde izleme ve değerlendirme sistemlerine ait görüşlerine bakıldığında ise, İngiltere'deki öğretmenlerin genel ola-ixrak tüm ifadelerde Türkiye'deki öğretmenlere göre daha olumlu görüş belirttiklerigörülmüştür.Anahtar Kelimeler: Türkiye Eğitim Sistemi, İngiltere Eğitim Sistemi, Ölçme veDeğerlendirme, İzleme ve Değerlendirme Sistemi.
dc.description.abstractThis study aims to compare the monitoring and evaluation systems of education inTurkey and England, and to examine the teachers' views about this topic.The data required for the research were collected through qualitative researchmethod. The general information about Turkey and England's education systemswere obtained with the document review process. Teachers' views which are necessary for there search were collected through the interview form created by theresearcher. The interview form was administered to a total of 40 teachers, working in different schools and different branches in elementary schools, in the2017-2018 academic year in Turkey and England.The study generally gives information about the goals of Turkey's and England'seducation system, structure of the education systems, the role of the state's oneducation, physical enviroment in schools, the studies in the area of measurementand assessment of these countries and related monitoring and evaluation systems.At the end of the research, the views of the teachers are that there are deficiencies inthe monitoring and evaluation studies conducted in our country and these studies arenot carried out systematically. It is stated that monitoring and evaluation studies arecarried out more systematically in England.Looking at the views of teachers about the monitoring and evaluation system inboth countries, teachers in England were found to indicate more positive opinionsthan teachers in Turkey in generally.xiKeywords: Turkish Education System, England Education System, Measurementand Assesment, Monitoring and Evaluation System.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkiye ve İngiltere`deki eğitim-öğretim izleme ve değerlendirme sistemlerinin karşılaştırılması ve buna ilişkin öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeComparing the monitoring and evaluation systems of education in Turkey and England according to teachers' vi̇ews
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-18
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10256756
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid577437
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess