Show simple item record

dc.contributor.advisorHorzum, Mehmet Barış
dc.contributor.authorSipahi, Kazim Burak
dc.date.accessioned2020-12-29T13:50:47Z
dc.date.available2020-12-29T13:50:47Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-08-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434356
dc.description.abstractBu araştırma Mesleki Açık Öğretim Lisesi öğrencilerinin karşılaştıkları çevrimiçi engelleri tespit etmek ve bu engellerin uzaktan eğitime karşı olan tutumlarına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda nicel araştırma yöntemlerinden birisi olan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubu uygun örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Araştırma 2017-2018 eğitim öğretim yılında Mesleki Açık Öğretim Lisesi öğrencilerine eğitim veren 5 Mesleki veTeknik Anadolu Lisesinde 459 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Okulların bulunduğu Gebze ve Darıca ilçeleri göç alan ve toplumun değişik kesimlerinden öğrencileri barındıran bir yapıya sahip olduğu için evreni yansıtmada daha başarılı olacağı düşünülmüştür. Ölçeklerler araştırmacı tarafından bu okullarda yüz yüze eğitim alan öğrenciler üzerinde bizzat uygulanmıştır. Bu öğrencilerin 343'ünü (%74,7) erkek ve 116'sını (%25,3) kız öğrenciler oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak çevrimiçi öğrenme öğrencilerinin karşılaştıkları engeller ölçeği ve uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime karşı olan görüşleri ölçeği kullanılmıştır. Veri toplama araçları öğrencilere 2017-2018 eğitim öğretim yılında araştırmacı tarafından yüz yüze uygulanmıştır. Toplam 3 sayfadan oluşan ölçeklerin bir öğrenci tarafından cevaplanması yaklaşık 40 dakika sürmektedir. Araştırmada verilerin analizi için SPSS programı kullanılmıştır. Araştırmada verilerin analizinde doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre öğrencilerin önemli ölçüde çevrimiçi engeller ile karşılaştıkları görülmüştür. Tutum ile engellerin bir alt boyutu, medeni hal ve cinsiyet arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Cinsiyet değişkeninin analizler sonucunda önemli bir etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Erkek öğrencilerin kız öğrencilere göre uzaktan eğitime tutumunun daha yüksek olduğu görülmüştür. Medeni durum değişkeninin beta değerinin pozitif ve doğru orantı olduğu tespit edilmiştir. Buna göre araştırmaya katılan öğrencilerden medeni durumu evli olanlarınbekâr olanlara göre daha olumlu tutum sergilediği bulunmuştur. Sosyal etkileşimler değişkeni incelendiğinde beta değerinin pozitif ve doğru orantılı olduğu tespit edilmiştir. Sosyal tkileşimler değişkeni arttıkça öğrencilerin tutumunun da arttığı ifade edilebilir. Öğrencilerin çevrimiçi öğrenme araçlarını kullanmakta yetersiz kaldığı görülmüştür. Öğrencilerin çoğunluğu hala basılı materyalleri kullanmakla yetinmektedir. Araştırmaya grubunun %71,6'sının evinde internet bağlantısı mevcut olmasına rağmen çevrimiçi dersleri takip etme konusunda yetersiz kaldıklarıgörülmüştür. 14 yaştan başlayıp 25 yaş ve üzeri olan öğrencilerin katıldığı araştırmada genç yaştaki öğrencilerin ileri yaştaki öğrencilere göre teknik problemlerle daha az karşılaştıkları tespit edilmiştir. Öğrencilerin en çok yönetici ve öğretici konularında engellerle karşılaşmışlardır. Yüz yüze eğitime aşina olan öğrencilerin öğretmensiz eğitim karşısında uyum sorunu ile karşılaştıklarıgörülmüştür. Bu konuda halk eğitim merkezlerine daha çok iş düşmektedir.
dc.description.abstractThe aim of this study was to determine the online barriers faced by students in Vocational Open Education High School and to examine the effects of these barriers on their attitudes towards distance education. For this purpose, the relational survey model which is one of the quantitative research methods was used. The study group was determined using appropriate sampling method. The research was conducted on 459 students in 5 Vocational and Technical Anatolian High Schools providing education for Vocational Open High School students in 2017-2018 academic year. Gebze and Darica districts where the schools are located were thought to be more successful in reflecting the universe since these districts have a structure that includes immigrants and students from different segments of the society. The questionnaires were conducted by the researcher on face-to-face students in these schools. Of these students, 343 (74.7%) were male and 116 (25.3%) were female. Inthe study, the scale of obstacles faced by online learning students and the scale of distance education students' views on distance education were used as data collection tools. Data collection tools were conducted face to face by the researcher in 2017-2018 academic year. It takes about 40 minutes for a total of 3 pages to be answered by a student. SPSS program was used to analyze the data. Linear regression analysis was used to analyze the data in the study. According to the findings of the study, it was observed that the students encountered online obstacles significantly. A significant relationship was found among a subdimension of obstacles and attitude, marital status and gender were found. It was determined that gender variable had a significant effect as a result of analyzes. Male students have a higher attitude towards distance education than female students. The beta value of marital status variable was found to be positive and direct proportion. According to this study, it was found that the students whose marital status are married exhibited more positive attitude than those of the single in the research. When the social interaction variable was examined, it was found that beta value was positive and direct proportion. It can be stated that the attitude of the students increased as the variable of social interactions increased. It was seen that the students were unable to use online learning tools. The majority of students are still contented with using printed materials. Although 71.6% of the group had internet connection at home, it was observed that they fell short to follow the online courses. In this study, students aged 14 years and over 25 years of age were enrolled; it was noticed that young students were less confronted with technical problems than older students. Most of the students encountered obstacles in the management and instructional issues. Students who are familiar with face-to-face education have encountered a problem of adaptation to non-teaching education. Public education centers should work more in this regard.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMesleki açık öğretim lisesi öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik algıladıkları engeller ile tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeResearching the relationship between barriers and attitude perceived by vocational open high school students towards distance education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-07
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmVocational mass education
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmOpen education high school
dc.subject.ytmVocational high school students
dc.subject.ytmOnline learning
dc.subject.ytmDistance learning
dc.subject.ytmDistance education
dc.subject.ytmEducation problems
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.identifier.yokid10243854
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid538965
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess